Branża handlowa apeluje o start systemu kaucyjnego 1 stycznia
Piątek, 06 grudnia 2024
Polska Izba Handlu oraz Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji wyrażają poparcie dla kluczowej poprawki przyjętej przez Senat RP do ustawy o zmianie ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi oraz niektórych innych ustaw i zawartej w uchwale Senatu (druk 886) rozpatrywanej obecnie przez Sejm.
– Poprawka przyjęta przez Senat RP wprowadza przesunięcie uruchomienia systemu kaucyjnego na 1 stycznia 2026 roku. Powyższa zmiana uwzględnia postulat zgłoszony przez naszą branżę i daje nam dodatkowy czas na rzetelne przygotowanie działania systemu kaucyjnego ze szczególnym uwzględnieniem jego przyjazności i powszechności pod kątem obsługi konsumentów – tłumaczy Maciej Ptaszyński, Prezes Polskiej Izby Handlu.
– Ustalenie startu systemu kaucyjnego na 1 stycznia 2026 roku jest dla handlu niezbędne, byśmy mogli przygotować kampanie edukacyjne skierowane do konsumentów, a także podpisać umowy pomiędzy operatorami a ok. 80 tysiącami sklepów. Jeśli chodzi o operatorów, czas ten pozwoli im zorganizować system logistyczny i system rozliczeń finansowych oraz rozliczeń związanych z odpadami pomiędzy sobą. Dla handlu też bardzo istotne jest, żeby system kaucyjny nie był wprowadzany w okresie świątecznym, który jest najbardziej obciążającym czasem w ciągu całego roku dla naszych pracowników i firm – dodaje Prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji Renata Juszkiewicz.
Już ponad 38% dorosłych Polaków słyszało o tym, że ktoś...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.