Komentarz Branżowy

CEDC International: Rok 2024 przyniósł branży alkoholowej w Polsce wiele wyzwań

Piątek, 17 stycznia 2025 HURT & DETAL Nr 01/227. Styczeń 2025
Rok 2024 przyniósł branży alkoholowej w Polsce wiele wyzwań, ale także szans na rozwój.
Mimo trudności osiągnęliśmy kilka kluczowych celów: wzmocnienie pozycji w segmencie premium oraz mainstream, rozwinięcie innowacyjnych produktów i zwiększenie dostępności oferty odpowiadającej na trendy związane z niższą zawartością alkoholu. Sukces odniosły nowe warianty takich marek, jak Soplica i Żubrówka, co pozwoliło dotrzeć do szerszej grupy odbiorców i zaspokoić potrzeby coraz bardziej świadomych konsumentów. Dodatkowo poszerzyliśmy portfolio o kategorię Bittery, wprowadzając 100% naturalną Soplicę Gorzką.

Miniony rok zdominowały trzy główne trendy: rosnące znaczenie kategorii no-alco i low-alco, coraz większe zainteresowanie produktami premium oraz nacisk na zrównoważony rozwój. W 2025 roku planujemy kontynuować rozwój w kluczowych obszarach, ze szczególnym uwzględnieniem poszerzania innowacyjnej oferty, jak Żubrówki ŻU czy Soplice Egzotyczne oraz dalszego wzmacniania pozycji w segmencie premium. Jeszcze większy nacisk położymy na rozwój kategorii low-alco, która nadal ma ogromny potencjał wzrostu. Będziemy także intensyfikować działania edukacyjne i współpracę z partnerami handlowymi, aby wspólnie zwiększać świadomość nowych trendów i dostosowywać sprzedaż do zmieniających się oczekiwań konsumentów.

Kamil Gębski
Dyrektor Marketingu Wódek
CEDC International




tagi: CEDC International , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,