Wywiady

Planogramy Image Recognition by Asseco Złotą Innowacją 2024!

Środa, 13 listopada 2024 Autor: Monika Książek , HURT & DETAL Nr 11/225. Listopad 2024
Image Recognition by Asseco zostało wzbogacone o funkcję analizy planogramów, co umożliwia nowy poziom kontroli ekspozycji produktów. Nowe zastosowanie zostało docenione pod kątem innowacyjności i uzyskało nagrodę Złota Innowacja 2024. O działaniu planogramów, możliwościach systemu, korzyściach oraz wdrożeniu opowiada Katarzyna Żądło, Koordynator Sprzedaży i Wdrożeń w Asseco Business Solutions.
Rozwiązanie Image Recognition by Asseco zostało wzbogacone o nową funkcję. Jednak zanim do tego przejdziemy, przypomnijmy czytelnikom, czym jest wspomniane rozwiązanie?

Rozwiązanie Image Recognition by Asseco to zaawansowane narzędzie oparte na sztucznej inteligencji, które wspiera rozwój biznesu naszych klientów. Dzięki niemu zespoły sprzedażowe mogą skupić się na kluczowych działaniach, takich jak budowanie relacji z kontrahentami i maksymalizowanie sprzedaży, zamiast poświęcać czas na manualną analizę ekspozycji produktów. Nasze rozwiązanie oferuje pełny wgląd w sytuację w każdym punkcie sprzedaży, dostarczając nie tylko danych, ale także sugerując działania optymalizacyjne, co przekłada się na wzrost efektywności i sprzedaży.

Nowością w tym rozwiązaniu jest funkcja analizy planogramów. Czym jest i w jakich obszarach sprawdzi się ta funkcja?

Każdy z KPI, który wprowadzamy do naszego rozwiązania, powstaje w odpowiedzi na realne potrzeby klientów i rynku. Nasze dotychczasowe wskaźniki, takie jak obecność produktów, zgodność z listingiem, spełnienie facingów, udział półkowy, zgodność cenowa czy reguły półkowe, zostały teraz uzupełnione o analizę planogramów. Funkcja ta jest kluczowa dla producentów, którzy wymagają określonego sposobu ekspozycji swoich produktów w sklepach oraz dla sieci handlowych, które muszą zarządzać dziesiątkami planogramów dotyczących różnych kategorii asortymentu. Nasze narzędzie pozwala na ich precyzyjną i w pełni automatyczną weryfikację, co jest istotne w zapewnieniu zgodności z założoną strategią ekspozycji w każdym punkcie sprzedaży. Dodatkową zaletą naszego rozwiązania jest fakt, że użytkownik nie tylko dostanie informację, czy planogram jest spełniony, czy też nie, ale uzyska konkretne wskazówki, co i w którym miejscu poprawić, aby zapewnić zgodność z planogramem.

Jakie korzyści płyną z planogramów Image Recognition by Asseco zarówno dla sieci handlowych, jak i producentów?

Spełnienie planogramów przynosi wiele korzyści, począwszy od egzekucji strategii merchandisingowej, która ma na celu zwiększenie sprzedaży oraz optymalizację rentowności kategorii. Półka ma ograniczoną powierzchnię, a dobrze zaprojektowany planogram pomaga w pełni wykorzystać każdy jej centymetr, co przekłada się na lepszą ekspozycję produktów i zwiększenie sprzedaży. Te korzyści są kluczowe zarówno dla sieci handlowych, które chcą maksymalizować efektywność swojej przestrzeni sprzedażowej, jak i dla producentów, którzy chcą mieć pewność, że ich produkty są odpowiednio prezentowane i dostępne dla klientów.

Jak wygląda wdrożenie planogramów? Czy jest to długi proces? Czy jest się czego obawiać?

Wdrożenie planogramów w naszym rozwiązaniu jest proste i praktycznie „bezobsługowe” dla klienta. W przypadku obecnych kontrahentów wystarczy przesłanie nam wytycznych (np. pliku planogramu), a wdrożenie ich do rozwiązania to kwestia kilku dni. Oczywiście inaczej wygląda to u firm, które dopiero chcą zostać naszymi klientami. W tym scenariuszu także mogę zagwarantować, że będzie to szybki i efektywny proces, w którym wspólnie przejdziemy przez każdy etap, aby optymalnie dobrać i wykorzystać właściwe elementy rozwiązania Image Recognition by Asseco.

Planogramy Image Recognition by Asseco zostały nagrodzone w konkursie „Złote Innowacje FMCG & Retail 2024”. To potwierdzenie, że rozwiązanie wyróżniło się wyjątkowym stopniem innowacyjności. Co oznacza dla Was ta nagroda?

Otrzymanie nagrody „Złote Innowacje FMCG & Retail 2024” jest dla nas ogromnym wyróżnieniem. Każdy element naszego rozwiązania, w tym weryfikacja planogramów, tworzymy z myślą o potrzebach naszych klientów. Ta nagroda jest potwierdzeniem, że podejmowane działania i kierunek rozwoju są właściwe, a rozwiązania, które wprowadzamy, rzeczywiście wspierają rozwój biznesu naszych klientów i pomagają im osiągać lepsze wyniki. Jest to dla nas ogromna motywacja do dalszego doskonalenia naszych usług.

Dziękuję za rozmowę.
Monika Książek



tagi: Asseco , Złote Innowacje , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,