Metro Group w Polsce, koncern handlowy prowadzący sieci Makro Cash & Carry, Real, Media Markt i Saturn, aktywnie niesie pomoc rodzinom poszkodowanym przez tegoroczną powódź. Metro Group oferuje dzieciom z rodzin dotkniętych tą tragedią wyjazd na kolonie do miejscowości Ruciane Nida.
Koncern sfinansuje dwutygodniowy wyjazd dla grupy 50 dzieci z klas I-IV szkół podstawowych i gimnazjalnych w terminie 2-16 sierpnia 2010 roku. Dzieci pochodzą z trzech rejonów, w których powódź dokonała poważnych zniszczeń: Sandomierz oraz gminy Dwikozy i Gorzyce w województwie podkarpackim. W realizacji tego przedsięwzięcia uczestniczy Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce wraz z trzema lokalnymi organizacjami grantowymi.
Pobyt kolonijny uatrakcyjnią dzieciom m.in. wycieczka do Parku Dzikich Zwierząt w Kadzidłowie, uczestnictwo w imprezach związanych z obchodami tegorocznej 600 rocznicy Bitwy pod Grunwaldem, spływ kajakowy, wyjazd do Giżycka i Mrągowa.
Pomoc Metro Group dla powodzian przybrała także formę udziału w zbiórkach publicznych. W maju b.r. Przedstawicielstwo Metro Group wspólnie z Polskim Czerwonym Krzyżem zorganizowało w warszawskiej siedzibie koncernu publiczną zbiórkę darów.
Zbiórka odbyła się również w centrali Media Saturn Holding Polska. Na apel odpowiedziało bardzo wielu pracowników Metro Group. W ciągu dwóch dni udało się zgromadzić setki kilogramów żywności trwałej, artykułów higienicznych, chemii gospodarczej, koców, nowej odzieży. Dary zostały przekazane powodzianom za pośrednictwem mazowieckiego oddziału Polskiego Czerwonego Krzyża.
Równocześnie placówki handlowe Metro Group w całej Polsce współpracowały z organizacjami niosącymi pomoc powodzianom (Banki Żywności, PCK, Caritas) poprzez organizowanie zbiórek darów od klientów na terenie sklepów.
Sieci handlowe Real i Makro włączyły się także w akcję Wielkiej Orkiestry Świątecznej pomocy „Stop powodziom", umożliwiając wolontariuszom zbiórkę pieniędzy od klientów na terenie swoich obiektów handlowych.
Sieć Real prowadzi obecnie akcję "Punkty dla potrzebujących - pomoc powodzianom". Potrwa ona do końca sierpnia b.r. Punkty przekazane przez klientów-uczestników Programu PAYBACK zostaną wymienione na żywność, którą Bank Żywności w Krakowie przekaże osobom poszkodowanym w powodzi.
(Maja Święcka)
tagi: Metro Group ,
W kwietniu ceny w sklepach wzrosły rdr. średnio o 5,6%, czyli...
Grupa Eurocash w pierwszym kwartale 2025 r. wypracowała 6,9...
W I kw. 2025 r. stwierdzono 9,3 tys. przestępstw kradzieży w...
Mennica Skarbowa odnotowała około 50-procentowy wzrost...
Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać...
Obecnie 49,1% Polaków dobrze ocenia swoją sytuację...
Platforma strategicznego dialogu w Warszawie i Waszyngtonie...
Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek...