Już po raz siódmy firma Hochland Polska przeprowadziła badanie zadowolenia z podejmowanych przez nią inicjatyw na rzecz społeczności lokalnej. Rozmawiamy na ten temat z Jackiem Wyrzykiewiczem, PR & Marketing Services Managerem w Hochland Polska.
Jak wygląda realizacja długofalowych planów współpracy ze społecznością lokalną?
W ostatnich latach położyliśmy duży nacisk na to, aby Hochland był zauważany wśród lokalnej społeczności i pozytywnie przez nią oceniany. Zależy nam, aby lokalna społeczność była zadowolona z takiego sąsiada, jakim jest Hochland. Chcemy przez to pokazać swój szacunek do społeczności i fakt, że zależy nam na naszych sąsiadach. Uczestniczymy w rozwoju gmin, w których prowadzimy naszą działalność.
Minione lata obfitowały w wyjątkowo dużo aktywności ze strony Hochland. Od kilku lat mierzymy zadowolenie lokalnej społeczności, przeprowadzając specjalną ankietę. Jej wyniki są dla nas powodem do dumy.
Czy społeczność lokalna dostrzega zaangażowanie firmy w rozwój otoczenia miejsc, w których prowadzi działalność produkcyjną?
Jestem przekonany, że tak. W tym celu przeprowadzono między innymi zaplanowane wywiady. W 2024 roku, w ramach badania, otrzymaliśmy 591 ankiet wypełnionych przez mieszkańców gminy Kaźmierz oraz pracowników znajdującego się tam zakładu produkcyjnego Hochland.
Jakie znaczenie ma zrównoważony rozwój dla firmy Hochland?
Zrównoważony rozwój był dla nas ważny od zawsze i wpisany jest w DNA Hochland Polska. W firmie rodzinnej, którą jesteśmy, było oczywiste, że bierzemy odpowiedzialność za przyszłość naszych dzieci i wnuków. A fakt, że przyroda i środowisko mają dla nas szczególne znaczenie, wynika z naszego najważniejszego surowca – mleka. Mamy pełną świadomość, że człowiek jest integralnym elementem natury i na nią oddziałuje, dlatego w Hochland dokładamy wszelkich starań, by mieć pozytywny wpływ na środowisko – chronić naturę i uczyć młode pokolenia. Działania podjęte w Polsce przynoszą szereg konkretnych efektów i traktujemy je jak duże osiągnięcia! Strategia przyjęta przez naszą firmę opiera się na realizacji wielu inicjatyw w obszarze środowiska. Działamy kompleksowo, na wielu płaszczyznach, realizując projekty proekologiczne w tych obszarach, w których mamy taką możliwość.
Na czym polegało przeprowadzone ankietowanie?
Wypełnienie kwestionariusza zajęło ok. 10 minut, a anonimowa ankieta zawierała 6 pytań z czterema rodzajami odpowiedzi do wyboru: „zdecydowanie nie”, „raczej nie”, „raczej tak” oraz „zdecydowanie tak”. Ankietowani proszeni byli także o wypełnienie krótkiej metryczki z informacjami dodatkowymi, tj. czy respondent jest mieszkańcem gminy, czy jest w niej zameldowany, czy jest pracownikiem Hochland oraz wskazanie przedziału wiekowego.
Czy uzyskane wyniki są zadowalające?
Udzielone odpowiedzi przeanalizowano w ujęciu TOP BOX, czyli podsumowano opcje „raczej tak” i „zdecydowanie tak”. W efekcie końcowym uzyskano wyniki na poziomie ponad 96% we wszystkich pytaniach, co pokazuje, że w stosunku do poprzedniego badania we wszystkich analizowanych obszarach był znaczny wzrost odpowiedzi „raczej tak” i „zdecydowanie tak”.
Uzyskane wyniki pokazują, że nasze działania są bardzo dobrze postrzegane. Proszę spojrzeć, jak to wygląda na poziomie poszczególnych obszarów poddanych badaniu:
– Czy Hochland Polska jest firmą przyjazną środowisku? – 97%
– Czy Hochland Polska wspiera społecznie ważne inicjatywy? – 96%
– Czy Hochland Polska wspiera edukację młodzieży? – 97%
– Czy Hochland Polska wspiera działania promujące aktywność fizyczną? – 97%
– Czy Hochland Polska angażuje się w rozwój gminy? – 94%
– Jaki jest ogólny poziom zadowolenia z inicjatyw Hochland Polska? – 97%
Powyższe wyniki pozwalają nam ocenić, że skuteczność podejmowanych do tej pory inicjatyw była na najwyższym poziomie, jako podsumowanie bieżących kierunków współpracy Hochland Polska z lokalnymi społecznościami.
Dziękuję za rozmowę.
Katarzyna Jurkitewicz