Grupa Żabka rozpoczęła ekspansję na rynek rumuński pod nową marką froo. Partnerem wdrożenia została firma Exorigo-Upos, z którą sieć współpracuje od wielu lat na rynku polskim. Sklepy froo są wzorowane na swoich polskich odpowiednikach.
Realizacja zleceń tej wielkości wymaga szerokiego zakresu umiejętności i dogłębnego zrozumienia wszystkich procesów handlu detalicznego i lokalnych warunków. Prace IT prowadzone przez Exorigo-Upos dla froo - sieci nowoczesnych sklepów convenience w Rumunii - rozpoczęły się w lutym 2024 roku i trwały cztery miesiące. W proces zaangażowani byli specjaliści pracujący na co dzień w rumuńskim oddziale oraz zespół ekspertów z Polski.
- Rozpoczęcie działalności w innym kraju zawsze wiąże się z wyzwaniami. Jednak rynek rumuński nie ma dla nas wielu tajemnic, ponieważ jesteśmy na nim obecni od dziewięciu lat. Dzięki naszym rozległym umiejętnościom i wiedzy na temat oprogramowania, sprzętu i usług detalicznych, byliśmy w stanie podjąć się tak złożonego projektu. Pracujemy przy otwarciach sklepów i instalacjach CCTV w sieci froo. Dostarczamy również drukarki fiskalne oraz usługi wsparcia 1 i 2 linii. Ważną rolę odgrywają nasi rezydenci, którzy na miejscu wspierają pracowników centrali - mówi Michał Koźliński, Dyrektor Centrum Wsparcia Technicznego i Serwisu w Exorigo-Upos.
Instalacja systemów CCTV w Rumunii podlega surowym przepisom, w tym zatwierdzeniu projektu przez policję. Konieczne jest uzyskanie pozwoleń i przeszkolenie wykonawców. Kolejnym pozornie prozaicznym wyzwaniem była złożona infrastruktura drogowa Rumunii, która ostatecznie wymagała koordynacji wielu transportów. Dziesiątki palet ze sprzętem ostatecznie dotarły na czas, zapewniając jednocześnie optymalizację kosztów projektu.
Exorigo-Upos było zaangażowane w testowanie i pilotaż nowego systemu sprzedaży, tworząc sklep testowy i pierwszy oficjalny stacjonarny sklep froo w Bukareszcie.
- Rumunia i Polska, mimo że są krajami europejskimi, mają bardzo różne podejście do realizacji zadań. Naszą rolą było zapewnienie komunikacji i wzajemnego zrozumienia swoich potrzeb w zakresie terminowości realizacji kolejnych punktów planu. W Rumunii istnieje kulturowa tendencja do bardziej swobodnego podejścia do czasu i bardziej orientacyjnego ustalania terminów. Na szczęście udało nam się znaleźć kompromis i wypracować optymalne warunki współpracy - dodaje Michał Koźliński.
Exorigo-Upos, dzięki doświadczeniu i możliwości zapewnienia wsparcia poza granicami Polski, z powodzeniem zapewniło wdrożenie, obsługę, a nawet doradztwo biznesowe, co było kluczowe w pierwszych krokach marki na nowym rynku. Firmy kontynuują współpracę nad otwieraniem kolejnych punktów, których od maja 2024 r. powstało już ponad 50. Jest to zgodne ze strategią ekspansji froo.
Sklep oferuje wybór przekąsek i kaw we froo bistro. Ponadto dostępne są kubki z lodem do chłodzenia napojów i świeżo zmielonej kawy. Stoliki znajdują się również na zewnętrznym tarasie.
- Wsparcie Exorigo-Upos dla projektu froo to złożone przedsięwzięcie, które wymaga elastyczności w sposobie współpracy obu stron. Dzięki odpowiedniej logistyce, zrozumieniu lokalnych przepisów i dostosowaniu do nowego systemu dystrybucji, Exorigo-Upos pomogło uruchomić sklepy froo w Rumunii z najwyższą jakością. Doświadczenie firmy i szeroki zakres usług sprawiły, że powierzyliśmy jej otwarcie kolejnych sklepów - mówi Radu Trandafir, General Manager, Froo Romania Retail S.R.L. & DRIM Daniel Distributie.
W Polsce Grupa Żabka posiada ponad 11 tys. sklepów pod szyldem Żabka, a także sklepy autonomiczne Nano, q-commerce, usługi e-commerce oraz catering dietetyczny. Wchodząc na rynek rumuński, Grupa korzysta z ponad 26-letniego doświadczenia na rynku polskim.
Exorigo-Upos posiada ogólnopolski serwis IT i sprzętu zatrudniający 400 pracowników oraz sieć 22 biur serwisowych. Świadczy usługi wsparcia w kilkunastu krajach Europy. Posiada biura w Rumunii, Czechach i na Słowacji oraz współpracuje z siecią partnerów. Jest także producentem drukarek fiskalnych oraz twórcą oprogramowania, w tym systemów do punktów sprzedaży oraz rozwiązań do fiskalizacji, e-fakturowania i e-płatności.
Znani eksperci nie mają żadnych złudzeń. 2024 rok pod...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.