Kategorie produktów

Wywiad z Moniką Melnicką, Marketing Managerką marki Soplica w CEDC International

Środa, 11 grudnia 2024 Autor: Monika Książek , HURT & DETAL Nr 12/226. Grudzień 2024
Od klasyki do innowacyjnych oraz zaskakujących konceptów i smaków – marka Soplica stale zaskakuje konsumentów ofertą dopasowaną do ich preferencji. O pozycji brandu, strategii oraz wyjątkowej współpracy opowiada Monika Melnicka, Marketing Manager marki Soplica w CEDC International.
Marka Soplica ma już 130 lat! Proszę opowiedzieć, jak zmieniła się na przestrzeni ostatnich lat i jaką strategię przyjęła obecnie?

Soplica ma już ponad 130 lat – to więcej niż wiek tradycji i smaku, który stale ewoluował, by odpowiadać na potrzeby naszych konsumentów. Historia marki to historia najlepszych, polskich owoców, takich jak pigwa, malina czy wiśnia, które od początku definiowały nasze likiery.

Jednak Soplica to nie tylko klasyka: na przykład w 2020 roku postanowiliśmy sięgnąć po deserowe inspiracje, wprowadzając takie smaki, jak Wiśnia w Czekoladzie czy Orzech w Czekoladzie. Konsumenci marki zawsze doceniali i wciąż doceniają w niej otwartość na nowości. Wiedząc o tym, co roku staramy się zaspokajać ich potrzeby, zaskakując nowymi konceptami i smakami.

W 2023 roku sięgnęliśmy po egzotyczne rozwiązania – Mango z Marakują, Arbuz z Miętą czy Limonka z Pomarańczą – to warianty, które zaskoczyły i zachwyciły. Zawsze też pamiętamy o specjalnych okazjach, dlatego stworzyliśmy Malinę z Różą, która idealnie sprawdzi się na Walentynki czy Dzień Kobiet, a z okazji Halloween – „Strasznie Dobrą Soplicę” z kultową Wiśnią i Pigwą oraz Wiśnią i Mirabelką.

Nasze działania to ciągłe szukanie idealnej równowagi pomiędzy tradycją a nowoczesnością – dlatego w ostatnich działaniach sięgnęliśmy również po historyczną butelkę z 1891 roku, która stanowiła inspirację dla nowej odsłony Soplicy Szlachetnej oraz tegorocznej nowości – Soplicy Gorzkiej.

Partnerstwo z E.Wedel to kolejny krok, który podkreśla naszą dbałość o jakość i tradycję. Zawsze szukamy nowych smaków i pomysłów, ale jedno pozostaje stałe: nasza pasja do tworzenia wyjątkowych likierów.

Jak widać – ciągle działamy i poszerzamy portfolio, a dalszy rozwój marki oraz wprowadzanie nowych produktów i smaków pozostają kluczowymi elementami naszej strategii.

Jaką pozycję na rynku zajmuje Soplica i jakie działania pozwoliły na uzyskanie takich wyników?

Soplica to niekwestionowany lider na rynku wódek smakowych od 2016 roku1. Kluczem do sukcesu jest wysoka dbałość o jakość produktu – zarówno zawartości, jak i opakowania. Mocną stroną jest szeroka oferta i dostosowanie wariantów smakowych do zróżnicowanych potrzeb różnych grup wiekowych oraz okazji. Marka Soplica osiągnęła w tym roku udziały w wysokości ponad 32% na rynku wódek smakowych w Polsce2.

Jednym z ostatnich działań jest nowa linia likierów powstała we współpracy z marką E.Wedel. Proszę opowiedzieć więcej o tej kooperacji oraz o nowej linii.

Współpraca z E.Wedel to dla nas wyjątkowe przedsięwzięcie, łączące dwie marki o bogatej historii i tradycji. Tegoroczne likiery to już trzeci owoc naszej wspólnej pracy – po wcześniejszych sukcesach z baryłkami i likierami nadszedł czas na nową linię, w której Soplica zyskała innowacyjny, czekoladowy wymiar. Nowe likiery to połączenie naszych najlepszych receptur z czekoladą E.Wedel, która nadaje im wyjątkowej głębi i aksamitnej konsystencji.

W ramach linii wprowadziliśmy dwa szeroko dostępne warianty, tj. Soplica Czekoladowa z dodatkiem Czekolady E.Wedel oraz Soplica Słony Karmel z dodatkiem Białej Czekolady E.Wedel. W ofercie mamy również smaki dedykowane klientom największych sieci sprzedażowych. W Biedronce dostępny jest wariant Cappuccino z dodatkiem Białej Czekolady, w Dino Soplica Kokosowa z dodatkiem Białej Czekolady, a w sieci Lidl – Soplica Migdałowa z dodatkiem Białej Czekolady.

Dzięki tej i poprzednim współpracom udało nam się połączyć to, co w obu markach najlepsze – tradycję, jakość i miłość do smaku.

Czy rynek oczekuje takich innowacji? Czy w planach marki są kooperacje z innymi producentami?

Nie możemy od razu wszystkiego zdradzić. Jednak jedno jest pewne – konsument Soplicy zdecydowanie oczekuje od nas nowości i można powiedzieć, że od wielu lat zaskakujemy go ciekawymi wariantami produktu  i konceptami. Dlatego ten rok, jak i kolejne, z pewnością będzie czasem pełnym nowych smaków i rozwiązań.

Dziękuję za rozmowę.
Monika Książek




tagi: Soplica , CEDC , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,