Innowacyjność, nowatorskie koncepty, zaawansowane technologie, niebanalne rozwiązania i kreatywne podejście do handlu – to wartości, które podczas Innovation Day 2024 odmieniano przez wszystkie przypadki. Wydarzenie to nie tylko ogromna dawka wiedzy – aktualnych danych i inspirujących dyskusji – ale też ukłon dla producentów i dystrybutorów, którzy poprzez swoje pomysły tworzą nowoczesny rynek.
Organizatorem wydarzenia jak zawsze było wydawnictwo Fischer Trading Group Sp. z o.o., wydawca miesięcznika Hurt & Detal oraz Food from Poland, które każdego roku wyłania najbardziej innowacyjne produkty, koncepty i rozwiązania retailowe, które w ciągu ostatnich 12 miesięcy pojawiły się w przestrzeni handlowej.
Innovations. Trends & Future
Wydarzenie rozpoczęło się Konferencją, która zgromadziła wybitnych ekspertów z branży. Zaproszeni goście omawiali aktualne trendy, przedstawiali odkrywcze wnioski i analizowali prognozy rynkowe podczas wartościowych prelekcji i paneli dyskusyjnych. Wszystko po to, by podkreślić wagę innowacyjnych rozwiązań we wszystkich sektorach rynku FMCG i retailu.
Na deskach sceny Teatru Kamienica gościli reprezentanci czołowych instytutów badawczych, firm sektora FMCG oraz producentów rozwiązań retailowych. Omawiali m.in. przyszłość sektora spożywczego na podstawie aktualnych danych czy przedstawiali strategie na skuteczne zarządzanie wdrożeniem innowacyjnych rozwiązań. Podczas paneli dyskusyjnych eksperci wzięli na tapet kwestie projektowania produktów czy zrównoważonej wizji rynku. Goście poruszyli też temat sztucznej inteligencji oraz nowoczesnych technologii, a także omówili ich wpływ na rynek spożywczy oraz retailowy. Nie zabrakło też wątków logistyki, transportu oraz magazynowania.
Liderzy rynku, czyli Złote Innowacje 2024Podsumowaniem najbardziej innowacyjnego dnia w branży była wieczorna Gala. To podczas tego wyjątkowego spotkania ogłoszono wyniki konkursu „Złote Innowacje FMCG & Retail”. O zwycięstwie poszczególnych produktów zdecydowały głosy konsumentów, którzy w specjalnej internetowej ankiecie wyłonili liderów rynku.
Konsumenci wybierali produkty z pięciu grup: Smak, Skład, Opakowanie, Odpowiedź na potrzeby i Chwile z produktem, które dodatkowo zostały podzielone na 33 kategorie. Przedstawiciele producentów, którzy stworzyli wybrane przez głosujących innowacje, odebrali prestiżowe statuetki. Za drugie i trzecie miejsce zostały przyznane wyróżnienia.
Oprócz nagród konsumenckich jury konkursu zdecydowało się przyznać specjalne Nagrody Kolegium Redakcyjnego. Doceniono w ten sposób produkty i koncepty, które znacząco wpłynęły na kształt oferty produktowej dzięki swej innowacyjności. W tej kategorii przyznano 17 statuetek.
Kolejną częścią konkursu było wyróżnienie innowacyjnych rozwiązań retail. Jury nagrodziło 11 rozwiązań bądź konceptów, które miały największy wpływ na kształt obecnego handlu. Laureatom wręczono statuetki potwierdzające zdobycie Złotej Innowacji.
Partnerami strategicznymi Innovation Day 2024 byli: MAGO, SIG oraz Cedrob Foods. Wydarzenie wsparli również A-SAFE, wspólny projekt producentów owoców jagodowych ,,Czas na polskie superowoce’’, ŽEMAITIJOS PIENAS, MAXPOL, a także Henkell Freixenet Polska.