Wywiady

Hochland celebruje jubileusze swoich pracowników!

Środa, 13 listopada 2024 HURT & DETAL Nr 11/225. Listopad 2024
Hochland Polska – wzorem poprzednich lat – celebruje jubileusze swoich pracowników. Na specjalnie zorganizowanych uroczystych spotkaniach firma podziękowała tym, którzy w Hochland spędzili znaczną część swojego życia, a także właśnie kończą swoją zawodową przygodę. Rozmawiamy na ten temat z Jackiem Wyrzykiewiczem, PR & Marketing Services Managerem w Hochland Polska.
Ile wynosi średni staż pracy w Hochland Polska?

Średni staż pracy w firmie to 13 lat, ale mamy już sporo osób obchodzących 20. jubileusz pracy, a w przyszłym roku będziemy świętować wspólnie z pracownikami, którzy doczekali 30. jubileuszu w Hochland Polska. Staramy się być zawsze blisko nich stawiając na długofalowe relacje. Czasem nawet mały gest może sprawić, że nasz dzień będzie lepszy. W Hochland cenimy zaangażowanie i doceniamy pracę. Robimy to na co dzień, nie tylko od święta! Dlatego pamiętamy także o osobach, które kończą swoją przygodę zawodową i przechodzą na emeryturę.

Jak celebrowano jubileusze w tym roku?

W tym roku spotkanie z jubilatami i emerytami, związanymi przez długie lata z Hochland Polska, odbyło się 2 października w restauracji Lumière w Hotelu Edison w Baranowie oraz 8 października w Restauracji Podlaskiej Chabry & Maki. Każdy z zaproszonych gości otrzymał kwiaty i dyplom wraz z serdecznymi podziękowaniami za wspólne lata i dokonania zawodowe. Były wspomnienia, pyszny poczęstunek i specjalnie przygotowany program artystyczny. Jesteśmy dumni z tak wspaniałych koleżanek i kolegów.

W spotkaniach już tradycyjnie uczestniczyło kierownictwo firmy, w tym Maciej Tomaszewski – dyrektor generalny, prezes Hochland Polska – oraz pracownicy działu sprzedaży i zakładu produkcyjnego Hochland w Kaźmierzu i Węgrowie.

Czym wyróżnia się Hochland jako pracodawca?

Działamy w branży spożywczej, która jest bardzo wymagająca. W firmie Hochland kreujemy takie warunki, aby odpowiadać zarówno na potrzeby młodszego pokolenia pracowników, a jednocześnie osób z dłuższym stażem. Staramy się tworzyć angażujące, etyczne środowisko pracy. Ostatnie lata przyniosły dużo zmian i wyzwań, przez które wspólnie przeszliśmy pamiętając, że chcemy być pracodawcą dla najlepszych!

Dlatego też bardzo cieszy nas nagroda przyznana w kategorii „Rozwój Pracownika”. Dajemy osobom zatrudnionym w firmie Hochland możliwość podnoszenia kompetencji zawodowych, również tych liderskich, poprzez dostęp zarówno do wewnętrznej platformy e-learningowej, ale też udział w szkoleniach zewnętrznych. Rocznie realizujemy nawet 400 kursów. To daje ponad 4700 godzin szkoleniowych. Tworzymy także programy rozwojowe w odpowiedzi na potrzeby biznesowe, takie jak Akademia ,,First Time Line Manager”, która doczekała się wyróżnienia w konkursie „Pracodawca Jutra”. Program ten przyczynił się do podniesienia kompetencji liderskich i w opinii samych uczestników, jak i ich przełożonych, przyniósł założony efekt.

Co jest aktualnie wyzwaniem dla firm produkujących żywność?

Szybkie zmiany w stosowanych technologiach związanych z produkcją żywności zmuszają do optymalizacji działań, a także do wykształcenia nowych umiejętności i wpojenia właściwych sposobów postępowania na każdym stanowisku pracy, także tym związanym z produkcją i utrzymaniem ruchu. Nie można opierać się na informacjach czy procedurach z minionych lat.

W Hochland Polska skoncentrowaliśmy się na optymalizacji biznesu – zarówno po stronie operacyjnej: wydajności i kosztów zakładów produkcyjnych, jak i asortymentowej. Z sukcesem przechodzimy na procesy cyfrowe i stajemy się liderem branży w digitalizacji, stale doskonalimy się poprzez efektywne generowanie i wykorzystywanie danych.

Jakie są cele firmy na najbliższe lata?

Funkcjonujemy w czasach, w których najważniejsza jest elastyczność, zwinność i umiejętność dostosowywania się do nowych warunków i zmian w otoczeniu, co pozwoli nam również wykorzystywać nadarzające się okazje rynkowe. Jedno pozostaje niezmienne – to ludzie są dla nas najważniejsi i są naszą wizytówką, za co zawsze SERdecznie dziękujemy!

Dziękuję za rozmowę.
Joanna Miziołek



tagi: Hochland Polska , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,