Trzy pytania do Łukasza Śliwińskiego, Marketing Director CEE & Italy w McCORMICK Polska, kieruje Monika Książek.
Przed nami święta Bożego Narodzenia – jaki jest to okres dla kategorii przypraw?
Boże Narodzenie to kluczowy okres dla kategorii przypraw i musztard. Polacy zaczynają szykować się do świąt nawet na kilka tygodni wcześniej i nie chcą wtedy eksperymentować w kuchni. Dlatego od lat w tym wyjątkowym czasie szczególnie cenią sobie produkty KAMIS.
KAMIS to także szeroki wybór produktów potrzebnych w sezonie świątecznym, takich jak: cynamon, wanilia, goździki, imbir, przyprawa do grzańca czy piernika, przyprawa do bigosu i potraw z kapusty, przyprawa do ryb oraz podstawowe produkty, jak pieprz czarny, liść laurowy, ziele angielskie oraz musztardy.
Klienci cenią sobie wysoką jakość naszych produktów, a także ich wyjątkowy smak i aromat. Według badań markę darzy zaufaniem 91% konsumentów w Polsce1.
Jakie działania prowadzicie w celu wzmocnienia sprzedaży w okresie przedświątecznym?
Okres Bożego Narodzenia to intensywne wsparcie mediowe dla trzech kluczowych kategorii: ziół i przypraw, musztard oraz produktów do wypieków i deserów.
W przypadku przypraw kampanią ,,Nadaj świętom smak" będziemy inspirować do przygotowywania świątecznych dań z ich użyciem oraz pokazywać, że podkreślą niepowtarzalny smak i aromat każdej potrawy. Wypieki i desery, dla których jest to najważniejszy sezon sprzedażowy, będzie wspierała kampania „Dobrze się znamy”. Musztardy pojawią się z komunikacją „Odkryj bogactwo smaku” jako obowiązkowy dodatek do świątecznych klasyków: od śledzi i sałatki jarzynowej, po pieczone mięsa.
Będziemy także obecni w punktach sprzedaży na dodatkowych ekspozycjach, materiałach POS i gazetkach, dbając o widoczność oraz dostępność naszych produktów.
Jakie są trendy na rynku przypraw i jak w nie wpisuje się oferta Kamis?
Polacy cenią sobie wygodę i szybkość przygotowywania potraw, a także inspirujące pomysły kulinarne. Coraz więcej osób gotuje w domu i w związku z tym szuka prostych i smacznych rozwiązań. Dlatego w 2024 roku wprowadziliśmy innowacyjne produkty odpowiadające na te potrzeby: pełne smaku panierki w trzech smakach, które pozwolą szybko przygotować posiłek, a także nowy segment suchych glazur, które łączą inspirujące smaki z wygodą użycia, również dostępnych w trzech wariantach.
1źródło: Hall&Partners, dane za 2023 rok, Brand Health Study.