Komentarz Branżowy

I.D.C. Polonia: Rok 2024 na rynku słodyczy w Polsce przyniósł stabilność

Piątek, 17 stycznia 2025 HURT & DETAL Nr 01/227. Styczeń 2025
Rok 2024 na rynku słodyczy w Polsce przyniósł stabilność, mimo wyzwań ekonomicznych. Przeciętny Polak zjadł w ubiegłym roku 5,8 kg słodyczy, co plasuje nas w środku stawki europejskiej i dobrze wróży na 2025 rok.
Z danych Mintel wynika, że co trzeci rodak zwraca uwagę na produkty bogate w witaminy i minerały. Konsumenci sięgają po słodycze o prostych składach, takie jak biszkopty Andante oraz produkty funkcjonalne, np. cukierki Verbena z witaminami.

2024 był czasem innowacji na rynku słodyczy. Firmy łączyły klasyczne smaki z nowoczesnymi trendami. Ciekawostką okazał się produkt Góralki GIGA (najdłuższy wafel na rynku) w czekoladzie. Popularność zyskały także produkty sezonowe, takie jak limitowane edycje z okazji świąt, które budują emocjonalną więź z marką i przyciągają konsumentów w kluczowych okresach.

Mimo pozytywnych trendów rynek borykał się także z wyzwaniami – takimi jak inflacja i wzrost cen surowców. Producenci podjęli decyzje o podwyżkach cen, zmniejszeniu rozmiarów opakowań i modyfikowaniu składów.

Rok 2024 na rynku słodyczy w Polsce to czas transformacji. Mimo wyzwań ekonomicznych, rynek jednak utrzymał swoją dynamikę.

Rafał Adamski
Sales Director
I.D.C. Polonia



tagi: I.D.C. Polonia , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,