Kampania piwa Łomża „w swoim tempie” z nagrodą Effie 2024
Czwartek, 07 listopada 2024
Należąca do Van Pur SA marka piwa Łomża zwyciężyła w prestiżowym konkursie Effie Awards Poland 2024 w kategorii długoterminowych kampanii marketingowych. Jurorzy Effie Awards co roku nagradzają działania reklamowe i promocyjne, które okazały się najskuteczniejsze i najbardziej efektywne.
W przypadku marki Łomża, zwycięska kampania przyczyniła się do ponad dwukrotnego wzrostu udziałów rynkowych od 2021 do 2023 roku.
W konkursie Effie Awards wyróżniane są również Agencje współpracujące z działami marketingu. Nagrodzoną kampanię piwa Łomża pod hasłem „Łomża – w swoim tempie” współtworzyły Agencja reklamowa Brasil oraz dom mediowy EssenceMediacom. Za produkcję reklam telewizyjnych odpowiadała ekipa Wojciecha Pałysa, producenta filmowego.
„Nagroda w kategorii kampanii długofalowych cieszy nas szczególnie, bo odnosi się do działań, w których nie ma mowy o przypadku lub zbiegu okoliczności. Oprócz pomysłu kreatywnego liczy się również konsekwencja” – komentuje Jagoda Iwańczuk, prezes Zarządu Van Pur SA. „Wbrew nazwie, która może kojarzyć się z zagranicznym pochodzeniem, nie jesteśmy częścią żadnej z globalnych korporacji. Van Pur to największy polski, niezależny browar działający na naszym rynku. Nie dysponujemy tak wielkimi środkami, jak nasi konkurenci, dlatego w kampanii Łomży postawiliśmy na lekko abstrakcyjną komunikację, z przymrużeniem oka. Wyniki Łomży, która jako jedna z niewielu piwnych marek w Polsce, może pochwalić się corocznymi wzrostami sprzedaży, pokazują że był to strzał w dziesiątkę”.
W efekcie prowadzonej od 2021 roku kampanii „Łomża – w swoim tempie”, udziały rynkowe marki na rynku piwa wzrosły do poziomu 3,6% (marzec 2024), a wolumen sprzedaży zwiększył się o 74%. O 40% wzrosły wskaźniki preferencji marki. W ciągu trzech lat konsumenci stali się o wiele bardziej przekonani do tego, że Łomża to najlepsza marka piwna, która jest warta swojej ceny, a także gwarantuje dobrą jakość i walory smakowe. Mimo znaczącego spadku, jaki dotknął cały rynek piwa, Łomża przeszła udaną transformację, która pozwoliła jej awansować z regionalnej marki do ścisłej czołówki najpopularniejszych i najlepiej sprzedających się piw w Polsce.
„Wbrew powszechnemu trendowi w naszej kategorii, zaryzykowaliśmy tezę, że piwo nie musi być „aspiracyjne”. Piwo jest po prostu… piwem, czyli napojem, który często towarzyszy chwilom relaksu, odprężenia, czy odpoczynku. Uważamy, że nasi konsumenci lubią proste przyjemności: spędzanie czasu ze znajomymi, weekendowy wyjazd na działkę, wspólne grillowanie czy oglądanie meczów. Wszystko to dzieje się niespiesznie, na luzie, podobnie jak powoli leżakuje Łomża, by w procesie produkcji uzyskać pełniejszy smak. Tak powstał przekaz „Łomża – w swoim tempie”. Do tego, na bohatera kampanii nie wybraliśmy popularnego celebryty, ale doskonałego aktora Adama Woronowicza, który znakomicie wcielił się w rolę swojskiego faceta z Podlasia – regionu, z którego wywodzi się marka Łomża” – podsumowuje Jagoda Iwańczuk.
Firmy muszą zmienić podejście do zużycia energii...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.