To nie był rok ani bardzo dobry, ani bardzo zły – utrzymywaliśmy tzw. skumulowany roczny wskaźnik wzrostu (CARG) na poziomie dwucyfrowym, co jest dowodem na to, że rozwijamy się nieco szybciej niż rynek wina w Polsce.
Warto podkreślić, że cały czas nasz kraj posiada gigantyczny potencjał rozwoju. Rośnie świadomość Polaków i ich wiedza o winie. Stojąc przy półce sklepowej, mają coraz wyższe wymagania. Takie zachowanie rynku nazywamy premiumizacją marek, stąd też w statystykach zwiększa się bardziej wartość sprzedaży niż ilość.
To cieszy nas niezmiernie. Misją firmy Partner Center jest bowiem to, aby Polacy pili jakościowe wina. Takie też staramy się oferować. W ostatnim roku zaobserwowaliśmy też kilka trendów. Po pierwsze – olbrzymia popularność win ekologicznych i naturalnych oraz produkowanych z tak zwaną minimalną interwencją. Po drugie – wina musujące. To kategoria, która notuje stałe wzrosty. Dotyczy to przede wszystkim włoskiego prosecco i hiszpańskiej cavy. Co ciekawe, z wielkim powodzeniem zaczęto nawet wytwarzać wina musujące w regionach do tej pory nieznanych z takiej produkcji!
No i oczywiście rosnąca popularność win ze zmniejszoną ilością alkoholu lub w ogóle – bezalkoholowych. To zdecydowanie nowy rozdział dla całej branży.
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.