Firma Profi od ponad 30 lat jest obecna na rynku żywności w Polsce. Jako lider w kategorii pasztetów[1] oraz twórca sukcesu marki JemyJemy, konsekwentnie rozwija ofertę, dostosowując ją do zmieniających się oczekiwań konsumentów. O rozwoju marki JemyJemy i odpowiedziach na trendy rozmawiamy z Krzysztofem Stojanowskim, Prezesem Zarządu w Profi S.A.
JemyJemy to marka, która pojawiła się na rynku zaledwie kilka lat temu, a już zyskała szerokie grono wiernych konsumentów. Z czego wynika jej sukces?
Marka JemyJemy, obecna na rynku od końca 2021 roku, już dziś osiągnęła rozpoznawalność na poziomie niemal 50%2 wśród konsumentów zup gotowych. To efekt skutecznej strategii marketingowej, najwyższej jakości produktów, nowoczesnego designu opakowań oraz różnorodnej oferty, która trafia do szerokiego grona odbiorców. JemyJemy to nie tylko smaczne, pożywne i szybkie w przygotowaniu zupy, ale również odpowiedź na potrzeby konsumentów i aktualne trendy związane z rosnącą popularnością żywności typu convenience – jednoporcjowych dań, które łączą wygodę, oszczędność czasu i wyjątkowy smak.
Wspomniał Pan, że JemyJemy odpowiada na trendy w kategorii żywności typu convenience. Proszę powiedzieć, czy w związku z tym w Waszej ofercie pojawi się więcej takich propozycji?
Segment convenience rozwija się dynamicznie, konsumenci coraz większą wagę przykładają do jakości, dobrego smaku oraz wygody, które są ściśle związane z obecnym stylem życia. Dodatkowo oferta w tym segmencie zyskuje na atrakcyjności zarówno pod względem jakości, jak i różnorodności smaków, przyciągając coraz więcej użytkowników tej kategorii. Aktywnie kreujemy polski rynek dań gotowych niewymagających przechowywania w warunkach chłodniczych, wyznaczając kierunki jego rozwoju. Wykorzystując nasze know-how w produkcji żywności i jednocześnie bazując na sukcesie w kategorii zup gotowych z półki, podejmujemy dalsze działania, nie zatrzymujemy się i idziemy naprzód. Mamy ambicję być nie tylko liderem w kategorii zup gotowych, ale docelowo kluczowym graczem na rynku dań gotowych.
W marcu na rynku zadebiutują nowości – dania gotowe JemyJemy – rozszerzając naszą ofertę produktów gotowych z półki. Przed realizacją tego projektu przeprowadziliśmy szczegółowe badania konsumenckie dotyczące konceptu, opakowań oraz receptur. Dania gotowe zostały dokładnie przetestowane pod kątem smaku, konsystencji, zapachu i apetyczności w badaniach sensorycznych, uzyskując ponadprzeciętne dla rynku FMCG wysokie noty. Oferta dań gotowych JemyJemy obejmuje: Gulasz mięsny, Strogonowa, Chili con carne oraz Kurczaka w orientalnym sosie curry. Dzięki zastosowaniu wysokiej temperatury w procesie produkcji mogą być przechowywane poza lodówką, co czyni je wyjątkowo praktyczną propozycją.
Z myślą o kim powstała nowa linia dań gotowych?
Dania gotowe JemyJemy są skierowane do osób ceniących smak, jakość i łatwość przygotowania. Skupiamy się już nie tylko na metrykach, ale także na analizie zachowań naszych konsumentów, na podejściu behawioralnym. Kreujemy odpowiedzi na ich indywidualne preferencje. Nasz styl życia ewoluuje, a jego szybkie tempo sprawia, że coraz bardziej cenimy każdą chwilę. Dania gotowe JemyJemy w poręcznych torebkach typu softpack są łatwe w przygotowaniu, oszczędzają nam czas, wystarczy je podgrzać i gotowe. Dodatkowo dają swobodę w komponowaniu posiłku zgodnie z indywidualnymi preferencjami i upodobaniami konsumenta. Dania JemyJemy doskonale smakują same, jednak, jeśli mamy ochotę i czas, możemy zadecydować o wyborze dodatku: czy będzie to pieczywo, ziemniaki, kasza czy ryż. Konsumentami dań gotowych są różnorodne grupy osób, z czego kluczową stanowią osoby w wieku 25-34 lat, które prowadzą intensywny tryb życia i nie mają dużo czasu na gotowanie oraz mieszkańcy większych miast, gdzie tempo życia jest szybsze, a dostęp do gotowych dań jest łatwiejszy.
Dania gotowe JemyJemy to odpowiedź na potrzeby współczesnych konsumentów, szukających produktów łączących doskonały smak, wysoką jakość i wygodę.
Czy zaplanowaliście działania marketingowe promujące nową linię?
Wprowadzeniu nowej linii towarzyszyć będzie kompleksowe wsparcie marketingowe, obejmujące działania w digitalu, mediach społecznościowych, współpracę z influencerami i działania promocyjne w punktach sprzedaży. Dzięki dużemu potencjałowi kategorii jesteśmy przekonani, że dania gotowe JemyJemy powtórzą sukces na miarę naszych zup i dodatkowo wzmocnią pozycję marki na rynku FMCG.
Dziękuję za rozmowę.
Katarzyna Jurkitewicz
1 Profi za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (Food), Sprzedaż i udziały w sprzedaży wartościowej, w okresie MAT 12.2024, w kategorii: Pasztety.
2 IRC Badanie trackingowe, VI 2024.