Z rynku FMCG

„Bezpieczny Start” – program dla przyszłych franczyzobiorców Żabki

Poniedziałek, 07 kwietnia 2025
Program „Bezpieczny Start”, prowadzony przez Żabkę od sierpnia ubiegłego roku, wspiera osoby chcące rozpocząć własną działalność. Do końca 2024 roku 57 uczestników otworzyło sklepy franczyzowe, a w tym roku kolejnych 25 osób zdecydowało się na podjęcie współpracy z siecią po ukończeniu programu. To pokazuje, że odpowiednie wsparcie i przygotowanie do zmiany zawodowej pomaga w rozwoju i niweluje potencjalne obawy przed założeniem swojej firmy.
Od sierpnia 2024 Żabka rozwija program „Bezpieczny Start” skierowany do osób, które marzą o własnym biznesie, ale nigdy nie miały do czynienia z pracą w handlu, ani prowadzeniem własnej działalności gospodarczej. To unikatowe na rynku rozwiązanie pozwala zdobyć praktyczne umiejętności zarządzania własnym sklepem i rozwiać wątpliwości, z czym wiąże się prowadzenie działalności franczyzowej. Każdy z uczestników programu pracuje za kasą, obsługuje klientów, przyjmuje dostawy produktów, poznaje systemy informatyczne i zasady etykietowania. Po zakończeniu programu uczestnicy mogą zrezygnować z dalszego szkolenia lub przejść proces rekrutacji i rozpocząć przygotowania do roli franczyzobiorcy i wzmacniania swoich kompetencji przedsiębiorczych. Inicjatywa od początku spotkała się z dużym zainteresowaniem. Do końca ubiegłego roku spośród kilkudziesięciu osób, które zgłosiło się do programu, 57 otworzyło Żabkę w ubiegłym roku, a w ciągu trzech miesięcy tego roku już 25 kolejnych zdecydowało się poprowadzić sklep.

„Bezpieczny Start” zdobył uznanie branży i został wyróżniony nagrodą w kategorii „Innowacyjność” podczas ceremonii medalowej 8. edycji targów eTradeShow & FRANCZYZA EXPO w styczniu br. Program doceniono za innowacyjne podejście do wsparcia nowych przedsiębiorców pozwalające im zdobyć cenne doświadczenie oraz praktyczne umiejętności wykorzystywane w realnych warunkach rynkowych.

Inspirujące historie przedsiębiorców

Jedną z uczestniczek Bezpiecznego Startu jest Natalia Kosiada, ambitna 19-latka z Łodzi, która dziś prowadzi sklep pod szyldem Żabki. Młoda franczyzobiorczyni, choć początkowo rozważała rozpoczęcie studiów, zdecydowała się skupić na rozwoju zawodowym i zarządzaniu własnym biznesem. W przyszłości podejmie dalszą naukę, ale obecnie priorytetem jest dla niej rozwój własnej firmy.

– Od początku wewnętrznie czułam, że lepiej zdecydować się na własny biznes. Franczyza to dla mnie idealne rozwiązanie – doceniam, że korzystam ze sprawdzonego modelu biznesowego i standardów sieci – mówi Natalia Kosiada, franczyzobiorczyni Żabki z Łodzi. - Jednocześnie mam przestrzeń do podejmowania własnych decyzji, takich jak budowa zespołu, czy zarządzanie sklepem oraz kształtowanie relacji z klientami. Dzięki temu mam realny wpływ na biznes. Lubię patrzeć na swój sklep i czuję dumę z tego, jak wygląda – dodaje Natalia Kosiada.

Nowe możliwości w 2025 roku

Program „Bezpieczny Start” nadal będzie realizowany w 2025 roku. Ponadto Żabka jako lider na rynku franczyzy w Polsce, dostarcza swoim przyszłym franczyzobiorcom nie tylko wiedzę i praktyczne umiejętności, ale również pełne wsparcie na każdym etapie współpracy. Przedsiębiorcy otrzymują gotowy i zatowarowany lokal, niezbędny sprzęt, systemy informatyczne oraz opiekę partnera ds. sprzedaży na cały okres współpracy. W IV kwartale 2024 roku 81% franczyzobiorców Żabki osiągnęło przychód miesięczny 28 tys. zł lub więcej.

Jak się zgłosić?

Uczestnictwo w programie „Bezpieczny Start” trwa od 2 do 4 tygodni. W tym czasie adepci poznają realia pracy franczyzobiorcy, dzięki czemu są lepiej przygotowani do podjęcia współpracy z siecią.

– Przyszłym kandydatom na franczyzobiorców Żabki zdecydowanie polecam program „Bezpieczny Start”, który szczególnie kładzie nacisk na praktyczne wdrożenie do prowadzenia własnego biznesu  – podsumowuje Natalia Kosiada.

Wszyscy zainteresowani mogą wypełnić formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie internetowej Żabki: https://www.zabka.pl/bezpieczny-start.




Źródło: Żabka Polska
Fot: mat. prasowe



tagi: Bezpieczny Start , franczyzobiorcy , Żabka , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,