Rok 2024 przyniósł branży alkoholowej w Polsce wiele wyzwań, ale także szans na rozwój.
Mimo trudności osiągnęliśmy kilka kluczowych celów: wzmocnienie pozycji w segmencie premium oraz mainstream, rozwinięcie innowacyjnych produktów i zwiększenie dostępności oferty odpowiadającej na trendy związane z niższą zawartością alkoholu. Sukces odniosły nowe warianty takich marek, jak Soplica i Żubrówka, co pozwoliło dotrzeć do szerszej grupy odbiorców i zaspokoić potrzeby coraz bardziej świadomych konsumentów. Dodatkowo poszerzyliśmy portfolio o kategorię Bittery, wprowadzając 100% naturalną Soplicę Gorzką.
Miniony rok zdominowały trzy główne trendy: rosnące znaczenie kategorii no-alco i low-alco, coraz większe zainteresowanie produktami premium oraz nacisk na zrównoważony rozwój. W 2025 roku planujemy kontynuować rozwój w kluczowych obszarach, ze szczególnym uwzględnieniem poszerzania innowacyjnej oferty, jak Żubrówki ŻU czy Soplice Egzotyczne oraz dalszego wzmacniania pozycji w segmencie premium. Jeszcze większy nacisk położymy na rozwój kategorii low-alco, która nadal ma ogromny potencjał wzrostu. Będziemy także intensyfikować działania edukacyjne i współpracę z partnerami handlowymi, aby wspólnie zwiększać świadomość nowych trendów i dostosowywać sprzedaż do zmieniających się oczekiwań konsumentów.
Kamil Gębski Dyrektor Marketingu Wódek CEDC International
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.