Wiadomości

Biedronka otworzyła pierwszy sklep na Słowacji

Środa, 05 marca 2025
Po dwóch dekadach słowacki rynek detaliczny wita nowego silnego gracza. Biedronka - część kontrolowanej przez rodzinę i notowanej na giełdzie spółki Jerónimo Martins - wchodzi na Słowację ze swoimi pierwszymi sklepami.
Biedronka otworzyła swój pierwszy sklep w Miłosławiu (adres: 3265 Dunajská Lužná), niedaleko Bratysławy, ze specjalnymi atrakcjami i promocjami przygotowanymi dla pierwszych klientów. Główną atrakcją tego i innych sklepów Biedronka, które zostaną wkrótce otwarte, będzie połączenie niskich cen z najlepszą jakością na rynku.

Przed otwarciem sklepów firma przygotowała zupełnie nowe centrum dystrybucyjne w Voderadach, gdzie zespół 66 osób będzie wspierał logistykę sieci Biedronka. W niedalekiej przyszłości nastąpi otwarcie sklepów w innych słowackich miastach, takich jak Zvolen, Považská Bystrica, Nové Zámky i Senica. Jerónimo Martins Slovensko planuje stopniowo rozszerzać swoją obecność w różnych regionach Słowacji. W sumie firma zatrudnia już blisko 300 osób, w tym pracowników sklepów, centrali zlokalizowanej w Bratysławie oraz własnego centrum dystrybucyjnego.

- To szczęśliwy dzień dla Grupy Jeronimo Martins, ponieważ przybywamy do nowego dla nas kraju, z naszą marką Biedronka, w roku jej 30-lecia. Wierzymy, że możemy dokonać pozytywnej zmiany na Słowacji i będziemy zaangażowani w ścisłą współpracę ze słowackimi dostawcami, aby zbudować najlepszą możliwą ofertę w najniższych cenach dla słowackich konsumentów i rodzin.- mówi Pedro Soares Dos Santos, prezes Grupy Jeronimo Martins.

Jakość liczy się tak samo jak cena

W swoim pierwszym sklepie na Słowacji, zlokalizowanym w miejscowości Miloslavov (3265 Dunajská Lužná), Biedronka zaoferuje około 3400 produktów, budując ofertę świeżej żywności we współpracy ze słowackimi dostawcami. Dzięki unikalnemu połączeniu elastyczności, efektywnej kosztowo organizacji i koncentracji na lokalnej produkcji, sieć jest zawsze wierna mottu: Nízke ceny každý deň.

Pierwsza placówka została zbudowana od podstaw przez słowackiego dewelopera w zaledwie dwa i pół miesiąca, z powierzchnią sprzedaży liczącą aż 876 metrów kwadratowych i całkowitą powierzchnią budynku wraz z zapleczem - 1 239 metrów kwadratowych. Sklep jest przestronny, nowocześnie zaprojektowany, wyposażony w jasne oświetlenie LED, sześć kas samoobsługowych i trzy kasy tradycyjne oraz elektroniczne etykiety cenowe, skanery cen i automat do zwrotu butelek. Już od pierwszego dnia na klientów czekają świeże owoce i warzywa - jeśli to tylko możliwe również ze Słowacji - a także pieczywo wypiekane kilka razy dziennie. Na klientów czeka także przeznaczony dla nich parking z 61 miejscami, w tym 3 dla osób z niepełnosprawnością. Biedronka planuje również instalację stacji ładowania samochodów elektrycznych oraz paneli fotowoltaicznych na dachu sklepu.

- Naszym priorytetem jest oferowanie słowackim klientom świeżej żywności o wysokiej jakości i w najniższych cenach. Od samego początku koncentrujemy się również na współpracy ze słowackimi dostawcami, z którymi opracowaliśmy kilka marek własnych, podkreślających jakość, świeżość i zrównoważony rozwój. Te wartości - wraz z uczciwością i przejrzystością w naszej działalności - są kluczowymi czynnikami długoterminowego wzrostu Biedronki na Słowacji. - mówi Maciej Łukowski, CEO Biedronki Słowacja.

