Kategorie produktów

Ferrero: łączymy tradycję z nowoczesnością, tworząc przysmaki dla kolejnych pokoleń naszych miłośników

Piątek, 11 kwietnia 2025 Autor: Monika Książek , HURT & DETAL Nr 04/230. Kwiecień 2025
Duma z bogatej tradycji i kultowych przysmaków, jak krem Nutella czy pralinki Ferrero Rocher, nie oznacza, że Ferrero przestanie zaskakiwać miliony swoich fanów w Polsce i na całym świecie. Dlatego firma nieustannie poszerza ofertę, pozwalając konsumentom znajdować ich ulubione smaki w nowych odsłonach. O wyjątkowości oferty, zmianach w trendach konsumenckich oraz strategii marketingowej opowiada Krystyna Niesłuchowska, regional marketing manager category Ferrero.
Początki Grupy Ferrero sięgają 1946 roku, kiedy to w małym miasteczku Alba we włoskim Piemoncie powstała cukiernia. Dziś Grupa Ferrero jest jednym z największych na świecie producentów słodyczy w opakowaniach i przekąsek (w tym m.in. kremu Nutella®, Kinder®, Tic Tac® i Ferrero Rocher®), sprzedającą je w ponad 170 krajach. Co sprawiło, że wasze marki zyskały tak dużą popularność?

Wspólnym mianownikiem wszystkich naszych przysmaków jest najwyższa jakość, do której od samego początku istnienia marki przywiązujemy wyjątkową wagę. Ich ponadczasowy smak jest wypadkową unikalnych składników i struktury produktów oraz dbałości o najwyższe standardy w całym naszym łańcuchu dostaw. Właśnie dlatego jeszcze nikomu nie udało się zdublować niepowtarzalnego smaku produktów z rodziny Ferrero.

Popularność naszych produktów wynika również z faktu, że ich gama jest kompletna i uniwersalna, dlatego mogą nam towarzyszyć w bardzo różnych momentach życia. Z jednej strony mamy Raffaello, kojarzące się z lekkością i finezją. Gustowne i szykowne pudełko ulubionych pralinek to idealny pomysł na prezent zarówno z okazji Walentynek, jak i Dnia Matki. Z kolei Ferrero Rocher jest nieco innym produktem, ponieważ kojarzy się raczej z elegancją i pewnego rodzaju luksusem. Klienci chętnie sięgają po niego przy okazji ważnych spotkań zarówno rodzinnych, jak i biznesowych. Co ciekawe, jest to jedyny produkt znakowany nazwiskiem legendarnego założyciela i właściciela firmy. Skomponowany w 1982 roku, od dekad zachwyca dokładnie takim samym smakiem i wyjątkową konsystencją.

Czy to Raffaello, czy Ferrero Rocher, czy jakikolwiek inny smakołyk: wszystkie nasze produkty przechodzą liczne testy, degustacje, kontrole jakości. Wynika to nie tylko z naszej odpowiedzialności i renomy, ale również ze świadomości, że finalnie trafią one do osoby bardzo ważnej dla naszego klienta. Nie bez powodu nasze smaki kojarzą się tak wielu ludziom z najpiękniejszymi, wyjątkowymi momentami w ich życiu.

Czy trendy konsumenckie w wyborze słodyczy zmieniają się na przestrzeni lat? Jak do tych zmian dostosowują się marki w Waszym portfolio?

Jak śpiewał Zbigniew Wodecki: „Lubię wracać tam, gdzie byłem już”– i ta mądrość dotyczy również naszych ulubionych smaków. Konsumenci od dzieciństwa znają nasze słodycze i my tych przyzwyczajeń nie chcemy zmieniać. Idziemy jednak z duchem czasu: dlatego znajomy smak Raffaello nie ogranicza się dziś jedynie do pralinek, ale znaleźć go można również w tabliczkach czekolady czy lodach.

Wiemy też, jakim zainteresowaniem cieszą się specjalne edycje kultowych produktów. Dlatego zaproponowaliśmy m.in. limitowaną serię opakowań Raffaello z bardzo eleganckimi, delikatnymi rysunkami Igora Kubika — młodego, aczkolwiek bardzo utalentowanego i odnoszącego już sukcesy artysty. To już kolejna edycja tych opakowań, ponieważ spotkały się z naprawdę fantastycznym przyjęciem.

Ale nikt nie powiedział, że ograniczamy się jedynie do komponowania smakołyków. W zeszłym roku, już po raz siódmy, świąteczno-noworoczna iluminacja Ferrero rozświetliła stołeczny Nowy Świat. Publikujemy również specjalne tutoriale w formie wideo, w których dzielimy się inspiracjami na ciekawe dekoracje stołu, domu, prezentu — oczywiście z Ferrero Rocher w roli głównej!

Warto zauważyć, że nazwy naszych produktów na stałe zagościły w codziennym życiu Polaków. W niemal każdej cukierni lub lodziarni znajdziemy produkty zainspirowane naszymi smakami. Raffaello czy Ferrero Rocher to również nieodłączne elementy prezentów „pod choinkę” czy „od zajączka” w większości polskich domów.

Jakie strategie marketingowe realizuje Ferrero, aby wyróżnić swoje produkty na rynku słodyczy okolicznościowych?

Wspominałam już o świętach, bo to wyjątkowe momenty, do których przywiązujemy jako Grupa Ferrero olbrzymią wagę. Tradycyjnie przygotowujemy wówczas świąteczną kolekcję wszystkich naszych produktów: mam na myśli chociażby „choinkę” czy „wielkanocne jajko” Ferrero Rocher. Wszystkie te produkty okazjonalne mają określoną datę przydatności do spożycia: niekoniecznie krótką, ale taką, aby nie leżały w sklepach zbyt długo. Wynika to z naszego szacunku dla konsumenta: rozumiemy bowiem, że wyjątkowość tego produktu wiąże się z konkretnym, magicznym czasem, na potrzeby którego został stworzony.

Dziękuję za rozmowę.
Monika Książek





tagi: Ferrero , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,