Wiadomości

Polacy prezenty świąteczne kupują do 300 zł

Poniedziałek, 16 grudnia 2024
Na upominki dla bliskich Polacy najczęściej przeznaczają kilkaset złotych. Jak wynika z najnowszego badania VeloBanku, co trzecia osoba kupi prezenty za 100-300 zł, a 29% zwiększy swój budżet na ten cel do 600 zł. Polacy chętnie korzystają z rabatów i promocji, częściej też zamiast stacjonarnie wybierają się na zakupy online.
Na świątecznej liście zakupów jednym z istotnych punktów są prezenty. VeloBank w swoim najnowszym badaniu sprawdził, jak Polacy w tym roku podchodzą do wyboru upominków dla bliskich, jakie kwoty na nie przeznaczają i gdzie poszukują idealnego prezentu.

Jedynie 3% Polaków nie planuje żadnych wydatków w związku z prezentami, a 9% zamierza na ten cel przeznaczyć mniej niż 100 zł. Najwięcej z nas, bo aż co trzeci Polak założył budżet od 100 do 300 zł i niemal tyle samo, bo 29% będzie poszukiwało upominku w przedziale 300-600 zł. 17% respondentów badania odpowiedziało, że na prezenty pod choinkę przeznaczy od 600 do 1 000 zł. Na najdroższy upominek, czyli za ponad 1000 zł, zdecyduje się niewielu, bo 8% badanych. 

– Nasze badanie wyraźnie pokazało, że Polacy racjonalnie i z rozmysłem podchodzą do świątecznych wydatków. Wypracowali sobie własne strategie oszczędzania w czasie inflacji, gdy ceny szybko rosną. Prawie połowa Polaków korzysta z promocji i rabatów przedświątecznych, aby zaoszczędzić przy organizacji Bożego Narodzenia. Co trzeci badany planuje budżet z wyprzedzeniem i potem się go trzyma, co jest bardzo dobrą strategią zakupową i pozwala na rozsądne zarządzanie swoimi finansami. Są jednak też tacy, którzy dają się ponieść zakupowemu szaleństwu i podejmują decyzje finansowe spontanicznie (15%), a 2% zamierza wspomóc się kredytem przy organizacji świąt. Bez względu jednak na wybraną strategię, dla osób, które chcą złapać nieco finansowego oddechu w trakcie świąt polecamy zapoznać się z naszą ofertą. Kredyt z RRSO 11,4% można zacząć spłacać dopiero po 3 miesiącach, bank nie pobiera też prowizji – wskazuje Joanna Jaworska, Dyrektor Departamentu Kredytów Detalicznych z VeloBanku.

Promocja zawsze w cenie

Polacy kochają promocje – potwierdzają to wyniki badania VeloBanku. Prawie dwie trzecie nie przechodzi obojętnie wobec rabatów i obniżek, w tym 28% zawsze poluje na najlepsze okazje. Często robi to 37% Polaków, ale jednocześnie przyznają, że nie jest to ich priorytet przy zakupach prezentów pod choinkę.

Miejscem, gdzie najchętniej poszukujemy prezentów, jest internet. To właśnie w sklepach online kupuje aż 65% Polaków. Galerie handlowe są dopiero na drugim miejscu, wybiera się tam 53% w celu kupna prezentów dla bliskich. Z kolei co piąty przyznaje, że zakup upominku świątecznego jest dziełem przypadku. Co dziesiąty wykorzysta swoje talenty i umiejętności i obdaruje bliskich własnoręcznie wykonanym prezentem.

Bez względu na to, czy zakupy robimy w sklepie stacjonarnym czy online, ułatwieniem dla szukających prezentów jest VeloFotka. Ten nowy produkt w VeloBanku rewolucjonizuje sposób robienia zakupów. Zamiast stać w kolejce po kredyt i czekać na decyzję wystarczy, że w aplikacji mobilnej wybierzemy kredyt ratalny VeloFotka z RRSO 0%, zrobimy zdjęcie etykiety z ceną, zaakceptujemy wniosek, który pomoże nam wypełnić algorytm wspierany sztuczną inteligencją, przejdziemy weryfikację naszej zdolności kredytowej, by po pozytywnej decyzji, następnie w kilka chwil otrzymać środki. Do 6500 zł, nawet jeśli nie mamy konta w VeloBanku. 

Płatności mobilne doganiają gotówkę

Internet zdetronizował sklepy stacjonarne. Polacy najchętniej robią zakupy online z powodu wygody i oszczędności czasu. Trend przenoszenia wielu spraw codziennych do świata wirtualnego widać bardzo dobrze w płatnościach. Choć gotówka trzyma się mocno, to w tym roku aż 44% Polaków za prezenty świąteczne zapłaci za pomocą aplikacji mobilnych, na drugim miejscu wybija się płatność kartą, którą wybiera 30% osób.



Źródło: VeloBank
Fot: Pixabay


tagi: VeloBank , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,