Jakie działania podejmuje marka Velvet, aby jej produkty były bardziej ekologiczne?
Obecnie obserwujemy odejście od produktów słabszych jakościowo i mniej wydajnych, takich jak papiery, ręczniki oraz chusteczki 2-warstwowe na rzecz 3-warstwowych, a w przypadku papieru i chusteczek w dużej mierze nawet 4-warstwowych. Dla papierów toaletowych obserwujemy dodatkowo trend tzw. kondensacji, która charakteryzuje się tym, że na pojedynczą rolkę nawinięte jest znacznie więcej listków niż standardowo. Dzięki temu mamy mniej tulejek i plastikowych opakowań. Dodatkowo zmniejszamy emisję CO2, bo potrzebujemy mniej ciężarówek do przewozu papierów do sklepów. Korzyścią dla konsumenta jest też możliwość magazynowania mniejszej ilości rolek oraz wydajność, nikt przecież nie lubi częstego widoku pustej rolki w łazience. Segment takich skondensowanych papierów ustanowiły na rynku produkty Velvet ecoROLL, 4 rolki w opakowaniu zawierają dokładnie tyle samo papieru co opakowanie 8-rolkowe. Magia ecoROLL polega na tym że na tulejkę nawijamy dokładnie 2x więcej papieru.
Jaka jest kondycja branży papierowych produktów higienicznych?
Kategoria papieru rozwija się wartościowo od wielu lat. Polacy konsekwentnie odchodzą nie tylko od papierów 2-warstwowych, ale spada również udział w rynku najpopularniejszych dotąd papierów 3-warstwowych o klasycznych rolkach 150 listków. Co w takim razie zyskuje? Przede wszystkim papiery 3-warstwowe, ale te o 200-listkowej rolce, a więc bardziej wydajne, oferowane w opakowaniach 10 sztuk, stając się nowym, wyższym standardem, do którego przywykli. Segment ten stanowi już 1/3 sprzedaży wszystkich papierów w Polsce i cały czas bardzo dynamicznie rośnie.
Velvet z początkiem 2025 r. wprowadził linię Comfort, do której będziemy zachęcać konsumentów w telewizji, internecie i oczywiście sklepach. Nie można zapominać również o kategorii papieru nawilżanego. Polacy ewidentnie pokochali te produkty i dzięki nim mogą jeszcze lepiej dbać o swoją higienę. Velvet jest liderem w tej kategorii z szerokim portfolio, w tym Velvet Junior, który od kwietnia jest oferowany w 2 szatach graficznych: dla dzieci i dla nastolatków.