System kaucyjny. Szybkość dostaw i obsługi są priorytetem w przygotowaniach
Wtorek, 25 lutego 2025
Skala przedsięwzięcia i krótki czas przygotowań wymaga szybkich i sprawnych dostaw urządzeń do tysięcy sklepów w całym kraju. Odpowiednio skoordynowane prace przygotowawcze i instalacje pozwolą uniknąć potencjalnych problemów operacyjnych, takich jak kolejki czy opóźnienia w odbiorze opakowań, które mogłyby negatywnie wpłynąć na pierwsze doświadczenia Polaków z systemem kaucyjnym.
Niezawodność operacyjna systemu kaucyjnego w dużej mierze zależy od komfortowego sposobu zwracania opakowań i powszechnego dostępu do punktów zbiórki w całym kraju. Priorytetowa staje się także profesjonalna obsługa serwisowa oraz wysoka wydajność urządzeń, które muszą sprawnie działać w warunkach intensywnej eksploatacji. Przerwy w działaniu mogą wpłynąć na płynność obsługi w sklepie, ale też na niezadowolenie konsumentów. Jak wynika z badań, przeprowadzonych w 2024 roku przez InsightLab na zlecenie TOMRA Collection, aż 60% respondentów zwróciło uwagę na sprawność recyklomatów – szybki proces zwrotu i brak kolejek do urządzenia są kluczowe przy zwracaniu opakowań.
– Wprowadzenie systemu kaucyjnego w Polsce to proces wymagający kompleksowego skoordynowania przygotowań, dlatego priorytetem staje się szybka i terminowa realizacja dostaw oraz efektywne wsparcie techniczne. Każdy etap – od produkcji, przez transport, aż po instalację urządzeń – powinien być realizowany z zachowaniem najwyższych standardów. Do tego dochodzi konieczność realizacji tych etapów w krótkim czasie, aby sprostać wymaganiom rynku – mówi Konrad Robak, dyrektor zarządzający TOMRA Collection Polska.
Lokalizacja produkcji urządzeń do zbiórki ma znaczący wpływ na szybkość dostaw. - Od 2010 roku współpracujemy z firmą Scanfil przy produkcji i montażu naszych recyklomatów. Dzięki lokalnej produkcji, TOMRA może nie tylko skrócić czas dostaw, ale także zapewnić etapową i bieżącą obsługę. Produkty i niezbędne części są łatwo dostępne, co zapewnia szybką instalację oraz wsparcie dla sklepów. Jest to niezwykle ważne w kontekście powodzenia startu systemu kaucyjnego na tak dużym rynku, jakim jest Polska – dodaje.
– Aby każde urządzenie spełniało najwyższe standardy jakości, decydująca jest partnerska współpraca na wielu poziomach. To pozwala zachować płynny przebieg całego procesu produkcyjnego – od projektowania i planowania produkcji po zaopatrzenie w materiały i logistykę. Każdy recyklomat TOMRA jest skrupulatnie montowany w zakładzie w Mysłowicach, a przed wysyłką przechodzi szczegółową kontrolę. Następnie technicy TOMRA instalują urządzenia bezpośrednio w miejscach, gdzie będą używane. Dzięki temu recyklomaty działają niezawodnie i szybko trafiają do klientów w całej Europie - podkreśla Damian Schabowicz, Inżynier Jakości w Scanfil Poland Mysłowice.
TOMRA działa na ponad 60 rynkach na świecie. Do tej pory zainstalowała ponad 85 000 maszyn dostosowanych do potrzeb sprzedawców - od najmniejszych sklepów po duże supermarkety i hipermarkety. W ramach współpracy ze Scanfil dostarcza urządzenia na kluczowe europejskie rynki, w tym między innymi Irlandii, Węgier i Rumunii. Teraz do tego grona dołącza Polska – TOMRA rozszerza produkcję, aby wspierać wdrożenie systemu kaucyjnego w naszym kraju. Tak rozbudowane zaplecze produkcyjne pozwala sprawnie dostarczać urządzenia do sklepów w całym kraju. Co już się dzieje i intensyfikuje w związku ze zbliżającym się terminem startu systemu kaucyjnego. Urządzenia TOMRA Collection można spotkać w licznych sklepach w Polsce, a niebawem pojawią się kolejne, w tym TOMRA B7 – premierowy model dla mniejszych i średnich placówek. Jest to najmniejsze urządzenie na rynku, które może przyjmować trzy rodzaje materiałów: butelki plastikowe, szklane zwrotne oraz puszki.
Może być główną przeszkodą w ratyfikacji porozumienia na...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.