Nowoczesne technologie stały się nieodłącznym elementem budowy innowacyjnej oferty – zarówno jeśli chodzi o produkty, ale też usługi. Platformy zakupów online, aplikacje mobilne, ekspresowe dostawy – to wszystko tworzone jest w oparciu o potrzeby współczesnego, bardzo wymagającego klienta. O trendach na rynku i obecnych działaniach opowiada Krzysztof Włodarski, Project Manager w Zespole Projektów Strategicznych w MediaMarkt Polska.
Jak zmieniające się trendy i potrzeby współczesnego klienta wpływają na ofertę MediaMarkt?
Klienci oczekują coraz więcej rozwiązań dostosowanych do ich potrzeb i preferencji – zarówno w przypadku samych produktów, jak i wszelkich usług z nimi powiązanych. Nie tylko cena i dostępność produktu, ale także wygoda na każdym etapie procesu zakupowego wydaje się obecnie kluczem do sukcesu w tej branży. W MediaMarkt stawiamy mocny nacisk na rozwój technologii, która wpływa pozytywnie na doświadczenia zakupowe klientów.
Jak istotne w działalności MediaMarkt są innowacje?
Innowacje są nieodłącznym elementem naszej strategii od samego powstania firmy. Na początku roku uruchomiliśmy nową platformę e-commerce, gdzie skupiliśmy się w szczególności na poprawie User Experience. Poza tym uruchomiliśmy nowoczesną aplikację mobilną, która zapewnia łatwiejszy dostęp do oferty MediaMarkt wszystkim użytkownikom smartfonów i tabletów. Kolejną innowacją jest dostawa ekspresowa w ciągu zaledwie kilkudziesięciu minut od złożenia zamówienia. Mamy nadzieję, że będzie to rewolucja na rynku retail i przyczyni się do zwiększenia zadowolenia naszych klientów w zbliżającym się gorącym okresie Black Weeks. Naszym partnerem w tym przedsięwzięciu jest firma Uber z usługą Uber Direct.
Na czym dokładnie polega dostawa ekspresowa Uber Direct?
Proszę sobie wyobrazić, że przygotowujemy sobotnie przyjęcie i nagle okazuje się, że nasz ulubiony ekspres do kawy przestaje działać. Mimo że od dawna planowaliśmy zakup nowego, przekładaliśmy tę decyzję w czasie. Teraz potrzebujemy go pilnie. Nie mamy jednak czasu, aby wybrać się do sklepu stacjonarnego, gdyż w tzw. międzyczasie mamy mnóstwo innych obowiązków. To tylko jeden z wielu przykładów, gdzie nasza nowa usługa dostaw ekspresowych sprawdzi się doskonale. Uber Direct dostarczy zakupy do 90 minut od momentu złożenia zamówienia na stronie internetowej mediamarkt.pl lub poprzez aplikację mobilną. Warto przy tym podkreślić, że – jak pokazały nam pierwsze tygodnie funkcjonowania usługi – w wielu przypadkach dostarczamy produkty jeszcze szybciej. Średni czas dostawy to nawet 59 minut.
Jakie produkty obejmują wspomniane dostawy i kto może skorzystać z usługi?
Z dostawy ekspresowej Uber Direct skorzystamy zamawiając produkty małych rozmiarów i o wadze nieprzekraczającej 15 kilogramów. Wysyłka w przypadku dostawy ekspresowej Uber Direct odbywa się z większości sklepów stacjonarnych MediaMarkt, których ostatnio przybywa na terenie całej Polski. Usługa funkcjonuje obecnie w promieniu 8 kilometrów od najbliższego sklepu stacjonarnego, ale pracujemy nad rozszerzeniem zakresu w najbliższej przyszłości. Jej dostępność można łatwo sprawdzić w trakcie dokonywania zakupów.
W jakim kierunku będzie rozwijać się oferta usług MediaMarkt?
Już teraz oferta naszych usług jest bardzo szeroka. Stawiamy klienta w centrum naszego zainteresowania i pracujemy nie tylko nad doborem najlepszych usług dla niego, ale też nad tym, jak je oraz doświadczenie z nimi związane usprawniać, ulepszać. Klienci są coraz bardziej wymagający, stawiają przed nami warunki dotyczące nie tylko tego, co (jaką usługę) wybierają, ale też w jaki najprostszy sposób się jej używa, gdzie możemy znaleźć informację, jak efektywnie się skontaktować itp. Jednym z bardzo ważnych celów dla nas jest rozwijanie oferty w ramach gospodarki obiegu zamkniętego. Rozumiemy, że klienci wybierają nas nie tylko ze względu na portfolio, promocje, ale także są zainteresowani coraz bardziej tym, w jaki sposób dbamy o nich oraz o planetę. Wybór danej marki – jako miejsca robienia zakupów – jest dokonywany coraz częściej też przez pryzmat wartości, które są spójne z tymi bliskimi klientom. Rozumiemy to i zgadzamy się z tym. Z innej perspektywy nabywcy przywykli już do pewnych form używania produktów i czasami wystarczy podążyć wytyczoną ścieżką. W tym kontekście rozwój oferty usług opartych o model subskrypcyjny jest po prostu naturalny.
Dziękuję za rozmowę.
Joanna Miziołek