Kategorie produktów

Grycan – Lody od pokoleń: Rok 2024 był dobry dla całej branży lodowej

Poniedziałek, 13 stycznia 2025 HURT & DETAL Nr 01/227. Styczeń 2025
Rok 2024 był dobry dla całej branży lodowej. Bardzo ciepła wiosna sprzyjała kategorii lodów, która znacząco urosła w porównaniu do minionych sezonów – zarówno wartościowo, jak i pod względem konsumpcji. Na rynku pojawili się nowi gracze – marki słodyczy, które rozszerzają swoje portfolio o lody. Z pewnością wpłynęło to na cały obraz „lodowej półki”.
Marka Grycan ponownie umocniła swoją pozycję lidera rynku lodów familijnych. Zwiększyliśmy dostępność produktów – jesteśmy obecni we wszystkich kluczowych sieciach handlowych, a także dotarliśmy do nowych sklepów rynku tradycyjnego. Duży sukces sprzedażowy odniosły nowości, w szczególności Lody Śmietankowe z sosem karmelowym. Dzięki szeroko zakrojonej kampanii marketingowej w minionym roku, marka Grycan była najsilniej wspieraną reklamowo marką lodów familijnych. Działania te zaowocowały bardzo dobrymi wynikami sprzedaży i wzrostem jej udziałów.
Jeśli chodzi o wyzwania, to w 2024 roku był to olbrzymi wzrost cen kluczowych surowców bazowych: śmietanki, kakao, czekolady, bakalii oraz kosztów wytworzenia. Te podwyżki wiążą się z koniecznością korekty cen.

Marcin Snopkowski
Dyrektor Generalny
Grycan – Lody od pokoleń




tagi: Grycan – Lody od pokoleń , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,