Sokołów S.A. nadal realizuje inwestycje, ukierunkowane na wzrost konkurencyjności oraz ograniczenie wpływu produkcji na środowisko mimo wielu wyzwań dotykających branżę mięsną. Firma odnotowała także zwiększenie masy sprzedaży i jak co roku poszerzyła asortyment o kolejne ciekawe nowości.
Rok 2024 był bez wątpienia trudny i wymagający dla całej branży mięsnej. Wyzwania, które w największym stopniu warunkowały funkcjonowanie wszystkich przedsiębiorstw, to przede wszystkim inflacja, rosnące koszty surowców i produkcji, brak stabilności na rynkach surowcowych i epidemia ASF. – Sprostanie tym wyzwaniom wymagało od nas nie tylko ciężkiej pracy, ale także elastyczności w działaniu, otwartości na zmiany i sprawnego podejmowania decyzji w odpowiedzi na aktualne uwarunkowania – mówi Przemysław Gostkiewicz, Prezes Zarządu Sokołów S.A. – Mimo złożonej sytuacji rynkowej, udało nam się w zakończonym roku budżetowym zwiększyć masę sprzedaży i utrzymać przychody na poziomie roku ubiegłego.
W zakończonym roku budżetowym w Grupie Sokołów przeznaczono na realizację inwestycji ponad 168 milionów złotych. Inwestycje te, zgodnie ze strategią rozwoju firmy, mają na celu wzrost konkurencyjności i zwiększanie mocy produkcyjnych. Do najważniejszych inwestycji zrealizowanych w roku rozliczeniowym 2023/2024 należą między innymi: linia do plastrowania wędlin w Oddziale w Jarosławiu, linia do nadziewania parówek w Oddziale w Robakowie, komora dojrzewania wołowiny na sucho w Oddziale w Tarnowie, linia do pakowania mięs w Oddziale w Sokołowie oraz linia do produkcji dań gotowych w Oddziale w Jarosławiu. Zrealizowane zostały także inwestycje, które pozwalają ograniczać wpływ produkcji na środowisko. Firma rozbudowała swoje farmy fotowoltaiczne. W sześciu oddziałach produkcyjnych Sokołowa zostały wykonane mikroinstalacje fotowoltaiczne o łącznej mocy 450 kWp. W nowym roku budżetowym zostaną one rozbudowane do mocy ~4500 kWp. Zapewni to redukcję emisji CO2 o około 2000 ton rocznie.
Wychodząc naprzeciw trendom żywieniowym i zmieniającym się potrzebom współczesnych konsumentów, w 2024 roku Sokołów wprowadził na rynek aż 88 nowości, wśród nich m.in. Kids Burger z linii Sokoliki oraz linię produktów wysokobiałkowych Sokołów High Protein+, w której znaleźć można parówki, kabanosy drobiowe i wołowe, beef jerky, salami chips crispy oraz mini snacki salami.
Firma kontynuowała także realizację szeroko zakrojonej strategii CSR. Ważnym jej punktem są działania promujące zdrowy tryb życia i zbilansowaną dietę, zwłaszcza wśród najmłodszych. W 2024 roku odbyła się kolejna edycja turnieju piłki nożnej dla dzieci Sokoliki Cup. W rozgrywkach wzięło udział 128 drużyn, czyli ponad 1790 młodych pasjonatów i pasjonatek futbolu, a wielki finał, z udziałem ambasadorów Akademii Sokolika: Łukasza Fabiańskiego i Łukasza Piszczka, został rozegrany na Stadionie Miejskim Legii Warszawa.
Odpowiadając na ogromne zapotrzebowanie na pomoc, jakie pojawiło się wskutek wrześniowej powodzi na terenach południowo-zachodniej Polski, Sokołów reaktywował akcję „Sokołów Pomagamy”. Firma przekazała na rzecz poszkodowanych osób ponad 10 ton konserw mięsnych. Dbając o to, by pomoc była jak najbardziej efektywna, Sokołów współpracował w tym zakresie z Polskim Czerwonym Krzyżem oraz Caritasem.
W rozpoczynającym się roku, Prezes Gostkiewicz zakłada dalszy, stabilny rozwój Grupy Sokołów. – Z pewnością nadal będziemy mieć do czynienia z wieloma wyzwaniami, z którymi mierzymy się obecnie, takimi jak rosnące koszty produkcji, ASF czy niestabilna sytuacja na rynku surowcowym – podkreśla Przemysław Gostkiewicz. – Profesjonalna załoga, doskonale wyposażone zakłady, innowacyjne technologie i silne marki – to nasze główne atuty, które będziemy wykorzystywać. Planujemy realizację inwestycji na poziomie zbliżonym do zakończonego roku, aby być jeszcze bardziej konkurencyjną firmą i sukcesywnie dążyć do zrównoważonej produkcji. W dalszym ciągu będziemy stawiać na optymalizację procesów produkcyjnych i sprzedaży, jak również analizowanie rynku i odpowiadanie na potrzeby konsumentów poprzez wprowadzanie nowych produktów spełniających ich oczekiwania.
Źródło: Quality Public Relations Fot: mat. prasowe
Rok 2025 powinien być dobrym okresem na rynku kredytów...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.