W nowym koncepcie Carrefoura, klienci znajdą napoje imitujące popularne alkohole, takie jak: whisky, gin, rum, tequila, likiery i aperitify, gotowe drinki, a także bogaty wybór win tradycyjnych i musujących. Produkty te umożliwiają tworzenie kreatywnych bezalkoholowych koktajli, które smakiem nie ustępują swoim alkoholowym odpowiednikom. Carrefour gwarantuje, że każdy jej super- i hipermarket będzie dysponował stałą ofertą ponad 50 różnych produktów bezalkoholowych, a wybrane hipermarkety rozszerzą ten asortyment nawet do ponad 70 pozycji.
- Znaczące zwiększenie zainteresowania produktami bezalkoholowymi w segmencie alkoholi mocnych wskazuje na rosnące zapotrzebowanie konsumentów na alternatywne opcje, motywowane dbałością o zdrowie i zainteresowaniem nowymi doświadczeniami smakowymi. W odpowiedzi na te trendy, postanowiliśmy nadać produktom bezalkoholowym statusu kategorii wyróżnikowej. Oznacza to, że będziemy rozwijać ten koncept poprzez wprowadzenie do oferty nowych produktów i wzmacniać działania promocyjne w tym obszarze, aby dalej budować wizerunek sieci z najszerszym wyborem na rynku - mówi Piotr Lubiewa-Wieleżyński, Dyrektor Działu Rozwoju Formatów i Konceptów Handlowych w Carrefour Polska.
Carrefour był jedną z pierwszych sieci handlowych, która promując nowe trendy, zaoferowała w Polsce piwo zero, a następnie, już w 2016 roku, rozbudowała swój asortyment o wybór win bezalkoholowych. Od tego czasu, cała tzw. półka “zero procent” systematycznie rozwijana jest w tej sieci sklepów.
Społeczna świadomość i odpowiedzialnośćNowa linia produktowa, która jest odpowiedzią na dynamicznie rozwijający się trend „NoLo” (od słów "No Alcohol, Low Alcohol"), zyskuje na popularności zarówno w Polsce jak i na całym świecie. Coraz więcej osób, zwłaszcza z młodszych pokoleń, decyduje się na ograniczenie lub całkowitą rezygnację ze spożycia alkoholu. Produkty 0% dają możliwość celebracji i zabawy unikając przy tym negatywnych skutków spożywania alkoholu. Inicjatywa wpisuje się w szerszy kontekst społecznego dążenia do promowania zdrowego stylu życia i odpowiedzialnej konsumpcji.
Współpraca z lokalnymi polskimi firmamiWprowadzając nową ofertę na rynek Carrefour aktywnie współpracuje w tym obszarze z lokalnymi polskimi firmami. Sieć oferuje im platformę do prezentacji innowacyjnych produktów bezalkoholowych, a także możliwość rozwoju na większą skalę.
- Dzięki partnerstwu z Carrefour, nasza firma miała możliwość dotarcia do szerszej grupy klientów i zaprezentowania im naszych unikalnych produktów. To nie tylko przyczyniło się do wzrostu naszej rozpoznawalności na rynku, ale także dało cenną lekcję na temat funkcjonowania w branży detalicznej na dużą skalę - mówi Wojciech Kaliski, Wiceprezes Zarządu Spółki Segura sp. z o.o., jednej z polskich firm współpracujących z Carrefour.
Współpraca ta stanowi dla wielu z nich pierwsze kroki w interakcji z siecią handlową, otwierając nowe możliwości i perspektywy. Synergia ta wzmacnia lokalny biznes, a także wzbogaca ofertę Carrefour o unikatowe, wysokiej jakości produkty.
Źródło: Carrefour
Fot: mat. prasowe