Rok 2024 na rynku słodyczy w Polsce przyniósł stabilność, mimo wyzwań ekonomicznych. Przeciętny Polak zjadł w ubiegłym roku 5,8 kg słodyczy, co plasuje nas w środku stawki europejskiej i dobrze wróży na 2025 rok.
Z danych Mintel wynika, że co trzeci rodak zwraca uwagę na produkty bogate w witaminy i minerały. Konsumenci sięgają po słodycze o prostych składach, takie jak biszkopty Andante oraz produkty funkcjonalne, np. cukierki Verbena z witaminami.
2024 był czasem innowacji na rynku słodyczy. Firmy łączyły klasyczne smaki z nowoczesnymi trendami. Ciekawostką okazał się produkt Góralki GIGA (najdłuższy wafel na rynku) w czekoladzie. Popularność zyskały także produkty sezonowe, takie jak limitowane edycje z okazji świąt, które budują emocjonalną więź z marką i przyciągają konsumentów w kluczowych okresach.
Mimo pozytywnych trendów rynek borykał się także z wyzwaniami – takimi jak inflacja i wzrost cen surowców. Producenci podjęli decyzje o podwyżkach cen, zmniejszeniu rozmiarów opakowań i modyfikowaniu składów.
Rok 2024 na rynku słodyczy w Polsce to czas transformacji. Mimo wyzwań ekonomicznych, rynek jednak utrzymał swoją dynamikę.
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.