Wiadomości

Ekologia w Metro Group

Poniedziałek, 09 sierpnia 2010
Świadomość ekologiczna Metro Group zaowocowała konkretnymi rozwiązaniami wprowadzonymi przez firmę, która zabiega nie tylko o zadowolenie swoich klientów. Metro Group dba również o to, żeby jej rozwój nie odbywał się kosztem środowiska. 

Zabiegi mające na celu zminimalizowanie wpływu działalności firmy na środowisko przejawiają się w każdym aspekcie funkcjonowania firmy. W spółce serwisowej Metro Group Asset Management utworzono Dział Facility Management, który koordynuje system zarządzania środowiskowego.

Do głównych zadań działu należy: implementacja i monitoring przepisów prawnych z zakresu ochrony środowiska, zawieranie umów i współpraca z organizacjami odzysku, koordynacja akcji ekologicznych.

Świadomość ekologiczna Metro Group zaowocowała konkretnymi rozwiązaniami wprowadzonymi przez firmę. Wdrażane są rozwiązania, które minimalizują zużycie energii. Dzięki inteligentnym systemom zarządzania budynkami możliwe jest obniżenie zużycia energii od 30% do nawet 70%.

Nowoczesny system logistyczny, opracowany i wdrożony przez Metro Group, pozwala na bardziej racjonalne wykorzystanie środków transportu, a tym samym na znaczne ograniczenie wpływu przejazdów pojazdów ciężarowych na środowisko. Jego wprowadzenie umożliwiło redukcję kursów o 90 procent, a tym samym znaczną redukcję emisji dwutlenku węgla do atmosfery.

Metro Group zdaje sobie również sprawę jak istotny dla współczesnego świata jest problem redukcji odpadów. Firma nie tylko spełnia wszystkie ustawowe wymogi w tym zakresie, ale częstokroć proponuje rozwiązania sięgające dalej: przekazuje do recyklingu ponadnormatywne ilości odpadów opakowaniowych, przyjmuje zużyty sprzęt AGD nawet wówczas, gdy klienci nie wymieniają go na nowy, z hipermarketów znikły plastikowe torebki jednorazowego użytku.

Proeklogiczne zachowania Metro Group stara się również upowszechniać wśród swoich klientów. W celu budowania proekologicznych postaw społecznych Metro Group i jej sieci handlowe przyłączają się bądź organizują własne akcje edukacyjne. Od 2009 roku markety należące do sieci handlowych Metro Group  biorą udział w ogólnoświatowej akcji ekologicznej „Godzina dla Ziemi".

W czerwcu 2009 r. odbyła się ogólnopolska akcja sieci sklepów Media Markt „Czysta Ekonomia", która zachęcała klientów do zakupu urządzeń energooszczędnych.

Forum Odpowiedzialnego Biznesu wyróżniło proekologiczne działania Metro Group w swoim raporcie „Odpowiedzialny Biznes w Polsce".

(Monika Dawiec)

tagi: Metro Group ,