Kategorie produktów

Lidl Polska - na rzecz odbudowy bioróżnorodności w trosce o przyszłość

Piątek, 13 grudnia 2024 HURT & DETAL Nr 12/226. Grudzień 2024
Lidl Polska to sieć posiadająca obecnie ponad 900 placówek handlowych w Polsce, która łączy rozwój z troską o środowisko. W wywiadzie z Aleksandrą Robaszkiewicz, Dyrektorką Corporate Affairs, rozmawiamy o zrównoważonym rozwoju, współpracy z dostawcami i działaniach CSR.
Przechwytywanie.JPG







Jak z perspektywy Waszej grupy i współpracy z nią wygląda temat zrównoważonej transformacji?

Dobrze jest być częścią takiej grupy, ponieważ mamy dostęp do najnowszej wiedzy, osiągnięć naukowych. Jesteśmy na bieżąco z nadchodzącymi regulacjami i mamy też sporą sprawczość, ponieważ działanie w tak dużej grupie fachowców pozwala wspólnie tworzyć kreatywne, inspirujące zmiany.

Lidl ogłosił, że w 2050 roku globalnie osiągniemy zeroemisyjność. Jesteśmy na bardzo dobrej drodze ku temu. W tej chwili, na koniec 2023 roku obrotowego, czyli w lutym 2024 roku, nasza redukcja emisji CO2 wynosi -52% w stosunku do roku bazowego 2019. Aby ograniczyć emisyjność działamy w każdym Scope – pierwszym, drugim, trzecim – w zakresie emisji własnych, jak również łańcucha dostaw, czyli naszych dostawców, dzięki którym codziennie znajdują Państwo produkty na półkach.

Jak wygląda dialog z Waszymi dostawcami w kontekście wymagań klimatycznych?

Na pewno jest to ogromne wyzwanie. Mamy w tej chwili 840 polskich dostawców. Absolutnym priorytetem jest dla nas, aby wspierać lokalnie, rozwijać polski biznes i dawać platformę do wzrostu. Rodzimi przedsiębiorcy są coraz bardziej świadomi tego, że ograniczanie emisyjności wynika z przepisów prawa i staje się realną przewagą konkurencyjną.

Mamy narzędzia międzynarodowe, takie jak specjalna platforma, na której dostawcy się logują, umieszczają swoje dane i monitorują postępy w zakresie indywidualnych redukcji. Uczymy się tego wszyscy. Dodatkowo oferujemy wsparcie w formie szkoleń. Naszym partnerem jest WWF, który szkoli dostawców w takich kategoriach, jak np. owoce, warzywa, mięso czy wędliny.

Jakie znaczenie ma współpraca z lokalnymi społecznościami dla Waszej strategii CSR?

Naszym celem jest wspieranie lokalnych społeczności w codziennych wyzwaniach. Dlatego angażujemy się w działania edukacyjne, takie jak „Ekomisja”, która wprowadza dzieci i młodzież w zagadnienia związane z ochroną środowiska. Współpracujemy z Federacją Polskich Banków Żywności, wspierając ich działania w zakresie dystrybucji żywności do najbardziej potrzebujących.

Jeśli chodzi o zrównoważone rolnictwo, współpracujemy z WWF Polska, promując praktyki rolnictwa regeneratywnego i ochrony bioróżnorodności. Takie podejście jest nie tylko korzystne dla środowiska, ale także dla rolników, którzy mogą korzystać z nowoczesnych rozwiązań i technologii.

Jakie cele Lidl stawia sobie w zakresie eliminacji plastiku?

Plastik jest jednym z najważniejszych tematów w naszej strategii „Reset Plastic”. Zobowiązaliśmy się do tego, że wszystkie nasze opakowania produktów marek własnych będą do 2025 roku w 100% recyklingowalne.

Dziękujemy za rozmowę.
Karina Ostatek, Michał Siwek


Przechwytywanie.JPG














tagi: rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,