Biedronka ceni swoją reputację, szczególnie jeśli chodzi o jakość produktów i bycie zaufanym pracodawcą. Dział kontroli jakości produktów monitoruje świeżość i inne parametry sensoryczne i jakościowe bezpośrednio w centrum dystrybucyjnym, zapewniając, że tylko produkty spełniające najwyższe standardy mogą dotrzeć do sklepów. Rozwijając marki własne, Biedronka ściśle współpracuje z lokalnymi producentami, aby zapewnić, że dorównują one - a nawet przewyższają - jakością najlepiej sprzedające się produkty rynkowe w każdym segmencie. Celem jest zaoferowanie klientom najwyższej możliwej jakości w najlepszej cenie.

Start na Słowacji to również możliwość rozwoju polskich menedżerów na międzynarodowym rynku.

- Dla mnie osobiście to szansa rozwoju i zdobywania unikatowych umiejętności. Cieszę się, że mogłem zbudować od podstaw zespół działu zakupów, który składa się ze słowackich ekspertek i ekspertów. Są bardzo zmotywowani, by razem ze słowackimi dostawcami budować ofertę Biedronki dopasowaną do potrzeb klientów. Zachowujemy to co najlepsze w Biedronce, dostosowując ofertę do lokalnych gustów i potrzeb. - mówi Mikołaj Gala, Dyrektor Działu Zakupów w Biedronka Słowacja.

Specjalne promocje dla pierwszych klientów

Klienci, którzy zrobią zakupy podczas ceremonii otwarcia w dniu 5 marca 2025 r. za minimum 30 €, otrzymają trzy kupony o wartości 10 € na zakupy w kolejnych dniach. Dodatkowo wszystkie produkty kosmetyczne ADIDAS będą oferowane ze specjalną zniżką przekraczającą 50% ceny regularnej. Również herbaty Teekanee będą oferowane z 50% rabatem, chipsy "Slovakia" - 30% oraz papiery toaletowe i kuchenne QUEEN.

Regularne godziny otwarcia sklepu w miejscowości Miloslavov to 7:00-21:00 od poniedziałku do soboty i 8:00-20:00 w niedziele.

Grupa z silnymi wartościami i jasną wizją

Grupa Jerónimo Martins (Jerónimo Martins, SGPS, S.A.) to międzynarodowa, kontrolowana przez rodzinę, firma specjalizująca się w detalicznej dystrybucji żywności z siedzibą w Lizbonie i notowana na giełdzie Euronext w Lizbonie. Dzięki ponad 230-letniemu doświadczeniu w handlu i sprzedaży detalicznej żywności, prowadzi ponad 5 700 sklepów w Portugalii, Polsce i Kolumbii.

W Polsce Jerónimo Martins jest właścicielem Biedronki, największej sieci dyskontów spożywczych w kraju, która w 2025 r. obchodzi 30-lecie istnienia. Jest liderem rynku z ponad 3 720 sklepami i ponad 81 000 pracowników, co czyni ją największym pracodawcą w Polsce i drugą co do wielkości firmą w kraju pod względem przychodów. Grupa w Polsce prowadzi również Hebe, sieć specjalizującą się w produktach dla zdrowia i urody, która niedawno rozszerzyła swoją działalność także na Słowację.

W Portugalii Jeronimo Martins prowadzi odnoszącą sukcesy sieć supermarketów i hipermarketów Pingo Doce. Firma jest również właścicielem sieci hurtowni Recheio Cash & Carry, kawiarni Jeronymo i sklepów cukierniczych Hussel, a także ważnym producentem żywności z firmą Jeronimo Martins Agro-Alimentar.

Zupełnie nowa strona internetowa biedronka.sk to miejsce informacji o nowych promocjach dla klientów wraz z drukowanymi folderami obecnymi w sklepach. Dla osób poszukujących nowych ofert pracy Biedronka przygotowała specjalną stronę: pracujvbiedronke.sk




Źródło: Biedronka
Fot: mat. prasowe







tagi: Biedronka , Jerónimo Martins , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,