Wiadomości

Rabat Detal podsumował miniony rok

Wtorek, 21 stycznia 2025
Rozwój zwieńczony sklepem nr 3000 w obliczu trudnej sytuacji rynkowej, innowacje podczas targów, ambitne plany na kolejne miesiące oraz wsparcie franczyzobiorców dotkniętych powodzią – Rabat Detal podsumowuje 2024 rok.
Miniony rok w Rabat Detal stał pod znakiem osiągnięcia kolejnego kamienia milowego – w połowie marca sieć ogłosiła otwarcie swojego 3000 sklepu.

- Cieszę się, że mimo trudnych okoliczności do prowadzenia biznesu, nam się to z powodzeniem od wielu lat udaje, co pokazują wyniki. Rok 2024 to nie tylko sklep nr 3000, ale aż 195 kolejnych placówek handlowych, które postanowiły rozwijać się pod szyldem Rabat Detal. Przypomnę, że jeszcze w 2018 roku nasza sieć liczyła zaledwie 1300 sklepów, działając głównie na terenie Śląska. Dzisiaj jesteśmy liczącym się graczem na ogólnopolskiej, franczyzowej arenie – mówi Tomasz Wilkoń, I Wiceprezes Zarządu Rabat Detal.

Rok 2024 Rabat Detal zamknął z wynikiem 3132 działających sklepów, plasując się w czołówce największych polskich sieci franczyzowych.

- Silne działania kanału nowoczesnego, jak i rosnące koszty prowadzenia sklepów sprawiają, że małym placówkom czy nawet mniejszym sieciom, coraz trudniej jest utrzymać rentowność. Myślę, że rok 2025 może być rokiem „sprawdzam”, po którym duża liczba sklepów zniknie z rynku. W ostatnich miesiącach w Rabat Detal skupialiśmy się w szczególny sposób na utwardzaniu naszej franczyzy. Nie chcemy jednak popadać ze skrajności w skrajność. Proponujemy franczyzobiorcom jeszcze mocniejszą współpracę i cieszymy się, że coraz większa liczba naszych partnerów zauważa pozytywne efekty – poprawienie jakości placówek, profesjonalne i ujednolicone rozwiązania marketingowe, wyższe standardy obsługi klienta i nareszcie – wyższe obroty. Tylko zorganizowana i mądra franczyza może przeciwstawić się ogromnej, zagranicznej konkurencji w postaci dyskontów – zapewnia Tomasz Wilkoń.

Jak co roku, sieć Rabat Detal zorganizowała dwie edycje targów dla swoich franczyzobiorców. Po raz pierwszy zaprezentowana została specjalna aplikacja targowa, która spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem zarówno poprzez uczestników targów, jak i zaproszonych producentów. Głównym celem aplikacji było zachęcenie jej użytkowników do tzw. „grywalizacji”. Franczyzobiorcy, którzy zebrali najwięcej punktów za dokonane zakupy, otrzymali atrakcyjne nagrody.

- Nasze targi to nie tylko świetna okazja do dokonania atrakcyjnych zakupów dla właścicieli sklepów zrzeszonych w Rabat Detal, ale także doskonała przestrzeń do rozmów na temat bieżących problemów oraz przyszłości. Nie pozostawiamy naszych franczyzobiorców samych sobie. Jednym z istotnych tematów w minionym roku była chociażby ustawa kaucyjna. Rozbiliśmy ten temat na czynniki pierwsze, omówiliśmy strategię działania w całej Grupie, a podczas targów zaprezentowaliśmy franczyzobiorcom gotowe rozwiązania, zaprosiliśmy producentów butelkomatów ze świetną, wynegocjowaną centralnie ofertą zakupową – dodaje Wilkoń.

Kilka dni po zakończeniu wrześniowej edycji targów Rabat Detal, Polskę nawiedziła fala powodzi, szczególne spustoszenie siejąc na terenach dolnego oraz górnego Śląska. Franczyzobiorcy Rabatu otrzymali szeroką pomoc, począwszy od wsparcia przy pracach nad usuwaniem szkód powodzi, a na wsparciu finansowych i sprzętowym kończąc.

- Powódź, choć była wydarzeniem katastrofalnym w swoich skutkach, pokazała również, że w obliczu zagrożenia, w obliczu problemów, dobrze jest mieć na kim polegać. Straty w niektórych przypadkach były naprawdę ogromne. W Głuchołazach, będących jednym z symboli powodzi, na 3 dni przed pierwszą falą otworzyliśmy sklep – piękna placówka, po gruntowym remodelingu. Kilka dni później nasi koordynatorzy pomagali właścicielowi oraz pracownikom osuszać placówkę oraz zabezpieczać sprzęt i pozostały towar, aby móc jak najszybciej służyć mieszkańcom, którzy pozostali bez podstawowych artykułów. Ogromną pracę w tej sytuacji zrobił także nasz dział handlowy, który negocjował z dostawcami jak najlepsze warunki pomocy – np. jeden z największych producentów piwnych na naszym rynku zapewnił, że wszyscy poszkodowani w powodzi otrzymają od niego bezpłatnie nowe lodówki. Pomoc płynęła także ze strony Fundacji Grupy Kapitałowej Specjał, która zbierała środki na bezpośrednie, finansowe wsparcie powodzian. Tragiczne wydarzenia sprzed kilku miesięcy sprawiają, że rok 2024 był dla nas nie tylko rokiem rozwoju, ale i przede wszystkim, rokiem solidarności – podkreśla Tomasz Wilkoń.

W kolejnych miesiącach sieć planuje dalsze zacieśnianie współpracy z franczyzobiorcami. Rabat Detal inwestuje również w rozwój narzędzi wspierających siły sprzedażowe, takich jak systemy SFA z możliwością analizy obrazu, których celem jest usprawnienie wizyt koordynatorów na sklepach oraz uproszczenie procesu raportowania, istotnego szczególnie we współpracy z producentami.

W całym 2024 roku Grupa Kapitałowa Specjał (Rabat Detal, Nasz Sklep, Livio) powiększyła się o 788 sklepów, co daje łączną liczbę 13 597 aktualnie działających placówek handlowych.



Źródło: Specjał
Fot: mat. prasowe


tagi: Rabat Detal , sieć handlowa , franczyza , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze , Grupa Kapitałowa Specjał ,