Kategorie produktów

Intermarché – model oparty na niezależności

Środa, 12 marca 2025 HURT & DETAL Nr 03/229. Marzec 2025
Bartłomiej Tarłowski, Menadżer ds. rozwoju franczyzy i komunikacji korporacyjnej, Grupa Muszkieterów.
Nowoczesny model franczyzy – jaki powinien być?

Nowoczesny model franczyzy to taki, którego koncept odpowiada na potrzeby rynku, spełnia oczekiwania zarówno przedsiębiorcy, jak i franczyzodawcy, jest powtarzalny i rentowny. Dodatkowo powinien opierać się na efektywnych rozwiązaniach technologicznych, które wspierają prowadzenie biznesu i pozyskiwanie klientów.

Jakie wartości we współpracy biorą obecnie pod uwagę przedsiębiorcy?

Przeprowadziliśmy badanie wśród naszych kandydatów i przedsiębiorców, którzy niedawno uruchomili swoje biznesy. Z tego procesu wyniknęły cztery filary, w oparciu o które podejmują decyzję o związaniu się z danym modelem: biznes, autonomia, wsparcie i rozwój. Oznacza to, że nowi przedsiębiorcy chcą mieć pewność, że dołączą do stabilnego modelu ekonomicznego. Chcą wiedzieć, w jaki sposób będą angażować się w ten biznes, jaki będą mieli na niego wpływ oraz na jakie wsparcie mogą liczyć. Interesują ich także możliwości rozwoju.

W jaki sposób Intermarché spełnia te wymogi?

Intermarché to sieć, w której 95% sklepów to jednostki rentowne, które zapewniają satysfakcję finansową właścicielom. Jesteśmy wsparciem dla przedsiębiorców na wszystkich etapach współpracy. Przed podpisaniem umowy przeprowadzamy kompleksowe szkolenie przygotowujące do prowadzenia biznesu i dzielimy się know-how. Przed samym otwarciem gwarantujemy szkolenia dla pracowników, prace konceptowe i pomoc specjalistów w przygotowaniu otwarcia lub przejęcia istniejącego punktu sprzedaży. Po otwarciu przedsiębiorca otrzymuje pomoc regionalnego doradcy handlowego oraz innych przedsiębiorców, a także cały pakiet serwisów: począwszy od logistyki, aż po marketing. Przewagą Intermarché jest niezależność właścicieli sklepów. Taki model zakłada decyzyjność na poziomie każdej placówki handlowej. System franczyzowy Grupy Muszkieterów jest unikatowy, ponieważ zakłada partycypacyjny model zarządzania całą siecią handlową. Właściciele sklepów realnie współzarządzają Grupą i kształtują jej długoterminową politykę oraz strategię. Dzięki temu indywidualne pomysły mają szansę stać się standardem całej sieci, budując jej przewagę na rynku.




tagi: Intermarché , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,