Wiadomości

Mondelez Polska w gronie najlepszych pracodawców

Wtorek, 21 stycznia 2025
Mondelez Polska po raz czwarty z rzędu zdobył certyfikat TOP Employer i znalazł się w gronie najlepszych pracodawców w Polsce. Producent znanych i uwielbianych przez konsumentów przekąsek, takich jak Milka, Oreo, Prince Polo, Delicje i 7Days, stale pracuje nad tworzeniem przyjaznego miejsca pracy.
Program certyfikacji realizowany przez Top Employers Institute jest jednym z najtrudniejszych tego typu, a uzyskanie tytułu jest prestiżowym wyróżnieniem w dziedzinie zarządzania zasobami ludzkimi. To potwierdzenie, że rozwiązania wdrażane przez firmę należą do najlepszych praktyk na rynku. Co wyróżnia Mondelez, który w Polsce posiada siedem zakładów produkcyjnych, globalne Centrum Badań i Rozwoju w Bielanach Wrocławskich wraz z centralą w Warszawie i zatrudnia ponad 5 tys. osób? To nie tylko skuteczne rozwiązania wzmacniające kompetencje pracowników, ale też ponadprzeciętne podejście do kwestii równości, różnorodności oraz przeciwdziałaniu wykluczeniu w miejscu pracy (DEI), co jest zgodne celami strategicznymi spółki.

Różnorodność jest dla nas naturalnym i kluczowym elementem naszej kultury organizacyjnej, który nas wzbogaca i pozwala każdej osobie czuć się dobrze w miejscu pracy. Szacunek dla indywidualności i działanie zgodnie z wartościami DEI na każdym etapie funkcjonowania firmy to nasz świadomy wybór.  Dbamy o nie już na samym początku, w naszych procesach rekrutacyjnych zarówno w odniesieniu do kandydatek i kandydatów, jak i osób przeprowadzających rozmowy. Dzięki temu minimalizujemy ryzyko podświadomych ocen i lepiej oceniamy kwalifikacje osób aplikujących do pracy – mówi Agnieszka Stołczyńska, Dyrektorka Personalna, Mondelez Polska i kraje bałtyckie.

Mondelez, producent m.in. czekolad Milka, ciastek Oreo i Delicje, rogalików 7Days oraz wafelków Prince Polo, od lat konsekwentnie realizuje strategię DEI, w ramach której realizuje jasne i mierzalne cele przedstawiane w corocznym Raporcie ESG Snakcing Made Right. Ich przestrzeganie wpisane jest również w cele wszystkich liderów niezależnie od funkcji. Również wiodące marki spółki angażują się w ważne społecznie inicjatywy wspierające wartości DEI. Oreo troszczyło się o wzmacnianie relacji na linii tata-dziecko m.in. poprzez partnerstwo podcastu „Co powie tata?”. Z kolei Milka w świątecznych reklamach przedstawia różne grupy społeczne, jak np. niesłyszących czy niewidomych. Poprzez dążenie do inkluzywności, firma aktywnie wspiera wszystkich pracowników i pracowniczki, umożliwiając im rozwijanie swojego potencjału, niezależnie od pełnionej roli. Szczególnie wyróżnia się zaangażowanie w równouprawnienie płciowe, co przejawia się m.in. w rosnącej liczbie kobiet na stanowiskach kierowniczych i produkcyjnych, a także w działania na rzecz osób z niepełnosprawnościami.

Producent przekąsek mocno akcentuje kwestie rozwoju zawodowego. Oprócz tradycyjnych wewnętrznych rekrutacji, w firmie funkcjonuje program Match & Grow, w ramach którego możliwe są krótkie „transfery” do innych zespołów, dzięki czemu pracownik ma szansę zapoznać się ze specyfiką pracy w pozostałych działach i uzyskać nowe kompetencje bez długoterminowego zobowiązania. W zeszłym roku producent wprowadził także nowy program mentoringowy, pomagający zatrudnionym zdobywać dodatkowe umiejętności związane m.in. z zarządzaniem zespołem, prowadzeniem projektów i budowaniem marki osobistej. Dodatkowo poprzez szkolenia Smash the Stigma producent buduje wśród pracowników świadomość na temat zdrowia psychicznego.




Źródło: Mondelez
Fot: mat. prasowe


tagi: Mondelez Polska , TOP Employer , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,