Z rynku FMCG

Lidl Polska przedłuża współpracę z Grupą MTP

Czwartek, 28 listopada 2024
Partnerstwo na rzecz innowacji w branży, zrównoważony rozwój i współpraca z lokalnymi dostawcami to kluczowe obszary, dla których Lidl Polska i Grupa MTP kontynuują współpracę. Lidl Polska pozostaje Partnerem Głównym targów Polagra i Smaki Regionów oraz jednym z wiodących wystawców.
Targi Polagra to obowiązkowe miejsce spotkań dla producentów, przetwórców i dystrybutorów z branży, ale też platforma wymiany wiedzy, prezentacji najnowszych trendów oraz innowacji, które kształtują przyszłość rynku spożywczego. Ostatni dzień Polagry, był jednocześnie pierwszym dniem targów Smaki Regionów, na które przyjeżdżają producenci najsmaczniejszych lokalnych produktów z całej Polski. Oba wydarzenia zgromadziły niemal 40 000 gości z 37 krajów, na których czekało z ofertą ponad 450 wystawców. Istotnym punktem targów były debaty, prezentacje i szkolenia z udziałem przedstawicieli rządu, izb, stowarzyszeń, producentów i partnerów.

„Cieszymy się, że obrana z Lidl Polska droga przyczyniła się do powstania realnego święta polskiej branży spożywczej. Jestem przekonany, że wspólnie wytyczony kierunek i towarzyszące nam cele pozwolą równie intensywnie i efektywnie rozwijać branżę w kolejnych latach” – komentuje Filip Bittner, wiceprezes zarządu Grupy MTP.

Wspólnie dla branży

Lidl Polska to firma odpowiedzialna społecznie, która nieustannie angażuje się w działania mające istotne znaczenie dla społeczeństwa, a jej działalność ma silny wpływ na krajową gospodarkę. Sieć nie tylko rozwija sektor handlu detalicznego, ale także ma szeroki wpływ na inne branże. Jej działalność operacyjna przekłada się na korzyści dla dostawców towarów i usług, co wzmacnia wiele sektorów polskiej gospodarki.

Lidl Polska konsekwentnie inwestuje w rozwój polskiego rynku spożywczego, oferując szeroki wybór produktów od lokalnych dostawców. Sieć na co dzień współpracuje z niemal 850 dostawcami z całej Polski, a 2023 roku ponad 300 z nich wyeksportowało dzięki niej swoje produkty na zagraniczne rynki. Wartość tych produktów wyniosła blisko 6,5 mld zł (dane za 2023 rok). Przedłużenie współpracy Lidl Polska z Grupą MTP oraz dalsza obecność na targach Polagra jest kolejnym krokiem w kierunku umacniania tej strategii i wspierania polskich producentów.

„Już od ponad 22 lat wywieramy pozytywny wpływ na krajową gospodarkę. Obejmuje to nie tylko codzienne funkcjonowanie sklepów, wspieranie polskich konsumentów, tworzenie nowych miejsc pracy, ale także współpracę z polskimi dostawcami. Jest to jeden z naszych najważniejszych celów. Wierzymy, że dalsza współpraca z Grupą MTP oraz nasza obecność na kolejnych targach Polagra przyczyni się do dynamicznego rozwoju branży spożywczej i zwiększenia jej innowacyjności. Tegoroczna edycja targów Polagra potwierdziła, że jest to znakomita platforma do prowadzenia rozmów, a także wymiany doświadczeń oraz poszerzenia współpracy z polskimi dostawcami” – komentuje Wojciech Grohn, Członek Zarządu Lidl Polska.

Kolejna edycja targów Polagra odbędzie się 24-26 września 2025 roku w Poznaniu. Tradycyjnie, ostatniego dnia Polagry rozpoczną się targi Smaki Regionów.



Źródło: Komunikacja Plus
Fot: mat. prasowe


tagi: Lidl Polska , Grupa MTP , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,