Wiadomości

15-te urodziny Biedronki

Wtorek, 10 sierpnia 2010
Biedronka świętuje w tym roku ważny jubileusz: mija 15 lat od otwarcia pierwszych jej sklepów. Były to lata niezwykle intensywnego rozwoju: Biedronka jest dzisiaj obecna w setkach polskich miejscowości, we wszystkich regionach kraju, a sprzedawane w jej sklepach polskie produkty trafiają do milionów klientów. O sile Biedronki i zaufaniu, którym darzą ją konsumenci, świadczą dane z regionu łódzkiego. Na terenie zaopatrywanym przez centrum dystrybucyjne w Mszczonowie działają obecnie 163 sklepy, a Biedronka zapewnia tu pracę niemal 1 400 osobom.

 

Biedronka w regionie łódzkim

Sieć Biedronka w Regionie Centralno-Wschodnim (obejmującym obszar działalności centrum dystrybucyjnego w Mszczonowie) posiada ponad160 sklepów. Do końca 2010 r. planowane jest otwarcie 11 nowych placówek. W regionie Biedronka zatrudnia ponad 1 300 pracowników, z czego około 260 jest zatrudnionych w centrum dystrybucyjnym, reszta zaś - w sklepach. Co ważne, potencjał centrum pozwala na planowanie zatrudnienia kolejnych ponad 150 osób, w miarę dalszego rozwoju sieci w regionie.

Centrum dystrybucyjne w Mszczonowie, zajmujące powierzchnię 6,5 ha, jest "sercem" regionu. Tu trafiają towary od dostawców i stąd dystrybuowane są do sklepów. Nowoczesne warunki przechowywania produktów gwarantują zachowanie ich jakości. Obecnie do Mszczonowa trafiają produkty od ponad 300 dostawców z całej Polski. Średni dzienny załadunek i rozładunek, przyjęcia oraz wydania to ok. 4 000 palet. W centrum czynnych jest 41 ramp rozładunkowo-załadunkowych.

Region łódzki to także region macierzysty wielu producentów, współpracujących z siecią Biedronka. Ich produkty trafiają na półki sklepów w całym kraju. Są wśród nich takie firmy, jak Drosed czy Browary Łódzkie.

Piętnaście lat budowania sukcesu

Pierwsze sklepy pod szyldem Biedronki powstały dokładnie piętnaście lat temu, w 1995 roku. Biedronka, działająca początkowo na terenie Wielkopolski, sukcesywnie rozszerzała swoją działalność na inne regiony. Kluczem do sukcesu okazała się budowa partnerskiej współpracy z polskimi producentami. Dzięki niej było i jest możliwe oferowanie dobrych polskich produktów w codziennie niskich cenach. Warto przypomnieć, że ponad 95% asortymentu spożywczego, sprzedawanego w sklepach Biedronki, to właśnie polskie wyroby.

Jak dzisiaj przedstawia się Biedronka w liczbach? 1 527 sklepów w ponad 600. miejscowościach całego kraju i ponad 500. partnerów handlowych w całej Polsce. Dzięki współpracy z partnerami ponad 95% produktów spożywczych stanowią produkty polskie. Biedronka jest także jednym z największych prywatnych pracodawców w Polsce: zatrudnia około 27 000 pracowników. Firma zakłada uruchomienie ponad 500 sklepów w latach 2010-2012, a w tym roku uruchomione zostaną dwa nowe centra dystrybucyjne. Tym samym liczba centrów dystrybucyjnych wzrośnie z obecnych ośmiu do dziesięciu. Sukcesywnie rośnie też wielkość sprzedaży. O ile w 1998 r. wynosiła ona 0,9 mld zł, to w 2009 r. aż 16 mld zł. Sieć może także pochwalić się niezmiennie dobrymi wynikami finansowymi. W pierwszym półroczu 2010 r. Biedronka wyróżniła się wzrostem sprzedaży całkowitej o 18,1% w zł i dwucyfrowym wzrostem sprzedaży porównywalnej (like-for-like), który wyniósł w tym okresie 10,5%.

(Maja Święcka)

tagi: Biedronka ,