Z rynku FMCG

Jakie potrawy zamawiamy najchętniej?

Piątek, 29 listopada 2024
Pyszne.pl prezentuje podsumowanie roku pełne apetycznych ciekawostek i analiz na temat stylu życia Polaków.
Ulubione smaki Polaków

Kuchnia włoska, polska i bliskowschodnia to trzy najczęściej wybierane opcje na Pyszne.pl w 2024 roku. Ta ostatnia wyprzedziła w rankingu popularności kuchnię amerykańską, która zamykała podium rok temu. Najczęściej na nasze stoły kurierzy Pyszne.pl dostarczali bliskowschodni kebab, włoską pizzę i amerykańskiego cheeseburgera. Wielkim fanem tej pierwszej potrawy jest tegoroczny rekordzista Pyszne.pl, który w ciągu 12 miesięcy złożył imponującą liczbę 865 zamówień. Najczęściej wybierał właśnie kebab na cienkim cieście.

Frytki niezmiennie pozostają najpopularniejszym dodatkiem do zamówionych dań, ale w 2024 roku szczególnie modne stały się te grubsze i bardziej chrupiące, czyli frytki stekowe.

Z Azji wprost na polskie stoły

Fanów sushi w Polsce nie brakuje, i to od lat. Pewnego czwartkowego wieczoru w Sopocie kurier Pyszne.pl dostarczył zestawy o łącznej wartości 6481 zł – padł wtedy rekord najwyższej wartości zamówienia w całym roku! O popularności tego dania świadczą także wyniki plebiscytu Pyszne.pl Awards 2023, bowiem Restauracją Roku została łódzka Susharnia. Nasze serca zabiły mocniej także za sprawą innego japońskiego specjału. Otulający, pełen głębokich smaków i aromatów ramen wołowy to potrawa, która zanotowała największy wzrost liczby zamówień rok do roku.

Po kulinarne inspiracje sięgnęliśmy także do innego azjatyckiego kraju – Korei Południowej. Modne stały się bulgogi – słynne koreańskie grillowane mięso. Pokochaliśmy też smash burgery. Chrupiące kotlety przygotowywane metodą spłaszczania mięsa na gorącej płycie pozwoliły nam odkryć klasykę na nowo.

Prostota o poranku i obiad jak u mamy

Naszym ulubionym śniadaniem w dostawie był tost z jajkiem i bekonem, czyli opcja prosta, ale treściwa. Tradycji i sprawdzonym rozwiązaniom ufaliśmy także w porze obiadowej. Najczęściej zamawialiśmy wtedy kotleta schabowego i rosół. To dla Polaków wciąż zestaw doskonały, a domowe smaki wybieramy chętnie także w dostawie.

Słodkie podróże – lokalne i bardziej odległe

Po obiedzie czas na deser. Największy łasuch mieszka na Dolnym Śląsku. W ciągu roku zamówił aż 508 deserów. A co poleciłby najbardziej? Naleśniki z serem, które pojawiły się na jego talerzu aż 72 razy.

Z piekarni najchętniej zamawialiśmy pączki, kremówki i pastel de nata – czyli znów królowała kwintesencja polskości z odrobiną zagranicznych inspiracji. Uwielbiamy tradycyjne, nieprzekombinowane klasyki. W tym towarzystwie świetnie odnajduje się pastel de nata, czyli portugalskie ciastko z budyniowym nadzieniem.

Kawka na wynos? Poproszę!

W dostawie wciąż najchętniej wybieramy napoje gazowane, które dopełniają nasze posiłki. Rośnie też liczba zamówień kawy – z rąk baristy, wprost do domu czy biura. W naszych kubkach dominują opcje z mlekiem: cappuccino i flat white. Na popularności w dostawie zyskuje także bubble tea. Kolorowa herbata z kuleczkami tapioki to przysmak, którym coraz częściej cieszymy się również w domowym zaciszu.

Kiedy mieliśmy największy apetyt?

Najwięcej zamówień na Pyszne.pl złożono w trakcie meczu Polska-Holandia podczas Euro 2024, a zaraz za nim uplasował się wieczór rozdania Oscarów. To dni, kiedy wielkie emocje – od piłkarskich po kinowe – najmocniej wyostrzyły nasze apetyty. Ważną okazją do zamawiania pysznego jedzenia okazał się też Dzień Kobiet – wygląda na to, że można celebrować je nie tylko kwiatami, lecz także ulubionymi daniami.

Raport Trendów Pyszne.pl

Jeszcze więcej smakowitych ciekawostek znajdzie się w nadchodzącym Raporcie Trendów Pyszne.pl. Publikacja będzie zawierać nie tylko dane, lecz także pogłębione analizy na temat stylu życia Polaków i ich podejścia do jedzenia. Co inspiruje nas do tworzenia nowych dań? W jaki sposób wykorzystujemy w swoich dietach rozmaite produkty? I jak zmieniają się pory naszych posiłków?

–  Raport Trendów Pyszne.pl to analiza milionów zamówień z całego kraju, dająca unikalny wgląd w gastronomiczne preferencje Polaków oraz pozwalająca dostrzec rodzące się trendy. Dane wzbogacamy międzynarodowymi i lokalnymi badaniami oraz komentarzami ekspertów, aby dostarczyć jak najciekawsze wnioski. Choć wciąż skupiamy się w głównej mierze na nowych tendencjach w obszarze jedzenia, tegoroczne wydanie obejmuje także zagadnienia związane z nowymi kierunkami rozwoju naszego serwisu, czyli trendem convenience. Polacy coraz częściej zamawiają przez Pyszne.pl zakupy spożywcze, a już w niedalekiej przyszłości będą to także kosmetyki, kwiaty, a nawet drobna elektronika.  – komentuje Arkadiusz Krupicz, dyrektor zarządzający i współzałożyciel Pyszne.pl.



Źródło: Walk PR
Fot: mat. prasowe


tagi: Pyszne.pl , podsumowanie roku , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,