Z rynku FMCG

Ponad 7,4 mln zł wsparcia od Lidla i klientów dla podopiecznych Caritas

Środa, 12 lutego 2025
Tylko w 2024 r. wysokość pomocy finansowej i rzeczowej przekazanej przez Lidl Polska do Caritasu wyniosła blisko 3,6 mln zł. Ponadto dzięki zbiórkom przeprowadzonym w sklepach, do najbardziej potrzebujących trafiła także żywność oraz artykuły higieniczne i chemiczne o wartości przekraczającej 3,8 mln zł.
Caritas w Polsce, największa organizacja charytatywna w kraju, codziennie pomaga osobom potrzebującym na wiele sposobów. Lidl Polska współpracuje z Caritas od wielu lat przy różnorodnych programach pomocy żywnościowej, polegających m.in. na edukowaniu i organizowaniu zbiórek żywności.

– Pomaganie innym to jeden z fundamentów naszej odpowiedzialności społecznej. Jako Lidl Polska, jesteśmy dumni, że możemy wspierać organizacje takie jak Caritas, które niosą pomoc tam, gdzie jest najbardziej potrzebna. Wspólnie nie tylko pomagamy osobom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej, ale również promujemy wartości takie jak niemarnowanie żywności i solidarność społeczna – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Dyrektorka ds. Corporate Affairs i CSR w Lidl Polska.

Lidl Polska już od 2018 r. wspiera projekt „Jadłodajnia Caritas”, dofinansowując sprzęt i wyposażenie jadłodajni Caritas. Wraz z Caritas Polska sieć prowadzi też działania edukacyjne i w ramach akcji „Sztuka niemarnowania”, zachęca konsumentów do dokonywania przemyślanych zakupów.

– Wieloletnia współpraca z Lidl Polska oraz chęć wspierania potrzebujących we współpracy z Caritas poprzez różne akcje i wydarzenia, a także nieocenione wsparcie w czasie kryzysów są kwintesencją tego czego oczekują organizacje pomocowe, takie jak Caritas, od sieci handlowych w Polsce. Dzięki naszej współpracy mogliśmy szybko zareagować podczas  powodzi w Polsce we wrześniu 2024, czy we wcześniejszych kryzysach, m.in. pandemii Covid i wojnie w Ukrainie, a w związku z tym wesprzeć nie tylko potrzebujących w kraju, ale także uchodźców i migrantów – mówi Małgorzata Jarosz-Jarszewska Z-ca Dyrektora Caritas Polska.

„Jadłodajnie Caritas” – ciepłe posiłki dla potrzebujących

Jednym z filarów współpracy jest zaangażowanie Lidl Polska w realizację projektu „Jadłodajnie Caritas”. Każdego roku w placówkach prowadzonych przez Caritas w Polsce nieodpłatnie wydawanych jest kilka milionów ciepłych posiłków. W całym kraju Caritas diecezjalne prowadzą 80 jadłodajni dla potrzebujących. Od początku współpracy Lidl Polska przekazał na ich rzecz niemal 2 mln zł, z czego 506 tys. zł przeznaczono w 2024 na zakup nowoczesnego sprzętu, usprawniającego działalność placówek. Jadłodajnie wspierają osoby w kryzysie bezdomności, seniorów, a także tych, których życie codziennie balansuje na granicy ubóstwa. Ciepły posiłek dla nich to nie tylko pomoc materialna, ale przede wszystkim znak troski, solidarności i nadziei na lepsze jutro.

Niemarnowanie żywności – konkretna pomoc dla potrzebujących

W ramach działań na rzecz niemarnowania żywności Lidl Polska przekazał w 2024 roku blisko 50 ton produktów spożywczych z krótkim terminem przydatności o łącznej wartości ponad 1,7 mln zł. Żywność trafiła do jadłodajni Caritas, domów dziecka i świetlic środowiskowych, a także była dystrybuowana w formie paczek. Ponadto w minionym roku Lidl ofiarował ok. 20 ton produktów z kategorii „non food”, w sumie wartych ponad 750 tys. zł. Produkty te trafiły do osób będących pod stałą opieką lokalnych Caritas diecezjalnych.

Zbiórki żywności „Tak. Pomagam!”

Zbiórki żywności, które miały miejsce w marcu i grudniu udowodniły, że społeczna solidarność może dokonać wielkich rzeczy. W wiosennej edycji, która odbyła się w sklepach sieci Lidl Polska, zebrano ponad 47 ton żywności o wartości przekraczającej 420 tys. zł. Zimowa zbiórka przyniosła równie imponujące rezultaty – 41 ton produktów spożywczych o wartości 371 tys. zł. Zgromadzona żywność trafiła do seniorów, rodzin w kryzysie oraz osób samotnych, dając im wsparcie i poczucie, że nie są sami w trudnych chwilach.

Pomoc powodzianom

Wrześniowa powódź, która nawiedziła południową Polskę, była ogromnym wyzwaniem dla wielu rodzin. Lidl Polska wraz z Caritas zorganizowali szeroko zakrojoną akcję wsparcia. Przekazano ponad 338 ton żywności i artykułów chemicznych zebranych w sklepach sieci o wartości ponad 3 mln zł. To wsparcie umożliwiło przygotowanie paczek oraz codzienne wydawanie ciepłych posiłków dla osób poszkodowanych przez żywioł. Dzięki tej inicjatywnie wiele rodzin mogło szybciej odbudować swoje życie i wrócić do codzienności.

Wsparcie edukacji – wyprawki dla dzieci

Dzieci i młodzieży również znalazły się w centrum uwagi współpracy Lidl Polska i Caritas. W 2024 r. sieć przekazała darowiznę rzeczową w formie 109 palet artykułów szkolnych o wartości ponad 571 tys. zł. Część z tych darów trafiła do dzieci z terenów dotkniętych powodziami, które we wrześniu straciły swoje przybory szkolne. Pozostałe wsparcie przeznaczono na akcję „Tornister Pełen Uśmiechu”, która skierowana jest do dzieci z uboższych rodzin na progu nowego roku szkolnego, przekazując im wsparcie w postaci wyprawek szkolnych.



Źródło: Komunikacja Plus
Fot: mat. prasowe



tagi: Lidl Polska , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,