Kategorie produktów

Papierosy aromatyzowane

Wtorek, 15 kwietnia 2008 HURT & DETAL Nr 4 (26) / 2008
Jeszcze do niedawna rynek papierosów aromatyzowanych był wyłącznie rynkiem papierosów mentolowych. Co prawda papierosy te z roku na rok notują wzrost sprzedaży, choć nadal stanowią nieznaczną część rynku. W odpowiedzi na zainteresowanie konsumentów i zmianę, a może rozszerzenie ich upodobań w ostatnich kilkunastu miesiącach pojawiły się na rynku papierosy o innych aromatach.

Wszystko wskazuje więc na to, że ten segment rynku w 2008 roku będzie się cieszył coraz większą popularnością, choć papierosy aromatyzowane stanowić będą nadal nieznaczną część tego rynku.

 

A co już możemy znaleźć w polskich sklepach?

 

„W portfolio TTI Poland znajdziemy papierosy z aromatem tytoniu fajkowego - Sunday's Fantasy. Produkowany przez niemiecką firmę Pöschl Tabak, na licencji angielskiej firmy J.Burmfit & Radford Tobacco. Znany polskim konsumentom tytoń fajkowy Sundays Fantasy, został udostępniony w formie eleganckiego papierosa" - informuje Maciej Kasprzak z działu marketingu firmy Tobacco Trading International Poland Sp. z o.o..



 

Historia marki Sunday's Fantasy sięga XVII wieku i wiąże się z osobą Thomasa Radforda (założyciela firmy J.Burmfit & Radford Tobacco), znanego w Londynie m. in. ze swoich glinianych fajek. Podziw i szacunek wśród swoich dostawców oraz klientów Thomas Radford zdobył jednak dzięki wprowadzeniu rygorystycznych norm jakościowych i wysokich standardów produkcji swoich wyśmienitych kompozycji tytoniu, zgodnych z jego życiowym mott: " Bądź zadowolony tylko z najlepszego".

„Papierosy Sunday's Fantasy wyróżniają się nie tylko aromatem. Dojrzała Virginia, aromatyczny Burleys oraz korzenne i orientalne tytonie, wzbogacone odrobiną słodkich jagód leśnych, nadają tym eleganckim papierosom indywidualny smak oraz przyjemny aromat. Świetnie pasują zarówno do czerwonego wina, jak i do szlachetnej whisky" - podkreśla Maciej Kasprzak.

 

„Marka ta wśród klientów cieszy się coraz większą popularnością. Najprawdopodobniej spowodowane jest to m.in. bardzo wysoką jakością tego produktu w stosunku do umiarkowanej ceny. Marka ta w 2007 roku bardzo często była degustowana przez wiele osób na licznych, zamkniętych eventach gdzie otrzymywała bardzo pochlebne recenzje. Sunday's Fantasy można było kosztować podczas takich wydarzeń jak: Wielka Letnia Gala BCC, czy Business League Golf 24" - mówi Maciej Kasprzak z Działu Marketingu firmy TTI.



 

      Nowością 2008 roku w tej kategorii są papierosy BLACK DEVIL. Produkt ten to ciekawostka dla szukających przyjemności palenia - propozycja pomiędzy papierosem a cygaretką. Obie kompozycje - zarówno Special Flavour, jak i Chocolate Flavour - to papierosy charakteryzujące się unikalnym smakiem, bazującym na aromatycznej, amerykańskiej mieszance tytoniu, wzbogaconej w przypadku papierosów Black Devil Special Flavour waniliowym karmelem, a w przypadku Black Devil Chocolate - czekoladą i dodatkowo słodkim ustnikiem. Black Devil to wyróżniające się, ekskluzywne opakowanie a także wyjątkowy i charakterystyczny pojedynczy papieros.

 

Po papierosy Black Devil sięgają  poszukujący nowych walorów smakowych, chcący się wyróżnić i podkreślić swoją osobowość. Jak do tej pory, najwięcej konsumentów papierosy BD znalazły w takich krajach, jak: Francja, Grecja, Hiszpania, Belgia, Holandia, Niemcy, Szwecja, Luksemburg, Japonia, Tajwan, Korea, a nawet Australia.


W tym roku to ta marka będzie wiodła prym na degustacjach i różnego rodzaju eventach, w których będzie brało udział TTI Poland. Wszyscy chętni mogą odwiedzić serwis www.ttipoland.pl, gdzie można na bieżąco dowiadywać się o planowanych imprezach.

 

Inną firmą wprowadzającą szeroką gamę papierosów aromatyzowanych jest Marwin. W jej ofercie znajdziemy papierosy DJARUM z zawartością goździka, obecne na polskim rynku od ponad 3 lat. DJARUM dostępne są w 5 brandach: Super, Special, Black, Menthol, Cherry.

„To nie tylko goździk sprawia, że /Kretek/ - bo tak nazywają się indonezyjskie papierosy z zawartością goździka ze względu na odgłos /'kretek-kretek'/ jaki wydaje mieszanka w czasie swego powolnego palenia - to coś specjalnego. To także sekretne przyprawy będące pilnie strzeżoną tajemnicą firmy, unikalne smaki tytoniu, ekstrakty z ziół i owoców i inne naturalne składniki" - mówi przedstawiciel firmy Marwin. Dodaje, że niektórzy twierdzą nawet, że receptura /Kretek/ jest strzeżona pilniej niż Coca-Coli. Receptura ta jest znana tylko dwu lub trzem pracownikom każdej filii firmy.

Cechą wyróżniającą papierosy DJARUM jest dłuższy czas palenia ze względu na zawartość goździka i orientalnych przypraw. DJARUM jest papierosem na specjalne okazje.



 

Papierosy aromatyzowane w Polsce mają dużą szansę rozwoju i zapewne sprzedaż w tym segmencie będzie rosła. Poszukiwane są różnego rodzaju smaki. Od podstawowej wanilii, przez wiśnię, goździk i cynamon. Z pewnością dużą grupę wśród konsumentów papierosów smakowych stanowią kobiety. Z chęcią sięgają one po nowe produkty w tym segmencie, wybierają i degustują, przywiązując ogromną wagę również do faktu, iż papierosy aromatyzowane - w przeciwieństwie do produktów standardowych - pozostawiają po sobie przyjemny zapach.

 

tagi: Papierosy aromatyzowane , rynek papierosów , TTI , Tobacco Trading , Marwin ,