Kategorie produktów

Cymes: czas na zmiany

Czwartek, 10 kwietnia 2025 Autor: Katarzyna Jurkitewicz, HURT & DETAL Nr 04/230. Kwiecień 2025
Marka Cymes – od lat znana z produkcji świeżych, naturalnych i bogatych w wartości odżywcze soków – przechodzi rebranding. Obejmuje on m.in. identyfikację wizualną, działania wspierające markę, a także nową ofertę produktową. O procesie opowiada Konrad Jędrzejak, Senior Brand Manager marki Cymes Tłocznia.
Po 35 latach marka Cymes przeszła rebranding. Dlaczego zdecydowaliście się na ten krok?

Marka Cymes jest obecna na rynku od 1989 roku. To wiele lat organicznego rozwoju jej szerokiego portfolio. W tym czasie odnosiła sukcesy, ale odbierała również trudne lekcje, jakie dawał wysoko konkurencyjny rynek. W Polsce od 1989 roku zmieniło się przecież wszystko – handel, konsument, a także samo rozumienie pojęcia marki. W międzyczasie Cymes modyfikował swój znak, etykiety i portfolio, konsekwentnie wzmacniając ważną dla siebie wartość, która do dziś jest obecna w świadomości konsumentów – świeżość. Z tego, co potwierdziły badania konsumenckie, marka słynie do dziś.

Gdy w 2023 roku staliśmy się właścicielami Victorii Cymes, postanowiliśmy uporządkować jej portfel produktowy i przygotować atrakcyjny dla konsumentów, a jednocześnie perspektywiczny biznesowo, koncept pozycjonowania. Od początku wiedzieliśmy, że nie możemy zatracić tego, co przez lata konsumenci lubili i cenili w marce. Wyzwanie nie było łatwe – jak zmienić Cymes, ale w taki sposób, aby sprawiać wrażenie, że marka zawsze taka była. Filary nowego konceptu odnaleźliśmy w jej dorobku i dziedzictwie.

Prace strategiczne wskazały największy potencjał konceptu zbudowanego w kategorii soków tłoczonych, utrwalonych metodą wysokiego ciśnienia, co pozwala zachować produktom naturalny smak i wartości odżywcze. Jak przystało na solidną przetwórnię, skupujemy świeże owoce i warzywa, tłoczymy z nich soki, rozlewamy do butelek, a zamiast pasteryzacji stosujemy paskalizację na zimno.

Proces produkcji zainspirował nas również do zmiany nazwy marki – na Cymes Tłocznia – oraz do zakomunikowania w jej logotypie doświadczenia, które gromadzimy od 1989 roku. Naszą flagową linią produktową jest Sok Dnia, obejmujący unikalną ofertę soków ze świeżej marchewki, o krótkim terminie przydatności do spożycia. To dowód obietnicy, którą marka składa konsumentom: „dowozimy świeżość”. I nie ma w tym przesady – nasz marchewkowy transport jest w drodze każdego dnia.

Jakie aspekty obejmuje rebranding?

Cymes przestaje być marką producencką, jaką był do tej pory. Budujemy markę konsumencką – Cymes Tłocznia, skupioną na jakościowych sokach, napojach i smoothie.

Koncentrujemy się na potrzebach i oczekiwaniach klientów wobec naszych produktów. Proponujemy prawdziwe soki, przygotowane z najlepszych surowców, pochodzących od zaufanych dostawców. Obiecujemy codzienną dawkę przyjemności na dobry dzień – wiemy, że nasze soki są chętnie spożywane rano, w porze śniadaniowej, ale także w innych momentach dnia. W ich przygotowaniu przyświecają nam prostota i solidność – wartości cenione przez naszych konsumentów.

Rebranding obejmuje nową strategię pozycjonowania, ofertę produktową, identyfikację wizualną, a w niedalekiej przyszłości także działania wspierające markę, których celem będzie budowanie świadomości nowej propozycji oraz zaproszenie konsumentów do spróbowania nowych soków.

Jak długo pracowaliście nad rebrandingiem? Proszę opowiedzieć o tym procesie.

Proces trwał dość długo – aż półtora roku. Zaczęliśmy od rozpoznania zasobów marki oraz jej bardzo szerokiego asortymentu. Długo pracowaliśmy nad optymalizacją oferty oraz poprawą jakości produktów. W swojej nowej odsłonie Cymes Tłocznia obejmie soki HPP, soki NFC, napoje, lemoniady HPP oraz smoothie. Pozostały asortyment – produkty dla młodszych konsumentów, syropy owocowe i barmańskie – zostanie zagospodarowany przez nowe koncepty, nad którymi trwają zaawansowane prace.

Po fazie diagnostycznej przeszliśmy do kreowania konceptu marki i przygotowania jej strategii rozwoju. W tym czasie zmieniliśmy zarówno technologię, jak i typ opakowania. Przez cały okres zmian nasze produkty były obecne na rynku w tzw. fazie przejściowej. To duże wyzwanie dla całej organizacji – przeprowadzić transformację marki i produktów, nie przerywając sprzedaży. To doświadczenie wiele nas nauczyło.

Jakie kolejne wyzwania przed Wami?

Przed nami ogromnie ważny etap – wdrożenie wszystkich założeń strategicznych. Praca z partnerami handlowymi oraz dotarcie z nowym projektem do konsumentów. To wymaga wysiłku i mobilizacji wielu zespołów.

Cymes Tłocznia to początek budowy naszego nowego portfela marek. Już niedługo mamy nadzieję, że zaciekawimy Państwa kolejnymi pomysłami.

Dziękuję za rozmowę.
Katarzyna Jurkitewicz



tagi: Cymes , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,