Wiadomości

Sokołów: Zrównoważona produkcja to fundament naszej strategii rozwoju

Poniedziałek, 03 marca 2025
Firma Sokołów realizuje inwestycje, ukierunkowane na zrównoważoną produkcję żywności, które są jednym z głównych elementów strategii społecznej odpowiedzialności. Wdrażane rozwiązania pozwalają spółce na osiągnięcie wymiernych efektów w ograniczaniu zużycia surowców naturalnych oraz redukcji śladu węglowego.
Plany inwestycyjne Sokołowa mają na celu nie tylko podnoszenie wydajności produkcji, ale też zmniejszenie wpływu na środowisko naturalne, co stanowi jeden z kluczowych punktów strategii CSR. Dzięki implementacji nowoczesnych technologii oraz optymalizacji procesów, w ubiegłym roku firma ograniczyła zużycie:
  • gazu o 380 000 m3;
  • energii o 1 100 MWh;
  • wody o ok. 37 000 m3;
  • opakowań kartonowych o 740 000 sztuk.
Instalacje fotowoltaiczne o łącznej mocy 450 kWp, zainstalowane przy sześciu oddziałach Grupy Sokołów, pozwoliły na redukcję zakupu energii elektrycznej o ok. 450 MWh, dzięki czemu udało się ograniczyć emisję CO2 o ok. 200 ton w skali roku. Firma planuje rozbudowę tych instalacji do mocy ~4500 kWp, co zapewni redukcję emisji CO2 o około 2000 ton rocznie.

Ważnym tematem z zakresu społecznej odpowiedzialności dla firmy Sokołów jest niemarnowanie żywności. Dzięki współpracy z aplikacją Too Good To Go, w ciągu roku uratowanych zostało 9 675 posiłków, co stanowi ponad 10 000 kg żywności. Przekłada się to także na ograniczenie emisji CO2 o 26 ton.

– Zrównoważona produkcja to fundament naszej strategii rozwoju – podkreśla Przemysław Gostkiewicz, Prezes Zarządu Sokołów S.A. – Dbamy nie tylko o silną pozycję rynkową firmy, ale też mamy na uwadze istotne kwestie społeczne. Osiągnięte przez nas rezultaty są dowodem na to, że odpowiedzialny biznes może iść w parze z innowacyjnością oraz efektywnością. Jesteśmy dumni, że nasze działania przekładają się na wymierne korzyści dla środowiska. Cieszymy się także, że w ten sposób możemy spełniać oczekiwania świadomych konsumentów, którzy przywiązują wagę do tego, w jaki sposób są wytwarzane wybierane przez nich produkty.

Przemysław Gostkiewicz zapowiada również kontynuację działań zorientowanych na zrównoważoną produkcję. - Zapewniam, że będziemy rozwijać inicjatywy, które pozwalają nam efektywnie łączyć wzmacnianie konkurencyjności firmy z troską o otoczenie. W Grupie Sokołów odpowiedzialny biznes traktujemy nie tylko jako obowiązek, ale przede wszystkim szansę na budowanie przyszłości dobrego jedzenia dla kolejnych pokoleń – podsumowuje Prezes Zarządu Sokołów S.A.




Źródło: Quality Public Relations
Fot: mat. prasowe


tagi: zrównoważona produkcja , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,