Żabka Polska, jako pierwsza sieć handlowa w Polsce zdobyła certyfikat „Zgodny ze standardem GS1 GDM – Polski Model Danych Produktowych”. Oznacza to, że Żabka w pełni wdrożyła standard GS1 GDM i uzyskała potwierdzenie zgodności z tym standardem. Certyfikacja pozwoliła firmie na usprawnienie zarządzania danymi produktowymi, przyspieszenie obiegu informacji, redukcję błędów oraz dalsze podnoszenie jakości obsługi klienta.
Standard GS1 GDM (Global Data Model) to międzynarodowe rozwiązanie, które definiuje sposób prezentacji i wymiany danych produktowych w łańcuchu dostaw. Ułatwia prawidłową identyfikację towarów przez wszystkich uczestników rynku: producentów, dystrybutorów, detalistów. Umożliwia ujednolicenie kluczowych informacji o produktach, takich jak identyfikatory, nazwy, wymiary, skład czy termin przydatności do spożycia, co przekłada się na większą efektywność i przejrzystość procesów biznesowych oraz lepsze zarządzanie informacją w skali globalnej.
Certyfikacja własnych modeli danych produktowych, takich jak Polski Model Danych Produktowych, ma kluczowe znaczenie dla zapewnienia zgodności z międzynarodowymi standardami. Gwarantuje wiarygodność i spójność informacji przekazywanych między podmiotami w łańcuchu dostaw, ułatwia współpracę z partnerami biznesowymi, w tym producentami i dostawcami, oraz zwiększa zaufanie klientów do danych o produktach.
Korzyści z wdrożenia standardu GS1 GDM
Dzięki wdrożeniu standardu GS1 GDM i uzyskaniu certyfikatu Żabka usprawniła zarządzanie danymi produktowymi, co przełożyło się na redukcję błędów i szybszy obieg informacji. Poprawiła również jakość obsługi klienta dzięki precyzyjnym i jednolitym danym o produktach. Dzięki certyfikacji Żabka umacnia także swoją pozycję innowatora na polskim rynku detalicznym.
„Cały czas dążymy do podnoszenia poziomu jakości obsługi klienta i zwiększania satysfakcji z doświadczenia zakupowego w naszych sklepach, m.in. usprawniając procesy zarządzania danymi zarówno wewnątrz naszej firmy, jak i między nami a naszymi partnerami biznesowymi. Dlatego zleciliśmy firmie GS1 przeprowadzenie audytu naszych danych produktowych pod kątem zgodności ze standardem Polski Model Danych Produktowych. Objął on blisko 290 atrybutów. W efekcie, dzięki dobrej współpracy z GS1 i zaangażowaniu naszego działu Master Data Governance, pozyskaliśmy certyfikat zgodności z tym standardem, co pozwoli nam m.in. zwiększyć zaufanie klientów do danych o produktach” – powiedział Maciej Boruń, Head of Master Data and Services Governance w Żabka Polska.
Standardy GS1, takie jak GS1 GDM, odgrywają kluczową rolę w budowie nowoczesnego łańcucha dostaw. Ułatwiają współpracę między firmami, zwiększają przejrzystość procesów i obniżają koszty operacyjne. Ponadto pozwalają lepiej zrozumieć potrzeby klientów oraz dostosować ofertę sprzedażową, co pozytywnie wpływa na ich doświadczenia zakupowe.
„Żabka, wdrażając standard GS1 GDM i uzyskując certyfikat zgodności, nie tylko otwiera drogę dla innych firm z branży FMCG, ale również pokazuje, jak standardy GS1 mogą być kluczowym elementem strategii cyfryzacji i budowy przewagi konkurencyjnej. Działania GS1 na całym świecie koncentrują się na tworzeniu rozwiązań, które wspierają współpracę biznesową, zwiększają przejrzystość procesów i dostosowują firmy do globalnych standardów.” – powiedziała dr inż. Elżbieta Hałas, Prezeska Zarządu GS1 Polska.
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.