Plany inwestycyjne Sokołowa mają na celu nie tylko podnoszenie wydajności produkcji, ale też zmniejszenie wpływu na środowisko naturalne, co stanowi jeden z kluczowych punktów strategii CSR. Dzięki implementacji nowoczesnych technologii oraz optymalizacji procesów, w ubiegłym roku firma ograniczyła zużycie:
- gazu o 380 000 m3;
- energii o 1 100 MWh;
- wody o ok. 37 000 m3;
- opakowań kartonowych o 740 000 sztuk.
Instalacje fotowoltaiczne o łącznej mocy 450 kWp, zainstalowane przy sześciu oddziałach Grupy Sokołów, pozwoliły na redukcję zakupu energii elektrycznej o ok. 450 MWh, dzięki czemu udało się ograniczyć emisję CO2 o ok. 200 ton w skali roku. Firma planuje rozbudowę tych instalacji do mocy ~4500 kWp, co zapewni redukcję emisji CO2 o około 2000 ton rocznie.
Ważnym tematem z zakresu społecznej odpowiedzialności dla firmy Sokołów jest niemarnowanie żywności. Dzięki współpracy z aplikacją Too Good To Go, w ciągu roku uratowanych zostało 9 675 posiłków, co stanowi ponad 10 000 kg żywności. Przekłada się to także na ograniczenie emisji CO2 o 26 ton.
– Zrównoważona produkcja to fundament naszej strategii rozwoju – podkreśla Przemysław Gostkiewicz, Prezes Zarządu Sokołów S.A. – Dbamy nie tylko o silną pozycję rynkową firmy, ale też mamy na uwadze istotne kwestie społeczne. Osiągnięte przez nas rezultaty są dowodem na to, że odpowiedzialny biznes może iść w parze z innowacyjnością oraz efektywnością. Jesteśmy dumni, że nasze działania przekładają się na wymierne korzyści dla środowiska. Cieszymy się także, że w ten sposób możemy spełniać oczekiwania świadomych konsumentów, którzy przywiązują wagę do tego, w jaki sposób są wytwarzane wybierane przez nich produkty.
Przemysław Gostkiewicz zapowiada również kontynuację działań zorientowanych na zrównoważoną produkcję. - Zapewniam, że będziemy rozwijać inicjatywy, które pozwalają nam efektywnie łączyć wzmacnianie konkurencyjności firmy z troską o otoczenie. W Grupie Sokołów odpowiedzialny biznes traktujemy nie tylko jako obowiązek, ale przede wszystkim szansę na budowanie przyszłości dobrego jedzenia dla kolejnych pokoleń – podsumowuje Prezes Zarządu Sokołów S.A.
Źródło: Quality Public Relations
Fot: mat. prasowe