Z rynku FMCG

Lidl do 2030 roku zwiększy ofertę produktów roślinnych o 20%

Piątek, 24 stycznia 2025
Do 2030 r. Lidl zwiększy udział sprzedawanych artykułów pochodzenia roślinnego, takich jak roślinne źródła białka, produkty pełnoziarniste, owoce i warzywa, o 20 procent w porównaniu z 2023 r. Lidl jest pierwszym sprzedawcą detalicznym, który wypracował przejrzystą ofertę dla wszystkich kategorii żywności w ramach swojego asortymentu w 31 krajach, w których działa sieć. Aby to osiągnąć, Lidl bazuje na metodologii WWF.
Aby sprostać globalnym wyzwaniom, takim jak zmiany klimatu, utrata bioróżnorodności i choroby dietozależne, musimy przekształcić nasz system żywnościowy.2 Uznając te pilne kwestie i swoją odpowiedzialność, Lidl przyczynia się do globalnej transformacji systemu żywnościowego, wyznaczając ambitne cele w całym swoim łańcuchu wartości. Klienci zachowując swobodę wyboru, mogą łatwiej podejmować bardziej zrównoważone decyzje zakupowe. Aby to osiągnąć, Lidl, przy wsparciu ekspertów WWF, stawia sobie coraz ambitniejsze cele w swojej strategii Świadomego Odżywiania we wszystkich 31 krajach, w których znajdują się sklepy sieci. Firma rozszerza swoje obecne założenia w zakresie wprowadzania białka roślinnego i wyznacza ambitne plany we wszystkich trzech prozdrowotnych kategoriach założeń Diety Planetarnej.3

Świadome odżywianie wspiera zdrowie i ochronę środowiska

Aleksandra Robaszkiewicz, Dyrektorka ds. Corporate Affairs i CSR w Lidl Polska tłumaczy: „W celu wyżywienia rosnącej populacji świata, w granicach możliwości naszej planety, a jednocześnie w sposób zdrowy, niezbędna jest transformacja globalnego systemu żywnościowego. Lidl od lat angażuje się w realizację tego celu - w oparciu o naukowe założenia Diety Planetarnej. Wspólnie z WWF chcemy zwiększyć nasz wpływ i oferować klientom stale rosnącą gamę produktów wysokiej jakości w niskich cenach, wyprodukowanych w sposób zrównoważony”.

Mariella Meyer z WWF International dodaje: “Z zadowoleniem przyjmujemy partnerstwo Lidla w promowaniu Diety Planetarnej z wykorzystaniem metodologii WWF Planet-Based Diets Retailer Methodology.4 Jest to kluczowy krok w przekształcaniu systemu żywnościowego, który jest głównym czynnikiem powodującym degradację środowiska. Zwiększając asortyment produktów opartych na roślinach, Lidl nadaje priorytet zarówno zdrowiu ludzi, jak i planety. Mamy nadzieję, że zainspiruje to innych sprzedawców detalicznych do pójścia tą drogą”.​

Ambitne cele w zakresie roślinnych źródeł białka i produktów pełnoziarnistych

Międzynarodowy cel zwiększenia proporcji oferowanej żywności pochodzenia roślinnego o 20% do 2030 r. (w porównaniu do 2022 r.) jest częścią strategii CSR i koncepcji żywieniowej w Lidlu. Cel ten zostanie osiągnięty poprzez zmiany w kategoriach produktów zawierających źródła białka, pełne ziarna oraz owoce i warzywa. Począwszy od 2025 r., Lidl będzie corocznie raportować swoje postępy, udostępniając dane publicznie. W celu promocji świadomego i zdrowego odżywiania, firma działa według metodologii WWF i przyjmuje poniższe cele:
  • Źródła białka: Od 2022 r. Lidl oblicza stosunek źródeł białka pochodzenia roślinnego w porównaniu do źródeł białka zwierzęcego w swoim asortymencie. Lidl Polska dąży do zwiększenia udziału źródeł białka pochodzenia roślinnego w stosunku do źródeł zwierzęcych do 15 procent do 2030 r. Obejmuje to rośliny strączkowe, orzechy, nasiona i wegańskie alternatywy dla mięsa, jaj i ryb. W celu zapewnienia transparentności, począwszy od 2025 r., Lidl Polska będzie co roku raportował stosunek białek roślinnych do zwierzęcych.
  • Pełne ziarna: Błonnik jest niezbędny dla długiego i zdrowego życia.5 Do 2030 r. Lidl Polska zamierza zwiększyć udział pełnych ziaren w produktach zbożowych do 15%, w porównaniu z rokiem 2023. Do 2030 r. Lidl zaoferuje również co najmniej jedną opcję pełnoziarnistą we wszystkich odpowiednich grupach produktowych.
  • Owoce i warzywa: Świeże owoce i warzywa są istotnym elementem strategii Świadome Odżywianie w Lidlu. Firma zobowiązuje się do dalszego zapewniania klientom szerokiego wyboru świeżych produktów każdego dnia.



Źródło: Komunikacja Plus
Fot: mat. prasowe



tagi: Lidl Polska , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,