Biedronka w regionie łódzkim
Sieć Biedronka w Regionie Centralno-Wschodnim (obejmującym obszar działalności centrum dystrybucyjnego w Mszczonowie) posiada ponad160 sklepów. Do końca 2010 r. planowane jest otwarcie 11 nowych placówek. W regionie Biedronka zatrudnia ponad 1 300 pracowników, z czego około 260 jest zatrudnionych w centrum dystrybucyjnym, reszta zaś - w sklepach. Co ważne, potencjał centrum pozwala na planowanie zatrudnienia kolejnych ponad 150 osób, w miarę dalszego rozwoju sieci w regionie.
Centrum dystrybucyjne w Mszczonowie, zajmujące powierzchnię 6,5 ha, jest "sercem" regionu. Tu trafiają towary od dostawców i stąd dystrybuowane są do sklepów. Nowoczesne warunki przechowywania produktów gwarantują zachowanie ich jakości. Obecnie do Mszczonowa trafiają produkty od ponad 300 dostawców z całej Polski. Średni dzienny załadunek i rozładunek, przyjęcia oraz wydania to ok. 4 000 palet. W centrum czynnych jest 41 ramp rozładunkowo-załadunkowych.
Region łódzki to także region macierzysty wielu producentów, współpracujących z siecią Biedronka. Ich produkty trafiają na półki sklepów w całym kraju. Są wśród nich takie firmy, jak Drosed czy Browary Łódzkie.
Piętnaście lat budowania sukcesu
Pierwsze sklepy pod szyldem Biedronki powstały dokładnie piętnaście lat temu, w 1995 roku. Biedronka, działająca początkowo na terenie Wielkopolski, sukcesywnie rozszerzała swoją działalność na inne regiony. Kluczem do sukcesu okazała się budowa partnerskiej współpracy z polskimi producentami. Dzięki niej było i jest możliwe oferowanie dobrych polskich produktów w codziennie niskich cenach. Warto przypomnieć, że ponad 95% asortymentu spożywczego, sprzedawanego w sklepach Biedronki, to właśnie polskie wyroby.
Jak dzisiaj przedstawia się Biedronka w liczbach? 1 527 sklepów w ponad 600. miejscowościach całego kraju i ponad 500. partnerów handlowych w całej Polsce. Dzięki współpracy z partnerami ponad 95% produktów spożywczych stanowią produkty polskie. Biedronka jest także jednym z największych prywatnych pracodawców w Polsce: zatrudnia około 27 000 pracowników. Firma zakłada uruchomienie ponad 500 sklepów w latach 2010-2012, a w tym roku uruchomione zostaną dwa nowe centra dystrybucyjne. Tym samym liczba centrów dystrybucyjnych wzrośnie z obecnych ośmiu do dziesięciu. Sukcesywnie rośnie też wielkość sprzedaży. O ile w 1998 r. wynosiła ona 0,9 mld zł, to w 2009 r. aż 16 mld zł. Sieć może także pochwalić się niezmiennie dobrymi wynikami finansowymi. W pierwszym półroczu 2010 r. Biedronka wyróżniła się wzrostem sprzedaży całkowitej o 18,1% w zł i dwucyfrowym wzrostem sprzedaży porównywalnej (like-for-like), który wyniósł w tym okresie 10,5%.
(Maja Święcka)
tagi: Biedronka ,
Fundacja Polska Bezgotówkowa sprawdziła, jak zmieniają się...
Perspektywa wzrostu cen w znacznym stopniu determinuje plany...
Według badania Grupy Offerista, w zeszłym roku najwięcej...
Obie strony czeka kilka lat przygotowań...
Sztuczna inteligencja jest coraz mocniej wykorzystywana przez...
Ankietowani wskazali pięć rzeczy, których obecnie...
Do zmian muszą się dostosować także małe przedsiębiorstwa...
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...