Nowości

Stella Artois – klasyka belgijskiego piwowarstwa dostępna w większym formacie

Środa, 26 marca 2025
Coca-Cola HBC, dystrybutor marek piwnych Ab InBev w Polsce wprowadza na polski rynek nowe opakowanie kultowego piwa. Jeszcze w marcu na półkach sklepowych pojawi się Stella Artois w puszce o pojemności 500 ml.
Piwa w puszkach stanowią ponad połowę wartości sprzedaży na polskim rynku (53,2%), a segment premium, którego częścią jest Stella Artois, nieustannie zyskuje na popularności1. Pomimo inflacji Polacy wciąż chętnie wybierają produkty z wyższej półki – niemal co trzecia złotówka wydana na piwo w Polsce trafia właśnie do tego segmentu. Wprowadzenie nowego formatu piwa Stella Artois, puszki 500 ml, doskonale wpisuje się w oba te trendy, oferując dorosłym konsumentom zarówno wygodę preferowanego opakowania, jak i niezmienną jakość smaku.

Nowy format, ta sama jakość

Warzone z najwyższej klasy składników piwo Stella Artois wyróżnia charakterystyczna goryczka, którą zapewnia chmiel Saaz. Ta ceniona odmiana, pochodząca z regionu Žatec w Czechach, charakteryzuje się subtelnym aromatem z nutami ziół i kwiatów.

To więcej niż wysokiej jakości lager – to symbol belgijskiego piwowarstwa, którego wyjątkowość podkreśla „Rytuał serwowania”. Od przygotowania szkła, przez napełnianie go piwem o idealnej temperaturze, aż po podanie go w charakterystycznym kielichu z perfekcyjną pianką – każda z tych czynności odzwierciedla bogate dziedzictwo marki oraz dbałość o jakość i tradycję. Stella Artois nieustannie się rozwija, odpowiadając na potrzeby współczesnych konsumentów, którzy cenią zarówno kunszt warzenia, jak i nowe formaty opakowań.

Stella Artois od zawsze była synonimem wyrafinowanego smaku i rzemiosła. Wprowadzając format o nowej pojemności, chcemy jeszcze trafniej odpowiadać na potrzeby dorosłych konsumentów, którzy sięgają po piwa premium. Niezależnie od pojemności, każde opakowanie kryje w sobie tą samą wysoką jakość i od lat doceniany smak– podkreśla Kamil Pieniak, Premium Spirits and Beer Business Director, Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie.

Dziedzictwo, które inspiruje

Historia Stelli Artois sięga 1366 roku, kiedy w Leuven powstał browar Den Hoorn. Nazwa "Stella" pochodzi od łacińskiego słowa "gwiazda", a "Artois" od nazwiska Sebastiana Artois, który przejął browar w 1708 roku i wzniósł go na wyżyny browarnictwa. Stella Artois została po raz pierwszy uwarzona jako specjalne piwo bożonarodzeniowe, a gwiazda w logotypie symbolizuje Gwiazdę Betlejemską.

Dziś Stella Artois jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych globalnych marek piwa, zajmując czołowe miejsce w rankingu najbardziej wartościowych marek piwnych na świecie w 2024 roku według Kantar2.

Nowa puszka 500 ml uzupełnia dotychczasową ofertę, w której znajdują się szklana butelka 330 ml oraz piwo serwowane z nalewaka w lokalach gastronomicznych i hotelach. Portfolio produktowe Coca-Cola HBC jest budowane zgodnie ze strategią 24/7, zgodnie z którą firma oferuje klientom i konsumentom pełną gamę napojów na każdą porę dnia i okazję.





1  Źródło: Badanie Nielsen YTD Listopad 2024 vs 2023.
2  Źródło: BrandZ global rangings 2024




Źródło: CORPORATE AND FINANCIAL COMMUNICATIONS
Fot: mat. prasowe



tagi: Coca-Cola , Stella Artois , piwo , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,