Bartłomiej Tarłowski, Menadżer ds. rozwoju franczyzy i komunikacji korporacyjnej, Grupa Muszkieterów.
Nowoczesny model franczyzy – jaki powinien być?
Nowoczesny model franczyzy to taki, którego koncept odpowiada na potrzeby rynku, spełnia oczekiwania zarówno przedsiębiorcy, jak i franczyzodawcy, jest powtarzalny i rentowny. Dodatkowo powinien opierać się na efektywnych rozwiązaniach technologicznych, które wspierają prowadzenie biznesu i pozyskiwanie klientów.
Jakie wartości we współpracy biorą obecnie pod uwagę przedsiębiorcy?
Przeprowadziliśmy badanie wśród naszych kandydatów i przedsiębiorców, którzy niedawno uruchomili swoje biznesy. Z tego procesu wyniknęły cztery filary, w oparciu o które podejmują decyzję o związaniu się z danym modelem: biznes, autonomia, wsparcie i rozwój. Oznacza to, że nowi przedsiębiorcy chcą mieć pewność, że dołączą do stabilnego modelu ekonomicznego. Chcą wiedzieć, w jaki sposób będą angażować się w ten biznes, jaki będą mieli na niego wpływ oraz na jakie wsparcie mogą liczyć. Interesują ich także możliwości rozwoju.
W jaki sposób Intermarché spełnia te wymogi?
Intermarché to sieć, w której 95% sklepów to jednostki rentowne, które zapewniają satysfakcję finansową właścicielom. Jesteśmy wsparciem dla przedsiębiorców na wszystkich etapach współpracy. Przed podpisaniem umowy przeprowadzamy kompleksowe szkolenie przygotowujące do prowadzenia biznesu i dzielimy się know-how. Przed samym otwarciem gwarantujemy szkolenia dla pracowników, prace konceptowe i pomoc specjalistów w przygotowaniu otwarcia lub przejęcia istniejącego punktu sprzedaży. Po otwarciu przedsiębiorca otrzymuje pomoc regionalnego doradcy handlowego oraz innych przedsiębiorców, a także cały pakiet serwisów: począwszy od logistyki, aż po marketing. Przewagą Intermarché jest niezależność właścicieli sklepów. Taki model zakłada decyzyjność na poziomie każdej placówki handlowej. System franczyzowy Grupy Muszkieterów jest unikatowy, ponieważ zakłada partycypacyjny model zarządzania całą siecią handlową. Właściciele sklepów realnie współzarządzają Grupą i kształtują jej długoterminową politykę oraz strategię. Dzięki temu indywidualne pomysły mają szansę stać się standardem całej sieci, budując jej przewagę na rynku.
W 2025 r. sytuacja na polskim rynku pracy powinna pozostać...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.