Wiadomości

Lidl Polska - sieć rozwija się szybciej niż konkurencja

Środa, 06 listopada 2024
Strategia niskich, równych cen, a także budowanie przez lata zaufania wśród klientów przynosi efekty. Widoczne jest to na przykładzie sieci Lidl Polska, której obroty rozwijają się szybciej niż obroty największej konkurencji.
Liczby potwierdzają, że pozycja firmy jest stabilna. Jednocześnie Lidl Polska bierze odpowiedzialność za ludzi, społeczeństwo i środowisko naturalne w swojej bieżącej działalności. Między innymi sieć już dwukrotnie w tym roku podniosła wynagrodzenia dla pracowników sklepów i magazynów. 

Dane finansowe Lidl Polska – zarówno z pierwszego, drugiego, jak i trzeciego kwartału tego roku – pokazują, że obrany przez firmę kierunek jest właściwy, a klienci chętnie wybierają sklepy Lidl na zakupy dla swoich rodzin. Przychody ze sprzedaży osiągnięte w trzecim kwartale (tj. w miesiącach lipiec, sierpień i wrzesień 2024) potwierdzają, że sieć rozwija się i rośnie w siłę.

Lidl Polska ze wzrostem przychodów

W czwartym kwartale 2023 roku oraz pierwszym, drugim i trzecim kwartale 2024 roku obroty Lidl Polska rozwijają się znacznie szybciej niż obroty głównego konkurenta. W trzecim kwartale 2024 roku Lidl Polska osiągnął ponad 5-procentowy wzrost obrotu porównywalnego like4like.

Lidl Polska działa od 22 lat. Spółka jest 9. największą pod względem przychodów firmą w Polsce. Posiada ponad 900 sklepów ulokowanych w całym kraju. Głównym celem sieci jest zadowolenie klientów i klientek, dlatego w ofercie sklepów znajduje się szeroki wachlarz wysokiej jakości produktów, oferowanych w niskich, lidlowych cenach, wyprodukowanych w sposób zrównoważony. Sieć kładzie szczególny nacisk na uczciwą i transparentną politykę cenową.

Lidl liderem eksportu

Tylko w 2023 ponad 300 polskich dostawców wyeksportowało swoje produkty w ramach marek własnych Lidl na 28 zagranicznych rynków, na których obecny jest Lidl. Wartość tego eksportu wyniosła blisko 6,5 mld zł. W ciągu sześciu lat (2018-2023) eksport polskich produktów za pośrednic-twem międzynarodowej sieci Lidl osiągnął wartość ponad 25 mld zł.

Oferta dla klienta

Lidl Polska jest firmą społecznie odpowiedzialną, która stale podejmuje ważne dla społeczeństwa działania, związane z dobrem pracowników i pracowniczek, klientów i klientek, dostawców oraz lokalnych społeczności, ochroną środowiska naturalnego, a także troską o klimat i bioróżnorodność. Działalność Lidl Polska ma także silny, pozytywny wpływ na krajową gospodarkę.

Klienci chętnie kierują się do sklepów Lidl Polska, bo wiedzą, że to tam każdego dnia znajdą atrakcyjne produkty w niskich cenach, a ponadto wiele promocji i nowości, jak również mnogość artykułów od polskich producentów.

W trosce o ludzi

Sieć Lidl Polska zatrudnia obecnie blisko 27 tys. osób. Pracownicy otrzymują bardzo atrakcyjne warunki pracy oraz wysokie zarobki – jedne z najwyższych w handlu. Rok 2024 rozpoczęto wzrostem wynagrodzeń dla pracowników sklepów i magazynów, a w lipcu ponownie podniesiono pensje. W tym roku na podwyżki i stworzenie kolejnych miejsc pracy Lidl Polska przeznacza ponad 240 mln zł. Ponadto firma gwarantuje załodze szeroki pakiet ponad 20 benefitów pozapłacowych.



Źródło: Komunikacja Plus


tagi: Lidl Polska , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,