Z rynku FMCG

Marki Felix i Przysnacki po raz kolejny z nagrodą Superbrands

Wtorek, 03 grudnia 2024
Firma Intersnack Poland może po raz kolejny pochwalić się tytułem Superbrands, który został przyznany wybranym produktom marki Felix i Przysnacki w ramach 18. polskiej edycji konkursu. Marka Felix znalazła się w gronie laureatów Superbrands Polska już po raz piąty, natomiast Przysnacki – po raz drugi.
Organizacja Superbrands już od 30 lat nagradza najlepsze marki, które dzięki reprezentowanym wartościom oraz wyjątkowym korzyściom, jakie oferują użytkownikom, osiągnęły rynkowy sukces. Co roku w każdym kraju, gdzie prowadzony jest konkurs, pod lupę brane są tysiące marek konsumenckich, a w proces oceny zaangażowani są zarówno konsumenci, jak i eksperci branżowi. W Polsce konkurs został zainaugurowany w 2005 roku. W tegorocznej edycji, w badaniu przeprowadzonym przez instytut ARC Rynek i Opinia udział wzięło 3,5 tys. respondentów, którzy ocenili aż 3 tys. marek pogrupowanych w ponad 100 kategoriach. Wyniki zostały następnie zweryfikowane przez Radę Marek, składającą się z 40 ekspertów w dziedzinie marketingu, brandingu i badań rynku. Statuetki zostały wręczone zwycięzcom podczas uroczystej gali, która odbyła się 26 listopada br. w Warszawie.

– Tytuł Superbrands jest rozpoznawalnym na całym świecie znakiem sukcesu marki. Bardzo cieszymy się, że w tegorocznej edycji konkursu nagrodę otrzymały nasze marki – Felix i Przysnacki. To dla nas najlepszy dowód na to, że zarówno konsumenci, jaki i niezależni eksperci branżowi doceniają wysoką jakość naszych przekąsek oraz starania Intersnack mające na celu stałe podnoszenie tej jakości, a także działania na rzecz pracowników, środowiska naturalnego oraz lokalnych społeczności. Nieustannie doskonalimy się we wszystkich tych obszarach. W efekcie możemy zaoferować konsumentom szerokie portfolio wyjątkowych produktów, które odpowiadają ich preferencjom, stanowią element zbilansowanej diety i spełniają wymogi zrównoważonego rozwoju – powiedziała Agnieszka Krajewska-Pliwka, Dyrektor Marketingu Polska i Kraje Bałtyckie Intersnack Poland.

Felix to od wielu lat niekwestionowany lider w kategorii orzeszków ziemnych i orzechów przekąskowych. Tylko w 2023 roku sprzedano ponad 27,8 mln sztuk produktów tej marki. Podstawą portfolio są orzeszki ziemne w różnych odsłonach i smakach, jednak przez lata firma Intersnack znacznie je rozbudowała, wykorzystując unikatowe technologie oraz odwołując się do prozdrowotnych trendów i zmieniających się preferencji konsumentów. Obecnie w ofercie znajdują się m.in. prażone, niebrudzące rąk Orzeszki z Pieca i Orzeszki Długo Prażone, orzeszki w panierce Felix Crispers, linia orzeszków Felix Fusion, czyli orzeszki ziemne w nietuzinkowych, intensywnych smakach oraz produkty z linii Natura, a więc nieprzetworzone orzechy bez dodatku soli, w tym: migdały, nerkowce, orzechy włoskie i mieszanki orzechowe. Od 2020 roku marka intensywnie angażuje się w działalność charytatywną, wspierając Fundację Leśne Pogotowie, a tym samym polskie wiewiórki. Produkty marki Felix otrzymały nagrodę Superbrands już pięć razy – w latach 2012, 2015, 2016 i 2022 oraz obecnie – w 2024 roku.

Przysnacki to również jedna najlepiej rozpoznawalnych marek na polskim rynku słonych przekąsek. Od swojego debiutu w 2011 roku, podbiła serca Polaków, stając się nieodłącznym elementem spotkań w gronie rodziny i przyjaciół. W 2023 roku sprzedaż Przysnacków osiągnęła aż 63 mln opakowań. W ciągu ok. dekady, do oferowanych od początku chrupek, prażynek i chipsów, dołączyły m.in. chrupki z soczewicy o obniżonej zawartości tłuszczu, Chipsy w Kotle Prażone – grubsze i bardziej chrupiące od standardowych, a także prażynki Przysnacki Reksio, stworzone z myślą o rodzinach z dziećmi. Marka zdobyła już kilka wyróżnień, w tym dwukrotnie tytuł Superbrands – w 2022 oraz 2024 roku.

Żaden z produktów wytwarzanych przez Intersnack Poland nie zawiera wzmacniaczy smaku ani sztucznych barwników. Firma konsekwentnie dąży do doskonalenia receptur, m.in. ograniczając wykorzystanie soli czy eliminując olej palmowy. W ramach Polityki Odpowiedzialnego Pozyskiwania Produktów, Grupa Intersnack wymaga do swoich dostawców stosowania się do lokalnych przepisów oraz gwarantowania przyzwoitych warunków pracy w całych łańcuchach dostaw. Standardem odniesienia jest Kodeks Postępowania Etycznego ETI. Ponadto firma stworzyła inicjatywę Honest Cashew, w ramach której dąży do zapewnienia bezpiecznych i godziwych warunków pracy oraz jakości zgodnej z przyjętymi wysokimi standardami w procesie czyszczenia i sortowania orzechów nerkowca. Intersnack podejmuje też działania na rzecz zmniejszenia ilości odpadów powstających w procesie produkcji – zarówno opakowaniowych, jak i jadalnych, a także wody i śladu węglowego w całym łańcuchu dostaw.



Źródło: MSL Group
Fot: mat. prasowe



tagi: Felix , Przysnacki , Superbrands , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,