Wszystko wskazuje więc na to, że ten segment rynku w 2008 roku będzie się cieszył coraz większą popularnością, choć papierosy aromatyzowane stanowić będą nadal nieznaczną część tego rynku.
A co już możemy znaleźć w polskich sklepach?
„W portfolio TTI Poland znajdziemy papierosy z aromatem tytoniu fajkowego - Sunday's Fantasy. Produkowany przez niemiecką firmę Pöschl Tabak, na licencji angielskiej firmy J.Burmfit & Radford Tobacco. Znany polskim konsumentom tytoń fajkowy Sundays Fantasy, został udostępniony w formie eleganckiego papierosa" - informuje Maciej Kasprzak z działu marketingu firmy Tobacco Trading International Poland Sp. z o.o..
Historia marki Sunday's Fantasy sięga XVII wieku i wiąże się z osobą Thomasa Radforda (założyciela firmy J.Burmfit & Radford Tobacco), znanego w Londynie m. in. ze swoich glinianych fajek. Podziw i szacunek wśród swoich dostawców oraz klientów Thomas Radford zdobył jednak dzięki wprowadzeniu rygorystycznych norm jakościowych i wysokich standardów produkcji swoich wyśmienitych kompozycji tytoniu, zgodnych z jego życiowym mott: " Bądź zadowolony tylko z najlepszego".
„Papierosy Sunday's Fantasy wyróżniają się nie tylko aromatem. Dojrzała Virginia, aromatyczny Burleys oraz korzenne i orientalne tytonie, wzbogacone odrobiną słodkich jagód leśnych, nadają tym eleganckim papierosom indywidualny smak oraz przyjemny aromat. Świetnie pasują zarówno do czerwonego wina, jak i do szlachetnej whisky" - podkreśla Maciej Kasprzak.
„Marka ta wśród klientów cieszy się coraz większą popularnością. Najprawdopodobniej spowodowane jest to m.in. bardzo wysoką jakością tego produktu w stosunku do umiarkowanej ceny. Marka ta w 2007 roku bardzo często była degustowana przez wiele osób na licznych, zamkniętych eventach gdzie otrzymywała bardzo pochlebne recenzje. Sunday's Fantasy można było kosztować podczas takich wydarzeń jak: Wielka Letnia Gala BCC, czy Business League Golf 24" - mówi Maciej Kasprzak z Działu Marketingu firmy TTI.
Nowością 2008 roku w tej kategorii są papierosy BLACK DEVIL. Produkt ten to ciekawostka dla szukających przyjemności palenia - propozycja pomiędzy papierosem a cygaretką. Obie kompozycje - zarówno Special Flavour, jak i Chocolate Flavour - to papierosy charakteryzujące się unikalnym smakiem, bazującym na aromatycznej, amerykańskiej mieszance tytoniu, wzbogaconej w przypadku papierosów Black Devil Special Flavour waniliowym karmelem, a w przypadku Black Devil Chocolate - czekoladą i dodatkowo słodkim ustnikiem. Black Devil to wyróżniające się, ekskluzywne opakowanie a także wyjątkowy i charakterystyczny pojedynczy papieros.
Po papierosy Black Devil sięgają poszukujący nowych walorów smakowych, chcący się wyróżnić i podkreślić swoją osobowość. Jak do tej pory, najwięcej konsumentów papierosy BD znalazły w takich krajach, jak: Francja, Grecja, Hiszpania, Belgia, Holandia, Niemcy, Szwecja, Luksemburg, Japonia, Tajwan, Korea, a nawet Australia.
W tym roku to ta marka będzie wiodła prym na degustacjach i różnego rodzaju eventach, w których będzie brało udział TTI Poland. Wszyscy chętni mogą odwiedzić serwis www.ttipoland.pl, gdzie można na bieżąco dowiadywać się o planowanych imprezach.
Inną firmą wprowadzającą szeroką gamę papierosów aromatyzowanych jest Marwin. W jej ofercie znajdziemy papierosy DJARUM z zawartością goździka, obecne na polskim rynku od ponad 3 lat. DJARUM dostępne są w 5 brandach: Super, Special, Black, Menthol, Cherry.
„To nie tylko goździk sprawia, że /Kretek/ - bo tak nazywają się indonezyjskie papierosy z zawartością goździka ze względu na odgłos /'kretek-kretek'/ jaki wydaje mieszanka w czasie swego powolnego palenia - to coś specjalnego. To także sekretne przyprawy będące pilnie strzeżoną tajemnicą firmy, unikalne smaki tytoniu, ekstrakty z ziół i owoców i inne naturalne składniki" - mówi przedstawiciel firmy Marwin. Dodaje, że niektórzy twierdzą nawet, że receptura /Kretek/ jest strzeżona pilniej niż Coca-Coli. Receptura ta jest znana tylko dwu lub trzem pracownikom każdej filii firmy.
Cechą wyróżniającą papierosy DJARUM jest dłuższy czas palenia ze względu na zawartość goździka i orientalnych przypraw. DJARUM jest papierosem na specjalne okazje.
Papierosy aromatyzowane w Polsce mają dużą szansę rozwoju i zapewne sprzedaż w tym segmencie będzie rosła. Poszukiwane są różnego rodzaju smaki. Od podstawowej wanilii, przez wiśnię, goździk i cynamon. Z pewnością dużą grupę wśród konsumentów papierosów smakowych stanowią kobiety. Z chęcią sięgają one po nowe produkty w tym segmencie, wybierają i degustują, przywiązując ogromną wagę również do faktu, iż papierosy aromatyzowane - w przeciwieństwie do produktów standardowych - pozostawiają po sobie przyjemny zapach.
tagi: Papierosy aromatyzowane , rynek papierosów , TTI , Tobacco Trading , Marwin ,
21 listopada 2024 roku w wieku 68 lat zmarł Krzysztof Pakuła...
W październiku 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w...
W tym roku Polacy planują mniej kosztowne święta niż...
Obie strony czeka kilka lat przygotowań...
Sztuczna inteligencja jest coraz mocniej wykorzystywana przez...
Ankietowani wskazali pięć rzeczy, których obecnie...
Do zmian muszą się dostosować także małe przedsiębiorstwa...
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...