Wielozadaniowy, jeden z najzdrowszych, pełen wartości odżywczych, pozbawiony substancji konserwujących i produkowany od prawie stu lat z surowców pochodzących od polskich rolników – mowa o oleju Beskidzkim, który zdecydowanie wyróżnia się na półce sklepowej. O jego walorach, sposobach wykorzystania i planach marki na 2025 rok opowiada Agnieszka Kamieńska, Brand Manager w Zakładach Tłuszczowych „Bielmar”.
Olej rzepakowy jest najpopularniejszym olejem roślinnym w Polsce. Dlaczego akurat ten rodzaj najczęściej wybierają krajanie?
Olej rzepakowy to najlepszy wybór w kuchni. Przede wszystkim jest wielozadaniowy – możemy na nim smażyć, piec, gotować, używać go do zup, sosów, dressingów, marynat, przetworów itd. Warto tutaj przypomnieć, że na oliwie z oliwek oraz oleju słonecznikowym zdecydowanie nie powinno się smażyć. Kluczowy jest również fakt, że poza niewątpliwymi walorami użytkowymi oleju rzepakowego, charakteryzuje go również szereg wartości odżywczych. Ma najkorzystniejszy skład kwasów tłuszczowych spośród olejów roślinnych, jest źródłem witamin E i K oraz antyoksydantów, a także pomaga utrzymać prawidłowy poziom cholesterolu we krwi. Długo można by wymieniać jego cenne właściwości. Nazywany „oliwą północy” jest zdecydowanie ulubionym tłuszczem roślinnym w naszych kuchniach.
Olej Beskidzki to jedna z czołowych marek olejów rzepakowych. Jakie posiada wartości? Czym wyróżnia się na rynku?
Olej Beskidzki to czysty olej rzepakowy 100%, jeden z najzdrowszych i najbardziej wartościowych, o czym wspominałam powyżej. Tłoczony jest z nasion rzepaku pochodzących od polskich rolników. Nie zawiera substancji konserwujących, produkowany jest z pierwszego tłoczenia, filtrowany przed konfekcjonowaniem i co najważniejsze bez ekstrakcji chemicznej – to zdecydowanie wyróżnia markę Beskidzki. Zazwyczaj olej rzepakowy produkuje się tłocząc olej z nasion, a następnie wytłoki poddaje się ekstrakcji rozpuszczalnikiem organicznym w celu zwiększenia uzysku produktu. Nasza firma stosuje technologię głębokiego tłoczenia, dzięki której wyeliminowaliśmy element ekstrakcji z procesu technologicznego produkcji oleju Beskidzkiego. Dodatkowo siłą marki jest to, że tłoczymy go od 1926 roku – to już prawie sto lat! Śmiało więc możemy powiedzieć, że jako specjaliści oddajemy w ręce konsumentów produkt absolutnie sprawdzony, świadomy i najwyższej jakości.
Przed nami tłusty czwartek oraz święta wielkanocne – czas smażenia pączków, faworków oraz przygotowywania świątecznych dań. Jakie tłuszcze sprawdzą się do tego najlepiej? Do przygotowania jakich potraw olej rzepakowy jest niezbędny?
Proszę pamiętać, że do smażenia, zwłaszcza na głębokim tłuszczu, nie można wykorzystywać oliwy czy oleju słonecznikowego. Idealny jest tu, a wręcz niezbędny, olej rzepakowy. Na oleju Beskidzkim przygotujemy idealne pączki, faworki, donuty, itp. Jego temperatura dymienia to 220o Celsjusza, więc możemy mieć pewność, że wyjdą pyszne, a smażenie będzie czystą przyjemnością. W przypadku potraw wielkanocnych jego zastosowanie jest bardzo szerokie. Możemy go wykorzystywać do sałatek, smażenia, zup, sosów, dressingów, ale przede wszystkim do przygotowania wyjątkowego majonezu. Mamy pewność, że na oleju Beskidzkim wychodzi on jedyny w swoim rodzaju, dlatego też stworzyliśmy majonez Beskidzki.
Jakie działania marketingowe prowadzicie w celu wsparcia sprzedaży?
Kreujemy różne akcje promocyjne, jesteśmy w gazetkach, tworzymy materiały POS, konkursy, a także działamy w social mediach w celu poszerzenia grupy docelowej i inspirowania obecnych obserwujących. Chcemy szeroko przekazywać wartości oleju Beskidzkiego oraz pokazać ciekawe i inspirujące dania przygotowane przy jego użyciu.
Jakie plany na 2025 rok ma marka Beskidzki?
W 2025 roku marka Beskidzki dalej będzie stawiała na jakość, smak i tradycję. Zdecydowanie podchodzimy z sercem do tego brandu, mając pewność, że obejmuje on produkty najwyższej jakości. A co dokładnie będzie się działo? Śledząc nasze social media, czyli Instagram, Facebook czy Tik Tok, będą mogli Państwo na bieżąco sprawdzać, co słychać w świecie Beskidzkiego.
Dziękuję za rozmowę.
Monika Książek