Kategorie produktów

Warzywa psteryzowane

Czwartek, 13 marca 2008 HURT & DETAL Nr 3 (25) / 2008
Warzywa stanowią doskonałe źródło witamin, składników mineralnych i błonnika pokarmowego w naszej diecie. Charakteryzują się także dość dużą zawartością wody, co sprawia, że posiadają niską wartość kaloryczną. Poszczególne warzywa różnią się zawartością składników odżywczych, stąd najkorzystniejszy efekt uzyskamy, gdy w codziennym jadłospisie znajdą się różnorodne warzywa, a najlepiej te kolorowe: żółte, zielone, czerwone i pomarańczowe. Warzywa odgrywają dużą rolę w profilaktyce wielu chorób, między innymi układu sercowo-naczyniowego, dzięki zawartości składników o działaniu przeciwutleniającym, obniżającym ciśnienie krwi, wpływającym na syntezę i absorpcję cholesterolu oraz agregację płytek krwi.

344,3 mln złotych - to wartość polskiego rynku warzyw pasteryzowanych.
Jak wynika z danych MEMRB za rok 2007, poziom sprzedaży warzyw pasteryzowanych wartościowo wyniósł 344,3 mln zł, zaś w ujęciu ilościowym 60,4 mln Lt/Kg. 61% rynku w ujęciu wartościowym dzieli pomiędzy siebie trzech głównych graczy - Bonduelle (31%), Pudliszki (21%) i Dawtona (9%). Pozostali producenci posiadają 39% rynku.

Podobny ranking wykazuje sprzedaż w ujęciu ilościowym - Bonduelle (23%), Pudliszki (18%) i Dawtona (12%). Pozostali producenci posiadają 47% tego „tortu”.
Jeżeli przeanalizujemy segmentację rynku tych produktów, okazuje się, że 88% sprzedaży wartościowej i 90% sprzedaży ilościowej - to warzywa jednoskładnikowe, zaś odpowiednio 12% i 10% - to mieszanki.

Poziom sprzedaży warzyw pasteryzowanych na przestrzeni lat 2006-2007 wykazywał zmiany: w ujęciu wartościowym - wzrost o 10%, zaś w ujęciu ilościowym wzrost o 8%.
Największy wzrost zarówno wartościowy, jak i ilościowy odnotowały mieszanki - odpowiednio 13% i 10%, z czego najwyższym wskaźnikiem w tym segmencie mogą pochwalić się mieszanki warzywne (24% i 28%). W segmencie mieszanek wzrost odnotowała również mieszanka obiadowa - odpowiednio 23% i 12%.

Spadek odnotowały mieszanki sklasyfikowane jako „inne” (-39% i -31%) oraz mieszanka meksykańska (-2% i -5%).
Warzywa w sosie, których udział rynkowy nie przekracza 1% wykazały bardzo poważny spadek w analizowanym okresie o 17% w ujęciu wartościowym i 24% w ujęciu ilościowym.

Firmą, której produkty znajdziemy na półce sklepowej premium, jest Inter-Champ Company Ltd. Sp. z o. o., wchodząca w skład francuskiej grupy France Champignon. Firma jest największym przetwórcą pieczarek w Polsce, a oprócz pieczarek produkuje również przetwory warzywne i owocowe. Wszystkie produkty mają bogatą i stale udoskonalaną szatę graficzną opakowań i dobrze rozpoznawalny znak firmowy - Abra - symbol najwyższej jakości.

 

tagi: warzywa psteryzowane,rynek warzyw,warzywa konserwowe ,