Wywiady

Karnawał z marką Duda

Wtorek, 14 stycznia 2025 Autor: Monika Książek , HURT & DETAL Nr 01/227. Styczeń 2025
Polacy cenią marki, które są transparentne i oferują wysoką jakość. O ofercie, karnawałowych trendach i komunikacji z konsumentem opowiada Katarzyna Broncel, Manager ds. Komercjalizacji Produktu w Cedrob Foods.
Jak z perspektywy firmy Cedrob Foods kształtuje się sprzedaż przekąsek mięsnych w okresie karnawału?

Karnawał to czas, w którym obserwujemy wzrost zainteresowania naszymi produktami, zwłaszcza tymi, które doskonale sprawdzają się na różnego rodzaju towarzyskich spotkaniach. W porównaniu do innych miesięcy sprzedaż przekąsek mięsnych, kiełbas czy wędlin zauważalnie rośnie. Współcześni konsumenci szczególnie poszukują produktów, które są smaczne, łatwe i estetyczne w podaniu. Właśnie dlatego nasze innowacyjne pasty z kurczaka Duda Premium, dostępne w trzech smakach – borowikowym, klasycznym i chili – cieszą się coraz większą popularnością. Szybkim i efektownym rozwiązaniem w tym czasie są oczywiście Kabanosy Duda oraz Duda High Protein, które doskonale prezentują się na desce wędlin. W stałej sprzedaży posiadamy również pierwsze na świecie dania gotowe z warzywami pod marką Duda High Protein. Stanowią one wysokobiałkową alternatywę dla standardowych przekąsek z kurczaka, które można serwować przy okazji spotkań towarzyskich.

Jakie są najważniejsze trendy zakupowe obserwowane w okresie karnawału w kategorii przekąsek mięsnych/wędlin/kiełbas? Na co konsumenci zwracają szczególną uwagę przy ich zakupie?

Przede wszystkim na jakość produktów. Skład jest dziś bardzo istotny, a czysta etykieta zdecydowanie zwiększa atrakcyjność produktu. Kolejnym trendem jest wygoda. Produkty gotowe do podania, jak kabanosy czy wędliny w plastrach, są bardzo popularne, ponieważ pozwalają zaoszczędzić czas i uniknąć dodatkowej pracy w kuchni. Konsumenci doceniają także różnorodność smaku – nie przez przypadek nasze pasty z kurczaka sprzedajemy w trzech opcjach – chili, borowik i klasyczny. Ważnym aspektem jest również estetyka. Często wybieramy produkty, które wyglądają atrakcyjnie na stole, ponieważ karnawał to także celebracja wizualna. Z tego względu zauważalnie rośnie zainteresowanie naszymi wyrobami z kategorii premium.

Współczesny konsument zwraca uwagę na pochodzenie produktów i sposób produkcji. Ceni marki, które są transparentne i oferują wysoką jakość. Coraz większą rolę odgrywają także tutaj certyfikacje potwierdzające fakt wytwarzania produktów w sposób zrównoważony i etyczny. Sami też jesteśmy konsumentami i należy przyznać, że niezmiennym elementem podejmowania decyzji zakupowych jest smak.

Które produkty z portfolio marki Duda szczególnie polecacie na karnawałowy stół?

Marka Duda ma w swoim portfolio wiele produktów, które doskonale sprawdzą się podczas karnawałowych spotkań i wywołają efekt WOW wśród gości. Polecam przede wszystkim nasze kabanosy, które są jednymi z najchętniej wybieranych przekąsek. Są dostępne w wielu wariantach smakowych – z serem, z pomidorami w ziołach, ze swojskim boczkiem – z prawdziwym boczkiem, niearomatyzowane – i te pikantne oraz tradycyjne drobiowe, wieprzowe lub łączące te dwa rodzaje mięs. Z kolei wspomniane pasty premium z kurczaka idealnie sprawdzą się nie tylko jako dodatek do przekąskowych krakersów czy kanapek, ale również jako składnik wykwintnych dań – na naszej stronie internetowej mamy kilka zaskakujących przepisów, wprost do przeniesienia na karnawałowy stół. No i oczywiście nasze drobiowe wędliny w plastrach – te zawsze cieszą się dużym zainteresowaniem. Są wygodne do podania i świetnie komponują się z dodatkami, takimi jak sery czy owoce. Z kolei dla tych, którzy nie przepadają za czasem spędzonym w kuchni na przyrządzaniu ciepłych przekąsek mamy dania gotowe – szybkie do przygotowania i co równie ważne z czystą etykietą. Opcji jest więc naprawdę wiele.

Na co detaliści powinni zwrócić szczególną uwagę przygotowując ekspozycję przekąsek mięsnych, wędlin i kiełbas?

Kanałów komunikacji z konsumentem jest wiele – półka, gazetki, strony internetowe czy media społecznościowe. Ekspozycja produktów w sklepie ma kluczowe znaczenie, zwłaszcza w okresie karnawału, kiedy to klienci poszukują inspiracji na szybkie i smaczne przekąski. Przede wszystkim warto zadbać o wyraźne oznaczenie produktów, które doskonale sprawdzą się podczas spotkań z rodziną czy przyjaciółmi. Warto też wykorzystać ten okres do zaprezentowania nowości lub limitowanych edycji, które mogą wzbudzić ciekawość konsumentów i zostać z nimi w przyszłości. Dobrze sprawdzą się także gotowe grupy produktowe w gazetkach, które ułatwiają wybór – na przykład połączenie kabanosów z dipami lub wędlin z dodatkami, jak sery czy marynowane warzywa. Kreowanie gotowych rozwiązań z wykorzystaniem różnych kategorii produktowych, które są dostępne w jednym miejscu zdecydowanie zaadresuje potrzeby współczesnego konsumenta. Estetyka ma znaczenie, dlatego nasze ekspozycje są przemyślane, spójne i przede wszystkim tematyczne.

Dziękuję za rozmowę.
Monika Książek



tagi: Duda , karnawał , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze , Cedrob Foods ,