Komentarz Branżowy

Partner Center: To nie był rok ani bardzo dobry, ani bardzo zły

Piątek, 17 stycznia 2025 HURT & DETAL Nr 01/227. Styczeń 2025
To nie był rok ani bardzo dobry, ani bardzo zły – utrzymywaliśmy tzw. skumulowany roczny wskaźnik wzrostu (CARG) na poziomie dwucyfrowym, co jest dowodem na to, że rozwijamy się nieco szybciej niż rynek wina w Polsce.
Warto podkreślić, że cały czas nasz kraj posiada gigantyczny potencjał rozwoju. Rośnie świadomość Polaków i ich wiedza o winie. Stojąc przy półce sklepowej, mają coraz wyższe wymagania. Takie zachowanie rynku nazywamy premiumizacją marek, stąd też w statystykach zwiększa się bardziej wartość sprzedaży niż ilość.

To cieszy nas niezmiernie. Misją firmy Partner Center jest bowiem to, aby Polacy pili jakościowe wina. Takie też staramy się oferować. W ostatnim roku zaobserwowaliśmy też kilka trendów. Po pierwsze – olbrzymia popularność win ekologicznych i naturalnych oraz produkowanych z tak zwaną minimalną interwencją. Po drugie – wina musujące. To kategoria, która notuje stałe wzrosty. Dotyczy to przede wszystkim włoskiego prosecco i hiszpańskiej cavy. Co ciekawe, z wielkim powodzeniem zaczęto nawet wytwarzać wina musujące w regionach do tej pory nieznanych z takiej produkcji!

No i oczywiście rosnąca popularność win ze zmniejszoną ilością alkoholu lub w ogóle – bezalkoholowych. To zdecydowanie nowy rozdział dla całej branży.

Krzysztof Apostolidis
Prezes
Partner Center





tagi: Partner Center , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,