Kategorie produktów

Maspex: 2025 rok pod hasłem intensywnego rozwoju

Czwartek, 13 lutego 2025 Autor: Joanna Miziołek, HURT & DETAL Nr 02/228. Luty 2025
Grupa Maspex to nie tylko firma z bardzo szerokim portfolio, ale też towarzysz i współtwórca trendów, jakie cały czas obserwujemy na rynku spożywczym. Najbliższy rok będzie pełen nowości i innowacji, które z pewnością wpłyną na rozwój marek producenta. O aktualnych działaniach i planach na przyszłość opowiada Daniel Karaś, Rzecznik Prasowy Grupy Maspex.
Nowy rok to nowe wyzwania i trendy. Jakie nurty będą dominować w branży FMCG przez najbliższe miesiące w szeroko rozumianej kategorii food?

Obserwujemy kilka kluczowych trendów, które będą kształtować tę kategorię w 2025 roku. Po pierwsze, jeszcze większy nacisk na jakość żywności. Konsumenci coraz częściej poszukują produktów o wartościowym składzie. Zaraz po benefitach odżywczych i smaku ważną tendencją jest także wygoda. Makarony Lubella, dzięki swojej różnorodności, pozwalają na szybkie i smaczne przygotowanie posiłków, co odpowiada oczekiwaniom zapracowanych konsumentów. Ci natomiast, którzy doceniają gotowe przekąski o dobrym składzie, często sięgają po rozwiązania w pouchu, jak Lubella Di Riso czy wersje z Owsianką.

W portfolio Grupy Maspex możemy znaleźć cały przekrój kategorii spożywczych. Które marki aktualnie najmocniej rozwijacie? Jakie nowości pojawiły się ostatnio w portfolio firmy?

Jako Grupa Maspex staramy się przede wszystkim odpowiadać na oczekiwania klientów. Te natomiast są podobnej dynamiki jak panujące trendy i moda. Klient na pewno lubi mieć wybór. Dlatego też cały czas wzbogacamy portfolio naszych produktów o nowe smaki, jak np. w przypadku deserów Łowicza a’la Ciacho czy Owsianek Lubella. Sama propozycja podania produktu w formie wygodnego pouchu to odpowiedź na wymogi współczesnego, dynamicznego stylu życia. Doskonale znane i doceniane na rynku Dżemy Łowicz są obecnie dostępne także w poręcznej tubce, która nie tylko ułatwia przechowywanie produktu, ale także zachęca do tworzenia kreatywnych posiłków. Jeśli chodzi o markę Łowicz, dynamicznie rozwijamy naszą linię sosów gotowych – od klasycznych, jak bolognese, po bardziej nowoczesne smaki, inspirowane kuchnią świata, jak Łowicz słodko-kwaśny czy Szakszuka.

Wprowadzenie nowych produktów czy wzbogacenie obecnych linii o nowe smaki bardzo często wspierane jest kampaniami i aktywacjami konsumenckimi. Jakie akcje aktualnie prowadzicie?

Każda premiera produktu to dla nas okazja do nawiązania dialogu z konsumentami. Aktualnie prowadzimy kampanię Lubelli, w której zachęcamy wszystkich miłośników płatków śniadaniowych Lubella Choco do udziału w konkursie, w którym codziennie do wygrania czeka niezapomniany rodzinny wyjazd do jednego z największych parków rozrywki w Europie – Energylandii.

Jednym z filarów Waszej działalności są licznie podejmowane działania społeczne. Jakie obecnie programy prowadzicie w tym zakresie?

Społeczna odpowiedzialność biznesu ma dla nas ogromne znaczenie. Każdego roku do naszych programów CSR, które w swoich kategoriach są jednymi z największych lub największymi w Polsce, dołączają miliony dzieci z całego kraju, co jest najbardziej wartościowym podsumowaniem naszych działań. „Puchar Tymbarku”, „Kubusiowi Przyjaciele Natury”, czy „Akademia Lubella” i „Akademia Bezpiecznego Puchatka” są z najmłodszymi od wielu lat, edukując kolejne pokolenia na temat ekologii, odżywiania i gotowania, bezpieczeństwa czy zero waste oraz zachęcając do aktywnego spędzania czasu i uprawiania sportu.

Zrównoważony rozwój stał się jednym z najgorętszych tematów ostatnich lat. Jakie ma on znaczenie dla rozwoju firmy?

Zrównoważony rozwój to nie moda, a konieczność. Dziś to ważny element strategii biznesowych i nowych przedsięwzięć. Zainwestowaliśmy w nowoczesne linie produkcyjne, które minimalizują zużycie wody i energii w naszych zakładach, posiadamy własne oczyszczalnie ścieków i farmy fotowoltaiczne. Stale poszukujemy innowacyjnych rozwiązań, aby nasze produkty były nie tylko smaczne, ale także zgodne z proekologicznymi wartościami. Wierzymy w ideę „Efektu Kolibra”, na którym opiera się Strategia Zrównoważonego Rozwoju Grupy Maspex, zakładająca, że każda innowacja na jednym polu wywołuje zmiany w innych dziedzinach, razem prowadząc do przełomowych, pozytywnych zmian zarówno dla człowieka, jak i planety.

Jakie plany macie na najbliższy rok? Jakie cele chcecie osiągnąć?

Rok 2025 zapowiada się dla nas niezwykle intensywnie. Planujemy dalszy rozwój naszych marek. To także wprowadzenie nowych wariantów produktów, kampanie promujące ich benefity oraz doświadczenia jakie niosą. Chcemy także zacieśniać relacje z konsumentami, inwestując w nowe formy komunikacji w mediach społecznościowych. Mamy nadzieję, że nasze działania będą nie tylko odpowiedzią na potrzeby rynku, ale także staną się inspiracją dla całej branży.

Dziękuję za rozmowę.
Joanna Miziołek




tagi: Maspex , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,