Dane finansowe Lidl Polska – z pierwszego, drugiego, trzeciego, a także czwartego kwartału 2024 roku – pokazują, że obrany przez firmę kierunek jest właściwy, a klienci chętnie wybierają sklepy Lidl na zakupy dla swoich rodzin. Przychody ze sprzedaży osiągnięte w czwartym kwartale (tj. w miesiącach październik, listopad i grudzień 2024 roku) potwierdzają, że sieć rozwija się i rośnie w siłę.
„Jesteśmy dumni, że przez cztery kolejne kwartały 2024 roku obroty Lidl Polska nieustannie się rozwijały, a nasz obrót porównywalny like4like stale rósł. Nasze wyniki finansowe potwierdzają, że obrana przez nas strategia oferowania niskich, równych cen i budowania zaufania klientów okazała się skuteczna. Gwarantuję, że w przyszłości nadal będziemy oddani naszym podstawowym wartościom: zadowoleniu klienta, uczciwości i transparentności. Planujemy dalsze inwestycje w pracowników, sklepy i lokalne społeczności. Jestem przekonany, że nasze działania przyniosą kolejne sukcesy sieci Lidl Polska” – komentuje Michał Nowaczyk, CFO Lidl Polska.
Lidl Polska ze wzrostem przychodów
W pierwszym, drugim, trzecim i czwartym kwartale 2024 roku obroty Lidl Polska rozwijały się znacznie szybciej niż obroty największej konkurencji. W czwartym kwartale 2024 roku Lidl Polska osiągnął ponad 7-procentowy wzrost obrotu porównywalnego like4like.
Lidl Polska działa od 22 lat. Spółka jest 9. największą pod względem przychodów firmą w Polsce. Posiada ponad 900 sklepów ulokowanych w całym kraju. Głównym celem sieci jest zadowolenie klientów i klientek, dlatego w ofercie sklepów znajduje się szeroki wachlarz wysokiej jakości produktów, oferowanych w niskich, lidlowych cenach, wyprodukowanych w sposób zrównoważony. Sieć kładzie szczególny nacisk na uczciwą i transparentną politykę cenową.
Oferta dla klienta
Lidl Polska jest firmą społecznie odpowiedzialną, która stale podejmuje ważne dla społeczeństwa działania, związane z dobrem pracowników i pracowniczek, klientów i klientek, dostawców oraz lokalnych społeczności, ochroną środowiska naturalnego, a także troską o klimat i bioróżnorodność. Działalność Lidl Polska ma także silny, pozytywny wpływ na krajową gospodarkę.
Klienci chętnie kierują się do sklepów Lidl Polska, bo wiedzą, że to tam każdego dnia znajdą atrakcyjne produkty w niskich cenach, a ponadto wiele promocji i nowości, jak również mnogość artykułów od polskich producentów.
W trosce o ludzi
Sieć Lidl Polska zatrudnia obecnie blisko 29 tys. osób. Pracownicy otrzymują bardzo atrakcyjne warunki pracy oraz wysokie zarobki – jedne z najwyższych w handlu. Rok 2025 rozpoczęto wzrostem wynagrodzeń dla pracowników sklepów i magazynów. W tym roku na podwyżki i stworzenie kolejnych miejsc pracy Lidl Polska przeznacza blisko 200 mln zł. Ponadto firma gwarantuje załodze szeroki pakiet ponad 20 benefitów pozapłacowych. Działania sieci na rzecz pracowników potwierdzają liczne nagrody, m.in. nagroda Top Employer, którą Lidl Polska otrzymał w styczniu 2025 r. już po raz dwunasty.
Informacje o firmie
Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy oraz w USA. Historia sieci Lidl sięga lat 30. XX wieku, a pierwsze sieci pod szyldem tej marki powstały w Niemczech w latach 70. XX wieku. Obecnie w 31 krajach istnieje w przybliżeniu 12 350 sklepów tej marki, a w Polsce ponad 900.
Rozwój AI w dużej mierze zależy od dostaw chipów...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.