Z rynku FMCG

Lidl Polska z nagrodą Good Egg Award 2024 jako jedyna firma w Polsce

Poniedziałek, 04 listopada 2024
21 października w Paryżu odbyła się uroczysta gala rozdania nagród Good Farm Animal Welfare. Aż 49 wyróżnień trafiło do firm z ponad 15 krajów, wyróżniając je za wiodącą rolę w poprawie dobrostanu zwierząt hodowlanych. W gronie laureatów, jako jedyna firma z naszego kraju, znalazł się Lidl Polska. Sieć otrzymała statuetkę Good Egg Award w kategorii jaja świeże – to dowód na to, że działania Lidl Polska na rzecz odpowiedzialnego rolnictwa i dobrostanu zwierząt są dostrzegane również na arenie międzynarodowej.
Organizacja Compassion in World Farming co roku wręcza prestiżowe wyróżnienia Good Farm Animal Welfare Awards firmom, których zaangażowanie pozytywnie wpływa na życie ponad 500 milionów zwierząt. Celem tej nagrody jest zakończenie epoki klatkowej w hodowli kur, świń i królików. Nagroda przyznawana jest w kilkunastu kategoriach, a w tym roku przyznano ich rekordową liczbę. Wyróżnieni producenci poprzez swoją działalność potwierdzają, że hodowla bezklatkowa może być zarówno opłacalna, jak i korzystna dla klientów, marki i zwierząt w łańcuchu dostaw. Ich działalność w tym zakresie stanowi także wzór dla innych producentów.

Sieć Lidl Polska została nagrodzona statuetką Good Egg Award 2024 w kategorii jaja świeże za działania na rzecz poprawy dobrostanu zwierząt i promowanie bardziej zrównoważonych łańcuchów dostaw. Sieć zobowiązała się do wycofania jaj z chowu klatkowego ze swojego łańcucha dostaw do końca 2025 roku. Ponadto od kilku lat w przejrzysty sposób informuje o postępach w kierunku oferowania w asortymencie jedynie jaj z chowu bezklatkowego. W 2024 roku Lidl Polska osiągnął 58 proc. udział jaj świeżych pochodzących z chowu bezklatkowego, w tym aż 30 proc. stanowiły jaja z chowu wolnowybiegowego i ekologicznego. Dodatkowo 99 proc. jaj w składzie produktów marki własnej pochodziło z chowu bezklatkowego. Sieć również w tym roku potwierdziła , że nie stosuje systemów combi w swoim łańcuchu dostaw.

„Laureaci naszych nagród podejmują zdecydowane działania, udowadniając, że można łączyć cele biznesowe z etycznym postępowaniem, stawiając dobrostan zwierząt wśród priorytetów zrównoważonego rozwoju. Klatki są symbolem hodowli przemysłowej i inspirujące jest widzieć, jak wiele firm rezygnuje z tego systemu i toruje drogę do lepszej przyszłości – dla zwierząt, ludzi i planety.

Lidl Polska transparentnie informuje o postępach w kierunku wdrożenia 100% jaj bezklatkowych od czasu podjęcia zobowiązania o wycofaniu jaj z chowu klatkowego ze swojego łańcucha dostaw do końca 2025 r. Gratulujemy serdecznie szczególnie postępu we wdrożeniu jaj bezklatkowych w produktach marki własnej (99%) oraz faktu, że w 2024 roku firma opublikowała oświadczenie o nie stosowaniu systemów combi (porównywalnego do klatek) w swoim łańcuchu dostaw. Nagroda Good Egg Award została przyznana Lidl Polska za przejrzystą komunikację, silne zaangażowanie i stały postęp we wdrażaniu jaj bezklatkowych.

Teraz czekamy na ustawodawców, którzy pójdą za wzorowym przykładem biznesu, aby stworzyć naprawdę zrównoważony system żywnościowy – mówi Lidia Krawczyk, Food Business Manager Polska, Compassion in World Farming.

Lidl Polska to firma, która troszczy się o dobrostan zwierząt w łańcuchu dostaw i promuje odpowiedzialne praktyki. Zdobycie tak prestiżowego wyróżniania jakim jest Good Egg Award 2024 to potwierdzenie naszych starań i wysiłku na rzecz poprawy standardów hodowli kur. To także jedyny polski akcent na gali, dlatego mamy nadzieję, że nasze procedury odpowiedzialnego i zrównoważonego zakupu produktów odzwierzęcych będą inspiracją dla innych firm"
– powiedziała Aleksandra Robaszkiewicz, Dyrektorka ds. Corporate Affairs i CSR w Lidl Polska.

Organizatorzy gali podkreślali, że doceniają przejrzystą komunikację Lidl Polska, poważne zaangażowanie i stałe postępy we wprowadzaniu do sprzedaży jaj pochodzących z chowu bezklatkowego. Lidl Polska jest jedyną firmą z Polski nagrodzoną w tym roku w ramach Good Farm Animal Welfare Awards.

Tegoroczne nagrody pokazały postępy, jakie firmy na całym świecie robią w kierunku bardziej humanitarnej i zrównoważonej produkcji żywności.



Źródło: Komunikacja Plus
Fot: mat. prasowe



tagi: Lidl Polska , Good Egg Award , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,