Wywiady

Rebranding JBB – klasyka i nowoczesność

Czwartek, 12 grudnia 2024 Autor: Joanna Miziołek, HURT & DETAL Nr 12/226. Grudzień 2024
JBB to znana i ceniona marka w polskiej branży mięsnej. Obecnie przechodzi szeroko zakrojony rebranding, którego celem jest jeszcze mocniejsze podkreślenie jakości produktów. O zmianach opowiada Andrzej Kowalski, Dyrektor sprzedaży i marketingu JBB Bałdyga.
JBB przechodzi obecnie rebranding. To pierwsze od wielu lat tak szeroko zakrojone zmiany. Co skłoniło Was do tej decyzji?

Każda dojrzała marka, również JBB, dochodzi do momentu swojego rozwoju, w którym zmiany stają się nieuniknione. Podjęte działania poprzedziliśmy dokładnymi badaniami i analizą oczekiwań naszych konsumentów. Zależało nam, aby planowane zmiany wizualne odpowiadały na potrzeby naszych klientów i przypadły im do gustu, jednocześnie ułatwiając procesy zakupowe. To, co chciałbym mocno podkreślić, a co wybrzmiewa również w przekazywanej komunikacji, to duma z walorów naszych produktów oraz ich smaku. Wiemy, że w jedzeniu liczy się jakość, ale też przyjemność. Dlatego z pełnym przekonaniem i radością polecamy je naszym klientom.

Jak długo potrwa zmiana identyfikacji Waszej marki?

Zamierzamy zakończyć kompleksowo proces rebrandingu do wiosny 2025 roku. I to we wszystkich obszarach komunikacji oraz sprzedaży, aby stworzyć spójny wizerunek marki.

Podkreślacie, że to zmiany ewolucyjne, a nie rewolucyjne. Co to dokładnie oznacza?

Zdecydowanie tak. Świadomie postanowiliśmy zachować podstawowy zarys logotypu, który jest rozpoznawalny i związany z historią marki. Logo zostało jedynie odświeżone, dostosowane do nowoczesnych standardów, co podkreśla jego przejrzystość i przyjazność dla konsumenta. Posłużyło ono nam również jako punkt wyjścia do stworzenia całej serii opakowań, akcentując dumną tradycję marki w nowym, eleganckim wydaniu.

Jakie aspekty obejmuje rebranding JBB Bałdyga?

Zmiana identyfikacji wizualnej obejmuje cztery kluczowe obszary – odświeżone logo, nową estetykę etykiet, wprowadzenie kolorystyki charakterystycznej dla produktów segmentu premium oraz poprawę czytelności opakowań.

Jakie zmiany wprowadzono w opakowaniach?

Poza bardziej wyeksponowanym logotypem zastosowaliśmy wyższej jakości materiały i złote akcenty, które nadają produktom JBB charakter premium. Odświeżone opakowania wyraźnie komunikują wyższą jakość i unikalność naszych produktów, pozytywnie wyróżniając markę na tle konkurencji. Zmiana opakowań wiąże się również ze zmianą kolorystyki – dotychczasową czerwień zastąpiliśmy bardziej wyrafinowanym odcieniem oraz dodaliśmy akcenty złota, które przywodzą na myśl elegancję. Nowa, przyjazna i wyszukana paleta kolorów idealnie współgra z pozycjonowaniem JBB w kategorii wędlin premium.

Nowe opakowania są bardziej funkcjonalne, a „mapa informacji” zaprojektowana w nowoczesny sposób, szczególnie benefity produktów są lepiej widoczne.

Taki też był jeden z celów, które nam przyświecały. Wzmocnienie czytelności i harmonizacja wyglądu opakowań JBB umożliwia łatwiejszą nawigację po produktach, co wpływa na wygodę zakupową klientów i pozwala im w prosty sposób odnaleźć wyroby odpowiadające ich potrzebom. Jest to możliwe właśnie poprzez lepszą ekspozycję benefitów i najważniejszych cech danego produktu – czy to mięsności, czy zawartości białka albo też braku poszczególnych składników.

Jak podsumowałby Pan cały proces rebrandingu? Jakie są Państwa oczekiwania?

Efekt rebrandingu to identyfikacja wizualna, która łączy klasykę z nowoczesnością. Przekłada się to na wizualną jakość produktów JBB, podkreślającą esencję marki w elegancki i dynamiczny sposób. Wprowadzane zmiany są jednak ewolucją, nie rewolucją. Wierzymy, że nowe podejście przypadnie do gustu klientom i wzmocni pozycję JBB na rynku.

Funkcjonowanie na rynku FMCG w ostatnich latach wiąże się z szeregiem wyzwań. Jak oceniacie kończący się rok 2024?

Branża mięsna, podobnie jak większość innych segmentów rynku, cały czas mierzy się z trudną i niepewną sytuacją ekonomiczną. Mimo wspomnianych przeciwności możemy śmiało powiedzieć, że zainteresowanie naszymi produktami jest w trendzie rosnącym. Jest to możliwe dzięki m.in. skutecznym i długofalowym działaniom marketingowym, otwarciom kolejnych sklepów partnerskich czy profesjonalnym i nastawionym na sukces działaniom sprzedażowym. Niezmiennie stawiamy na wysoką jakość i dbamy o to, by klient otrzymywał od nas najlepsze produkty.

Jakie są Wasze oczekiwania wobec przyszłego roku?

Mamy mocne podstawy, by rok 2025 był dla nas bardzo udany. Dysponujemy profesjonalnym zespołem, nowoczesnym zapleczem produkcyjnym oraz bogatym, atrakcyjnym portfolio produktowym. Wchodzimy w ten rok z dużymi ambicjami i nadziejami na dalszy rozwój marki JBB.

Dziękuję za rozmowę.
Joanna Miziołek



tagi: rebranding , JBB , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,