Z rynku FMCG

Marta Florczak, członkini zarządu Lidl Polska: Jak zróżnicowani są nasi klienci, tak zróżnicowane są nasze zespoły

Środa, 11 grudnia 2024
Różnorodność w zespołach oraz równe wynagrodzenia to kluczowe wartości w Lidl Polska. Marta Florczak, pierwsza kobieta w zarządzie firmy, w najnowszym odcinku podcastu Lidl Polska „Fajna praca? Dobry temat” dzieli się swoimi doświadczeniami oraz opowiada o projekcie Kobieca Strona Lidla i działaniach wspierających różnorodność w organizacji.
Równość wynagrodzeń

Temat równości wynagrodzeń i transparentności płac pozostaje wyzwaniem, mimo że jest coraz częściej poruszany w debacie publicznej i firmowych strategiach. — Dyrektywa Europejska wymusi na nas równe wynagradzanie kobiet i mężczyzn na tych samych stanowiskach. Z badania przeprowadzonego po konkursie Lidl Fair Pay wynika, że kobiety na tych samych stanowiskach zarabiają 7,3 proc. mniej niż mężczyźni. Ważna jest kwestia jawności wynagrodzeń – w Lidlu otwarcie mówimy, ile może zarobić pracowniczka i pracownik. Każdy ma w umowie o pracę założone, jak będzie kształtowało się jego wynagrodzenie w najbliższych 3 latach — mówi Marta Florczak, członkini zarządu ds. personalnych Lidl Polska. Na rynek pracy wchodzą pokolenia z wyraźnym oczekiwaniem równości i transparentności w politykach wynagrodzeń. Badania pokazują, że Millenialsi i Pokolenie Z, stanowią już ponad 50 proc. globalnej siły roboczej, a do 2030 roku ich udział ma wzrosnąć do około 75 proc. — Pokolenia obecnie wkraczające na rynek pracy są bardziej świadome swoich praw i oczekiwań. Pracownicy i pracownice coraz częściej zwracają uwagę na warunki pracy, kulturę organizacyjną i wartości, jakie reprezentuje pracodawca. Równocześnie, zarządzanie zasobami ludzkimi wymaga większego zrozumienia i empatii ze strony menedżerów, którzy muszą dostosować się do zmieniających się oczekiwań i aspiracji pracowników. Firma, która stawia na równość i sprawiedliwość w traktowaniu pracowników, nie tylko zyskuje przewagę konkurencyjną, ale także przyciąga młodych, utalentowanych kandydatów. Dlatego tworzymy środowisko zawodowe, które będzie sprzyjało rozwojowi i spełnieniu zarówno dla pracowników, jak i ich rodzin. Dzięki temu możemy kształtować lepszą rzeczywistość nie tylko dla siebie, ale również dla przyszłych pokoleń, w tym naszych dzieci — dodaje.

Kobieca Strona Lidla

Lidl posiada ponad 12 000 sklepów w 31 krajach na świecie. W Polsce sieć obecna jest od 22 lat – liczby potwierdzają, że to doświadczony pracodawca, który oferuje stabilne zatrudnienie i możliwość awansu. Marka kładzie bardzo duży nacisk na promowanie różnorodności i równości wśród swoich pracowników. — „Kobieca Strona Lidla” to inicjatywa, która ma na celu wspieranie różnorodności w miejscu pracy, co ma duże znaczenie w kontekście współczesnego rynku pracy. Lidl to w większości kobiety – na ponad 27 tys. pracowników pracuje u nas 21 tys. kobiet. Jednak, wbrew pozorom, „Kobiecą Stronę Lidla” tworzą nie tylko nasze pracowniczki. Realizowany od 2,5 roku projekt symbolizuje empatię, która jest jedną z kluczowych wartości firmy, i wskazuje na nasze zaangażowanie w budowanie środowiska pracy, w którym wszyscy mogą się czuć akceptowani i doceniani.

W ramach projektu poruszamy tematy związane z rodzicielstwem, powrotami do pracy po urlopach macierzyńskich i tacierzyńskich, a także opieką nad dziećmi i osobami starszymi, które są niezwykle aktualne i istotne w kontekście społecznym. Rozmawiamy o stereotypach, które mogą wpływać na naszą pracę, są często głęboko zakorzenione w społeczeństwie i ich przełamywanie wymaga świadomego działania i dialogu — tłumaczy Marta Florczak. — W mniejszych miastach i miasteczkach, gdzie ta świadomość może być mniejsza, działania promujące różnorodność są szczególnie ważne. Małe kroki, które podejmujemy, mogą z czasem przynieść duże zmiany. Kontynuowanie tych wysiłków i inspirowanie innych do działania przyczynia się do tworzenia bardziej otwartej i inkluzywnej społeczności, w której każdy będzie czuł się akceptowany i szanowany — zauważa członkini zarządu ds. personalnych.

Lidl zaprasza do wysłuchania podcastu „Fajna praca? Dobry temat”, który jest dostępny na kanale Youtube Lidl Polska.



Źródło: Komunikacja Plus
Fot: mat. prasowe



tagi: Lidl Polska , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,